se5 1/4 scale

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door vogelman, 9 okt 2012.

  1. vogelman

    vogelman

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    402
    Locatie:
    Maarssen
    se5

    Warbirdpaint is werkelijk een prachtig product ,zeer dun met zachte kwast steeds een strijkrichting aanhouden , snel droog ,is de dekking toch niet helemaal naar het zin gewoon nog een dunne laag ,de verf heb ook een zeer hoog pigment gehalte ,niet goedkoop ,maar zijn geld dik waard.
    stitching zijkant ,2 smalle stroken solartex een lange zijde iets[4c,m] ombuigen en vast strijken in de rand van te voren je eylets aanbrengen.
    bijde stroken op je vliegtuig strijken maar waar de eylets zitten niet vast strijken ,houw voldoende speling bij de 2 stroken zodat je ruimte heb om te gaan rijgen [monnekewerk].
    de meest perfecte rijgdraad kocht ik bij de vishengelsport zaak ,gevlochten lijn voor meerval ,zeer zeer sterk ,zeer soepel ,praktisch geen kinken ,als je een puntje maak van dikke seconde lijm kom je redelijk makkelijk door de kleine eylets, tot volgende keer.
    Gr, vogelman
     
  2. vogelman

    vogelman

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    402
    Locatie:
    Maarssen
    [​IMG] Helaas nieuwe vliegveld van ons [midden nederland] nog niet klaar ,dus bouwen .
    de se5 is bijna klaar ,toch weer aanpassingen gemaakt in de staart de spandraden niet vastgezet met veertjes ,maar met de kleinste connectors te koop in de hengelsport
    Moet nog maken de wheel fairing , de veiligheids riemen van de piloot ,de kabels naar de bollen onder middenstuk is aansturing van de rolroeren vanuit de cockpit ,zal nog wel wat vergeten zijn .
    de eerste kabels van de vleugel [landing] gespannen van de week de 16 flying kabels gaan spannen.
    boven kant romp bijna klaar met viezier en cockpit scherm.
    radiator klaar word aan de onderkant vastgezet met 2 m2 bouten zodat de motorcap er uitgehaald kan worden en vanaf de bovenkant de lipo accuus verwisseld kunnen worder .
    Als de electra voorziening klaar is laat ik de kit controleren ,invliegen en trimmen door een van onze ervaren instructeurs op mijn vliegclub.
    tot volgende keer vogelman


    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. Super john

    Super john verslagschrijvers

    Lid geworden:
    24 feb 2005
    Berichten:
    1.710
    Locatie:
    Omg. Utrecht
    Ik ben trots op je, in het echt ziet er er nog mooier uit! :worship:
     
  4. strutter

    strutter PH-SAM

    Lid geworden:
    17 sep 2006
    Berichten:
    4.467
    Locatie:
    Haarlem
    Dit ziet er heel fraai uit John! :thumbsup:
    Was de mijne maar vast zover :rolleyes:
    Nog even en hij kan airborne! :D

    Groeten, Ralf
     
  5. femmo

    femmo

    Lid geworden:
    23 aug 2007
    Berichten:
    2.487
    Locatie:
    nuenen
    #
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2021

Deel Deze Pagina