Scratch built trawler "Hemerica" 1:25 met scheepshelling

Wellicht kan het voor jou, en voor het museum een mooie toevoeging zijn om een photogrammetry model te laten maken van je prachtige huzarenstuk.

In weze is dat een 3D computer gegenereerde afbeelding waar je in iedere hoek en kier kunt kijken.
De modellen worden gemaakt an de hand van honderden, vele honderden foto’s.

Model kan dan in 3D, in kleur, en volgens mij zelfs met een VR-bril bekeken worden. Genoeg hobbyisten die hier zeer veel kennis van hebben.

Edit. Hier wat voorbeelden.
https://sketchfab.com/nashpartnership/collections/photogrammetry-examples

Wellicht kan het voor jou, en voor het museum een mooie toevoeging zijn om een photogrammetry model te laten maken van je prachtige huzarenstuk.

In weze is dat een 3D computer gegenereerde afbeelding waar je in iedere hoek en kier kunt kijken.
De modellen worden gemaakt an de hand van honderden, vele honderden foto’s.

Model kan dan in 3D, in kleur, en volgens mij zelfs met een VR-bril bekeken worden. Genoeg hobbyisten die hier zeer veel kennis van hebben.

Edit. Hier wat voorbeelden.
https://sketchfab.com/nashpartnership/collections/photogrammetry-examples

Mooie techniek, maar zal wel wat kosten......

Waanzinnig Jan, nogmaals!

Misschien nog een kleine aanvulling, zo'n straatkolk is altijd een verzamelplaats van vuil zoals, strootje, stukjes hout, papier, karton.

Mvg,

Pascal.

Je hebt gelijk, alleen is de kolk zo’n 17x17 mm.
Ik zal er wel naar kijken, maar ik vrees dat zulk afval eigenlijk nauwelijks iets “zichtbaars” toevoegt.

Laatst bewerkt:
Diepe diepe buiging:worship:
Dit word volgende week naar de fysiotherapeut met al dit buigen gaat mijn rug opspelen.
Niets dan lof voor dit magnifieke werk.

Grt John
maar je hebt volkomen gelijk. Dit van Jan is wel de overtreffende trap qua modelbouw.
Nadeel: Bij zijn volgende model, zal hij zijn eigen kunnen willen overtreffen. Ik kan niet wachten...

Jij was ook nog bezig cq aan het kijken toch om met een mini camera als het ware over de werf te filmen cq foto's maken en zodoende een blik te kunnen werpen alsof je er echt loopt?

Jij was ook nog bezig cq aan het kijken toch om met een mini camera als het ware over de werf te filmen cq foto's maken en zodoende een blik te kunnen werpen alsof je er echt loopt?

Hans, klopt, dat gaat ook gebeuren. In de afgelopen week zijn helling en schip weer verenigd en deze beelden willen we buiten maken. Dat wordt dus ergens deze zomer...
We weten al welke apparatuur we daarvoor zullen gaan gebruiken , en dan willen we ook proberen om over het dek “lopen”...

maar je hebt volkomen gelijk. Dit van Jan is wel de overtreffende trap qua modelbouw.
Nadeel: Bij zijn volgende model, zal hij zijn eigen kunnen willen overtreffen. Ik kan niet wachten...

Misschien moet dat wachten toch voorlopig wel......
Volop als teamlid-vrijwilliger bezig met maquettes. Daarvan zijn overigens wel draadjes in MBF opgezet.
Een voor het museum van Nieuwpoort en een voor de stichting Wereld erfgoed Kinderdijk (SWEK).
Daarvoor maak ik ook delen thuis, en daarmee is er nog geen ruimte voor een heel nieuw schip..
Daarbij zal mijn eerst volgende klus een restauratie worden van mijn tientallen jaren oude 1:25 Smit Enterprise... dat schip staat nog niet in mijn werkplaats, maar als vulwerk heb ik een paar onderdelen daarvoor intussen wel al gedaan.

Gr. Jan

Laatst bewerkt:
AdventurousRadiantFluke-size_restricted.gif

Het originele schip van het visserijmuseum wordt ter plaatste in Concarneau een beetje gezien als de trots van de oude plaatselijke visserij. En door mijn contacten met mensen in en rond het Franse museum zijn mijn activiteiten “uitgelekt” en werd ik benaderd voor een publicatie in de krant “Le Télégramme”.
Met gepaste trots...hier een uitsnede van de publicatie.
A68630B0-F01C-464E-9FA8-7A10A4B032CB.jpeg

Laatst bewerkt:
Back