Maar ik denk dat je het heel professioneel en afdoende herstelt.
Op díe plek zal het niet snel weer gebeuren.
Op díe plek zal het niet snel weer gebeuren.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Stripje alu lijkt mij ook wel een idee...
Ben je van een hoop toekomstige narigheid af...
Probleem met lichte glasweefsel , je schuurt er soms door en ziet het niet, als er dan een beetje vocht bij het kops hout van triplex kan dan is het miserie :-(
Klaas, inderdaad . Ik weet niet precies waar het lek zat. Maar de hoogste waterstand in de romp was tussen spanten op 1/3 vanaf de boeg. Ik ga er dus maar vanuit dat het daar ook gelekt heeft....en dat valt in de gescheurde zone.Alle hout dat nu "open" ligt lekker verzadigen met epoxy en dan weer opbouwen. Altijd moeilijk te bepalen waar het lek zat en waardoor veroorzaakt. Bij het plat vijlen van de scheg om de roerhak te bevestigen ging ik ongemerkt te ver en had ook lekkage. Binnenkant dof geschuurd en vol gegoten met epoxy, waarin een portie loodkogeltjes. Hoofdzaak is om te weten waar het lek zit. Gaat wel weer lukken Jan! Gr. Klaas.
Geen idee of en hoe je de binnenkant hebt geconserveerd Jan. Misschien ook daar een extra laag(je) erop. En dan is het leed hopelijk geleden. Af en toe eens lekker varen en regelmatig controleren. Bij een echt schip heb je ook wel eens verrassingen. Slechte plaat of elektrolyse. Altijd wat met die drijvende objecten. Het "leuke" daaraan is om die problemen te elimineren en dat zal je best wel lukken. Je bent in het bezit van een goed geoutilleerde werf met gemotiveerd personeel toch?Gr. Klaas.
Ik weet niet welk hout je voor de romp hebt gebruikt, maar ik dek mijn hout in kruis gelijmd ( ocumee en fineer 0.6 mm) nooit af , ook niet bij mijn zeilboot 7 m ( romp uit 3 lagen 3 mm ocumee in kruis gelijmd) hier onder water dikke laag epoxy en boven de waterlijn 2 comp verfsysteem heeft 21 jaar dienst gedaan met maar 1 verfbeurt na 12 jaar , opfrissen boven de waterlijn onder water alles intact.