Het onderwaterschip is verweerd.
De romp is uiteindelijk wel een uitgelopen op een arbeidsintensieve methode ...
in het kort heb ik deze stappen gedaan nadat ik bij benadering de waterlijn had afgetekend.
1) onderwaterschip een eerste laag donker-rode antifouling.
2) bovenwaterdeel deels over het onderwaterschip in de groene kleur gezet.
3) bovenwaterdeel verweerd met roest kleuren.
4) waterlijn afgetekend en afgeplakt.
5) onderwaterschip definitieve laag gegeven.
6) waterlijn eerste verweringen
7) waterlijn wederom afgeplakt en net onder de waterlijn een dunne spray met wit.
8) waterlijn wederom verweerd. Zo ontstaan er meerdere laagjes roest op de waterlijn.
9) onderwaterschip met een zandkleurige spray onregelmatig bespoten om de verwering iets diepte te geven.
Tussendoor heb ik met airbrush cleaner op keuken papier op diverse plaatsen de dunne spraylaagjes "weggeschuurd" om de romp wat levendig in kleurschakeringen te maken.
Voorlopig laat ik de romp verder even zo, want anders blijf je bezig. En m'n werktafel lijkt intussen toch al op een schilderspallet...
Nu moet het voordek nog worden afgewerkt.
Zoals hieronder te zien is, moet het voordek eerst nog even gespoten en verweerd worden en dan kunnen ook de laatste onderdelen op het voordek worden vastgezet.
Daarbij kan de hoofdmast definitief worden geplaatst.
De mast zelf moet (i.v.m. eventueel toekomstig transport) wel demonteerbaar blijven en daarom zijn de steunen naar de voorste visgalgen en de grote stagen die op het voordek afsteunen, voorzien van pennetjes. Maar met het plaatsen van de mast wordt meteen ook de luifel definitief op zijn plaats gezet.
En onvermijdelijk bij zo'n lang lopend project zijn er toch wat onderdeeltjes beschadigd geraakt en die moeten tussendoor ook nog even gerepareerd worden...
Dan wil deze winter de motor en de RC inbouwen. Verder geen bijzondere functies. Gewoon vooruit en achteruit, links en rechts , misschien draaiend radertje, een lenspompje en een basis navigatie verlichting...
En intussen worden ook de plannen voor de helling steeds verder uitgewerkt... .
Kortom.. nog een hele weg te gaan...