Seabex One

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Watergeus, 18 okt 2018.

  1. Watergeus

    Watergeus Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    7 mrt 2011
    Berichten:
    911
    Locatie:
    Dordrecht
    Even een tekst update, plaatjes volgen morgen.

    De gaten voor de RPA's (Roer Propeller Aandrijving), de moonpool, de ankerkluizen en de waterinlaten voor de waterpompen zitten er in.
    De laatste 2 alleen nog de kleine gaten voor de positie, wanneer die aan de beurt zijn worden ze op maat gemaakt.

    Wat het bouwen betreft laat het zich aanzien dat het best wel lijkt op sectie bouwen, eerst grote stukken in elkaar zetten en dan pas in de romp inbouwen, kan je buiten de boot tobbe zeg maar.

    Het voorste spant heeft een langsschot er doorheen waar voor en achter de 2 buizen tegenkomen waar de schottels met verlengstukken dan weer doorheen gaan.
    Die buizen zijn halve schalen die tegen elkaar aan moeten.
    Dat langsschot is dus asymmetrisch, aan de ene kant van het dwarsschot steekt het meer uit dan de andere kant, even goed kijken en dat dacht ik gedaan te hebben.
    Kijken zal wel gelukt zetten maar met het in elkaar lijmen toch stug andersom erin gezet :oops:. Nou ja, geen man overboord, dan komt de boel daar in spiegelbeeld in te staan ten opzichte van de tekening.

    En enthousiast verder met de achterste Schottels.
    Hier komt een verhoging onder de fundatie van de Schottels en het deel van de romp. Ook dit is weer een samengesteld deel, maaaaar even opletten weer.
    Binnen in moten de schroeven nog vastgelijmd worden waar de Schottels mee vastgezet worden.
    Weer niet gelukt, ik was zo enthousiast dat ik het geheel maar samengesteld had en er toen achter kwam dat die schreven er nog in moesten :frustie:.
    Nu worden de Schottels achter met kleine parker schroeven vastgezet, over van servo bevestiging setjes.

    Toen ik de boot kocht zaten er ook alle motoren bij, zowel de vertraging als de voortstuwingsmotoren.
    Het enige wat ik van de hoofdmotoren terug kan vinden is dat het Mabuchi's zijn en afgaande van de afmetingen gok ik dat het type 540 zijn.
    Oorspronkelijk is de aandrijving uitgelegd voor 6V en alleen voor de waterpompen zit er 12V in dus ik twijfel nu of de hoofdmotoren nu 6V of 12V zijn, als ik even Googel dan wordt een bedrijfsspanning van 3-15V aangegeven dus zou 12V moeten kunnen.
    Als dat zo is dan wordt alles 12V en voor de vertragingsmotoren komen er dan spanningsregelaars tussen naar 6V, of een aparte 6V accu.
    Kan iemand me bevestigen of die motoren op 12V blijven draaien zonder in rook op te gaan?

    Groet,
    Mathieu
     
    Jaap.B vindt dit leuk.
  2. Jaap.B

    Jaap.B

    Lid geworden:
    4 mrt 2018
    Berichten:
    107
    Locatie:
    Nissewaard
    Mathieu
    Mooi project ik ga je ook volgen.

    Groet Jaap
     
  3. Watergeus

    Watergeus Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    7 mrt 2011
    Berichten:
    911
    Locatie:
    Dordrecht
    Zoals beloofd wat plaatjes niet heel bijzonder nog maar het geeft wel het een en ander weer als eerder beschreven.

    20200419_112803.jpg
    Het nieuwe behang, de 4de tekening hangt nog aan een kast. Voorlopig ben ik nog druk met de 2 die onder elkaar hangen.

    20200419_112828.jpg
    Gaten afgetekend en de centerlijn bepaald. Magneetje aan de buitenkant van de boeg waar de paperclip aan blijft plakken, touwtje naar achter trekken en aftekenen maar.

    20200419_181104.jpg
    En de gaten er in, moeten nog bijgewerkt worden als de afdekkende delen er op geplaatst zijn.

    20200419_181113.jpg
    De romp op de staander, als je nog wel eens wat in huis doet hou je ook nog wel eens wat hout over.

    20200420_131320.jpg
    Het eerste dwarsspant met het langsspant wat verkeerd om zit, ik had het goed op het dwarsspant geschreven maar tijdens het samenstellen niet meer gekeken.
    Het grijzige wat je in de hoek ziet is het restant van een stukje papier, zit ook aan de kant waar het kistje nu staat.
    Om de 2 spanten haaks op elkaar te krijgen heb ik 2 van die sigaren kistjes gebruikt om de spanten tegen aan te klemmen en in de hoeken een stukje papier gedaan om te voorkomen dat de kistjes mee aan de spanten verlijmd werden. Een beetje op dezelfde manier als op de foto, hier wordt de onderste afstandsbuis uitgelijnd en vast gezet.

    20200421_111534.jpg
    Hier zoals het volgens tekening zou moeten, links zou de voorschipzijde moeten zijn. Dat wordt nu dus achterschip zijde.

    20200421_111409.jpg
    Het "bakje" waar de voorste RPA's in komen. Ook hier een aanpassing ten opzichte van de tekening maar dat is meer uit praktische overweging.
    De tekening geeft aan de schroeven van onder naar boven te plaatsen. Dat is om 2 redenen niet praktisch:
    - De schroeven komen dusdanig hoog dat ze bijna tegen de Schottels aanlopen.
    - De moeren zitten dan wel boven maar je hebt geen ruimte om met een minuscuul (nog te maken) steeksleuteltje (5mm) er bij te komen om ze vast te zetten.
    Dus de boel maar omgedraaid.

    20200421_111446.jpg 20200421_111456.jpg
    Een van de consoles voor de achterste RPA's. Hier was ik gewoon te enthousiast aan het bouwen geweest, ik was zo blij dat alles heel strak in elkaar past dat ik even vergeten wat dat er eerst nog wat bevestigingsmateriaal gemonteerd had moeten worden.

    20200421_111510.jpg
    Ter verduidelijking van bovenstaand hier ene stukje uit de tekening, no.35 en 36 hadden dus pas in elkaar gezet moeten worden nadat no.37, 38 en 39 op hun plaats zouden zitten.
    Nu maar anders oplossen.

    Ondertussen ook nog ruzie aan het maken met mijn 3D printer.
    Ik had een mooi tooltje gevonden voor de Dremel om er een afkortzaag van te maken maar op de een of andere manier besluit de printer steeds om een paar tandjes te verspringen wanneer hij naar de volgende laag moet gaan.
    Ik gok dat ik de riem voor de verplaatsing van het bed wat op moet spannen maar dat wordt morgen want dit onderdeel heeft een geschatte print tijd van ca. 16uur en aangezien hij nog in de slaapkamer staat gaan we dat niet meer halen voor bedtijd.

    Genoeg andere dingen te doen, is een "nice-to-have"en geen "need-to-have".

    Groet,
    Mathieu
     
    Bert V vindt dit leuk.
  4. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    951
    Locatie:
    Leuven (Belgie)
    Dit ga ik rustig volgen, toen ik 10 a 12 was en in die tijd kreeg je nog van die dikke catalogussen was dit en de HH een van mijn meest favoriete boten ik ben dus zeker al fan al heel lang eigenlijk, zeg ik zag een klein topic over de Heli, ik had toen al in gedachte, (de jaren 80-90) om een automatische antenne extender te gebruiken deze kan makkelijk 60 a 80 cm hoog en veel soepeler dan een spindel, ik ben zeker dat dat een mooiere en duurzamere oplossing gaat zijn.

    dit is wat ik bedoel:

    https://www.banggood.com/nl/Univers...tCh3PmwCEEAQYBiABEgKgzPD_BwE&cur_warehouse=CN

    de body is 15 cm dat kan je makkelijk kwijt in die boot en kan 75cm hoog er is zelfs elektriciteit aanwezig een interne kabel en de huls van de antenne voor de motor en navigatie lichten en de rotating beacons onder en boven.

    Het is maar een idee he... :rolleyes:
     
  5. Watergeus

    Watergeus Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    7 mrt 2011
    Berichten:
    911
    Locatie:
    Dordrecht
    Dat is een mooie oplossing, klein dingetje: ik heb maar hooguit 15cm van onderkant helidek tot de bovenkant van de Schottels voorin.
    Maar het concept is zeker wel een idee, tegen die tijd maar eens kijken of dat systeem nog op de een of andere manier aan te passen/om te bouwen is.

    Groet,
    Mathieu
     
  6. Watergeus

    Watergeus Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    7 mrt 2011
    Berichten:
    911
    Locatie:
    Dordrecht
    Roel, heb je per ongeluk foto's van hoe dat uitgevoerd is?
    Zit dat plaatje dan op de waterlijn of onder tegen het vlak?
    In het kader van "beter goed gejat dan slecht verzonnen"

    Groet,
    Mathieu
     
  7. Watergeus

    Watergeus Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    7 mrt 2011
    Berichten:
    911
    Locatie:
    Dordrecht
    Alle onderste ingewanden zijn gereed om vastgezet te worden.
    Straks dus een tijdje met Stabilit knoeien om alles vast te zetten.

    Met de achterste RPA-fundaties wacht ik nog even vanwege de afwijkende aandrijving voor de sturing van de Schottels.
    De voorste servo zit ook op z'n plek na het wegwerken van een kleine verrassing, de hartlijn van de servo stond niet halverwege de hartlijnen van de twee Schottels.
    Moest dus eerst weer aangepast worden.

    De servo zit van onder doorgestoken om een zo klein mogelijk hoogte verschil met de stuurarmen van de Schottels te hebben.
    Om hem toch vast te kunnen zetten, en in geval van vervanging te kunnen wisselen, is er onder de oren van de servo een ABS plaatje gelijmd.
    Van bovenaf kan de servo nu toch vastgezet worden en later weer los gehaald wanneer noodzakelijk.

    De foto's:

    20200422_164558.jpg
    Voorste RPA fundatie met servo.

    20200422_164615.jpg
    Zij-aanzicht, duidelijk is de servo bevestiging te zien.

    20200422_165201.jpg
    De "ingewanden", achterste deel.

    20200422_165217.jpg
    De "ingewanden", voorste deel.

    Als de boel vast zit eerst even wat anders.
    Ik wil de ankers laten vallen en weer halen en op internet heb ik een eenvoudig en compact systeem gevonden bij onze Oosterburen van WoWiDa-Ankerwinde.
    Zij geven een hele bouwbeschrijving maar niet alle maten dus dat wordt weer een kleine puzzel.
    Het idee is om de onderdelen waar mogelijk 3D te printen dus alles uit tekenen aan de hand van de beschikbare beschrijvingen.

    Heel simpel met een dubbel werkend schakelkanaal te laten functioneren.
    upload_2020-4-22_17-29-10.png
    De ketting komt te lopen tussen de witte rol en de zwarte er rechts van. De zwarte is eigenlijk een stuk rubber voor de wrijving om de ketting mee te nemen bij het halen.
    Wanneer het anker weerstand ondervind wordt het geheel iets opgetrokken waardoor een eindschakelaar geactiveerd wordt en de motor stopt, als het anker onderwater ergens achter blijft hangen dus ook.
    Het laten vallen gebeurt door de motor de andere kant op te laten draaien, het geheel zakt dan weer iets en het anker zal het eerste stukje naar buiten gedraaid worden tot ook nu weer een eindschakelaar bereikt wordt. Als het goed is is de wrijving tussen de ketting en de rollen zodanig dat de ketting vrij zal vallen, tot het eind dan wel.
    Het zal een heel gedoe worden met afstellen en het is de bedoeling dat de ketting onder een zo recht mogelijke hoek van boven door de rollen zal gaan.
    Dit systeem heeft geen trommel nodig voor de ketting opslag maar wel een ketting bak eronder, in theorie kan je dus meters ketting gebruiken zolang de motor het maar kan trekken.

    Voor meer info: https://www.dahmen.de/cat9165.html

    Groet,
    Mathieu
     
  8. pentip

    pentip

    Lid geworden:
    17 apr 2006
    Berichten:
    500
    Locatie:
    Gennep
    dat van die moonpool beschermen met doorzichtig materiaal komt me zo bekend voor. Stond dat in een bouwverslag van die tijd Roel? Plaatje met spleet aan de achterzijde als ik me goed herinner, zodat het water weg kan maar niet via de achterzijde van de inham omhoog klotst.

    Volgens mij heb ik nog een catalogus van die tijd met de Seabex erin maar geen scanner in huis, anders wellicht wel leuk om te delen hier.
     
  9. pentip

    pentip

    Lid geworden:
    17 apr 2006
    Berichten:
    500
    Locatie:
    Gennep
    Gevonden. Hopelijk komt dit over vanaf mijn mobiel. Anders verwijderen en stuur ik ze later vanaf pc kleiner.[​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
     
  10. Watergeus

    Watergeus Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    7 mrt 2011
    Berichten:
    911
    Locatie:
    Dordrecht
    Kijk, dit is leuk en de foto's zijn goed te zien en in alle standen ;).
    Bedankt Frank.

    Blijf ik op zich nog zitten met de vraag over die perspex/plexiglas plaat in de moonpool maar ik denk dat ik daar wel en oplossing voor ga vinden, het zal hoofdzakelijk de bedoeling zijn om de weerstand te verminderen.
    De achterzijde van de moonpool is eigenlijk gewoon een damwand haaks op de stroom richting.

    Ik blijf me trouwens verbazen over de voedingspanning van de aandrijving, in de bouwbeschrijving hebben ze het constant over 6V maar de motoren zijn 12Vo_O.
    Willen ze bewust de Schottels niet te zwaar belasten ofzo?
    Ik ben eigenwijs van nature dus gewoon alles op 12V, nou ja bijna alles. De vertragings motoren zijn wel 6V.

    Het bouwen gaat best goed, het is nu zover dat ik aan de dekken kan gaan beginnen.
    Als die af zijn kunnen ze er nog niet in, het wordt dan toch eerst de techniek van de aandrijvingen op orde brengen anders kan ik er niet meer bij.

    Groet,
    Mathieu
     
  11. Watergeus

    Watergeus Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    7 mrt 2011
    Berichten:
    911
    Locatie:
    Dordrecht
    Een tussendoortje.
    Alle spanten zitten vast op hun plaats, alleen de moonpool moet ik nog inlijmen maar daar wacht ik even mee tot het achterdek gereed is zodat ik de moonpool netjes kan uitlijnen.

    Mijn figuurzaagmachine werkt prima maar de lichtval is altijd beroerd en je moet 3 keer goed kijken of het zaagblad wel over de lijn blijft gaan.
    Een goede lichtbron op je werk is noodzakelijk maar wat je ook doet er blijft altijd een hinderljike schaduw over.
    Ik heb daar nu iets op gevonden: een mini zaklampje en bijna rechtboven aan de machine getaped. Het is zo'n lampje die ze tegenwoordig overal bij uitdelen.

    20200423_121341.jpg
    Rechter er boven kreeg ik hem niet en het werkt goed zo, wel op tijd uitzetten anders is de batterij zo leeg.

    Ook wat klusjes gaan combineren om niet (veel) te hoeven wachten.
    De spanten op het achterdek maken en lijmen en de tandwielen voor het sturen van de achterste RPA's op dikte frezen.
    De tandwielen waren 6,5mm dik en moesten naar 4mm.
    Het frezen in de draaibank met boorkolom, een Emco Unimat 3. Leuk handzaam draaibankje maar heeft 1 groot nadeel: na ieder 8min draaien moet hij 2min afkoelen.
    De motoren hebben geen koelvinnen en ik doe er te weinig mee om daar een aanpassing op te maken.
    Dus in de afkoelperiode maar weer een spant uitlijnen en lijmen Is even puzzelen want alles is krom en trekt scheef.
    Om dat af te vangen heb ik eerst het spant tegen een aluminium hoekprofiel geklemd en dan op zijn plek gezet en uiteraard is het dek ook krom dus genoeg gewicht erop om hem vlak te drukken.
    Er zit geen kromming in het dek en/of spant.

    20200424_140903.jpg
    Rechts een spant wat gelijmd wordt, links daarvan heb ik het laatste spant naast en al recht gelijmd spant gezet om een idee van de kromming te geven.
    De kilo's ponsdopjes komen hier goed van pas als gewicht.

    20200424_144013.jpg
    1 van de 2 tandwielen hier al half op dikte gefreesd.

    Groet,
    Mathieu
     
  12. robbert de rouw

    robbert de rouw

    Lid geworden:
    22 dec 2019
    Berichten:
    177
    Locatie:
    Thuis
    Hoi,

    Zo'n plaatje acryl in de moonpool zou je het best gelijk met de onderzijde van de romp houden voor de minste weerstand.
    De gleuf erin zorgt ervoor dat water erin en uit kan, het zal dan vrijwel onzichtbaar zijn in het water.

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk
     
  13. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Da's correct en tevens juist.

    Mathieu: nóg een tip.
    (Niet van mij, maar van de legendarische Herman Busman, die de Seabx One in de jaren '80 voor Hobby Bulletin gerecenseerd heeft. Ik heb 'm toen ik het model bouwde, eind jaren '80, wél toegepast.)

    De ABS-'bakjes' waar de motoren aan komen te hangen zijn nogal slap.
    Voorzie ze aan de buitenzijde op z'n minst van beuken balkjes 5x5mm (rode lijnen). Beter is nog om het hele bakje te voorzien van een laag extra hout, niet balsa zijnde. Voor het gewicht hoef je het niet te laten.

    Maak op het kopschot, waar de motoren aan hangen een extra laag van hout aan de motorzijde. (groene krabbels) Vergeet niet de koelsleuven voor de motoren aan te brengen! Hebben ze nodig!

    Reden: de balkjes voorkomen dat de bakjes op den duur 'door gaan hangen' en het hout tussen motoren en ABS voorkomt dat het ABS warm wordt en op den duur gaat vervormen.
    Dan gaan je motoren 'hangen' en de uitlijning van motoren en units gaat naar de bliksem. Die enkele cardans kunnen maar heel beperkt de uitlijnfout corrigeren.
    Zeker als je lang vaart (wat prima kan met dit ding) of als je je motoren op 12V laag draaien (wat ik niet aanbeveel. De motoren kunnen het redelijk goed hebben, maar de kunststof tandwielen van de Schottels zijn er niet blij mee.)
    01a.jpg

    01b.jpg
     
  14. Watergeus

    Watergeus Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    7 mrt 2011
    Berichten:
    911
    Locatie:
    Dordrecht
    Bedankt voor de tip Roel, ik had zelf ook al zo'n idee van de sterkte van de bakjes.
    Die koelsleuven zal ik zeker ik de gaten houden.
    Komt mooi uit wat timing betreft, ik was net op het punt om de aandrijving voor in elkaar te zetten en daar eens mijn gedachte over te laten gaan.

    Nu ben ik niet zo heel erg van het hard varen dus de belasting zal relatief laag blijven maar wel iets om rekening mee te houden.
    Overigens heb ik de Thyssen II uitgevoerd met 2 van deze Schottels met 720BB Torque motoren op 12V en nog geen problemen mogen ondervinden, maar dat kan nog komen want die accu's hebben hun beste tijd gehad en zullen hun volle vermogen niet meer leveren.

    De achterste RPA consoles hadden toch al een uitdaging omdat ik daar het sturen met tandwielen ga doen in plaats van met de armen zoals ze nieuw mee kwamen.
    Daar moesten de consoles toch al voor aangepast worden.

    Wat je zegt, voor het gewicht hoef je het niet te laten, volgens de beschrijving zou je er 5 kilo aan extra gewicht in kunnen stoppen om alles werkend te krijgen en ik schat dat ik daar bij lange na niet aan ga komen al zullen we dat tegen die tijd wel weer gaan zien.

    Het achterste dek is nu klaar om in de romp gemonteerd te worden maar zoals gezegd wacht ik daar nog even mee om eerst de aandrijving achter in orde te krijgen.
    Nu ook weer rustig verder met het voordek en gelijk door met de aanpassingen voor de RPA console voorin.

    Groet,
    Mathieu
     
  15. Watergeus

    Watergeus Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    7 mrt 2011
    Berichten:
    911
    Locatie:
    Dordrecht
    Inmiddels de versteviging rond de voorste RPA console gemaakt en dat maakt het geheel een heel stuk steviger.

    Ik vol goede moed vervolgens het hele mechanische deel inbouwen en liep al tegen 2 problemen op, 1 voor elk Schottel :(.
    De achterste van de 2 liep na het koppelen op de motor meteen een stuk zwaarder en bij de voorste kon het kroonwiel zover omhoog komen dat hij los kwam van zijn aandrijf tandwiel, niet handig tijdens het varen en kost zeker de tandjes van een of beide wielen.

    Het laatste probleem bleek het simpelst op te lossen, de stuurpijp was iets los gekomen uit zijn vergrendeling waardoor het geheel dus zover omhoog kon. Weer in elkaar gezet en probleem opgelost, is dus wel iets om in de toekomst rekening mee te houden. Misschien eens overwegen om de tandwielen te vervangen voor metalen versies als dat mogelijk is. Later.....

    Het andere probleem is een serieus uitlijn probleem van ongeveer een halve mm in de hoogte :oops:, Ik weet niet of het verstandig is om alle gaten zover te laten zakken d.m.v. frezen/vijlen anders wordt het een nieuw achter stuk.
    Voor de achterste RPA consoles ga ik proberen of ik daar 3D printjes voor kan maken waar dan meteen alles voor de tandwiel sturing enz. op z'n plek komt, is weer een nieuwe uitdaging.
    Ik kan dan wel de juiste stijfheid al aanbrengen, is denk ik toch wat netter.
    We gaan het zien of het lukt.

    Groet,
    Mathieu
     
  16. Peter58

    Peter58 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    4 nov 2019
    Berichten:
    2.789
    Locatie:
    Vrouwenparochie
    Ik ga dit ook volgen, mooie boot hoor :thumbsup:
    Grt peter
     
  17. Watergeus

    Watergeus Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    7 mrt 2011
    Berichten:
    911
    Locatie:
    Dordrecht
    Even wat in elkaar gedraaid voor de achterste RPA consoles.
    Na wat passen en meten zal er in het midden een servo komen met een tandwiel om het geheel aan te sturen, die zal wel onderste boven gaan komen maar dat heb ik nog niet in dit model meegenomen.
    Dit model zal al een uitdaging gaan vormen voor de printer omdat het tegen de uiterste grenzen van het print bereik aan zal komen te zitten.
    Grootste afmetingen: 170 x 106 x 32mm.

    upload_2020-4-26_12-5-7.png
    De wanden worden 1,5mm dik en op de verhogingen achterin komen de op dikte gefreesde tandwielen.
    De diameter is iets groter als de binnen diameter van het bakje, vandaar de sleuven die je ziet. Die zitten ook aan de achterkant.
    Ik heb bewust de openingen in de staande wanden nog niet helemaal open gemaakt om nog wat steun te hebben tijdens het printen.
    Nu maar eens kijken wat na alle conversies nog overblijft van van het ontwerp.

    Groet,
    Mathieu
     
  18. Watergeus

    Watergeus Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    7 mrt 2011
    Berichten:
    911
    Locatie:
    Dordrecht
    Ik geloof dat ik even opnieuw moet beginnen.
    Om de een of andere reden maakt de computer er dit van:
    upload_2020-4-26_14-52-8.png
    En ook nog eens een veelvoud kleiner dan origineel getekend.

    En in het goed Frans: Back to the drawing board!

    Groet,
    Mathieu
     
  19. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    951
    Locatie:
    Leuven (Belgie)

    En in het goed Frans: Back to the drawing board!

    Hahahahaha, die Nederlanders met hun Frans... (grapje)

    Damn leuke print maar is dat niet makkelijker gewoon met wat plaat te maken?

    Het wordt wel een mega coole boot!
     
  20. Peter58

    Peter58 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    4 nov 2019
    Berichten:
    2.789
    Locatie:
    Vrouwenparochie
    Ja echt mooie werkboot, zou ik ook voor kiezen als ik opnieuw zou gaan bouwen.
    Grt peter
     

Deel Deze Pagina