Watergeus
Vriend van modelbouwforum.nl
Ik heb inmiddels antwoord gekregen op mijn vraag of de multiprop decoder via BEC gevoed kan worden en dat kan dus, dat maakt het allemaal weer een stukje eenvoudiger.
Ook weer een stapje gezet met de gantry, alle doorvoeren in het dek gemaakt en de slangen, servo stekker en elektriciteits draadjes doorgestoken.
Ik heb 4 draadjes getrokken, geen idee of ik ze allemaal nodig heb maar beter mee verlegen dan om verlegen zullen we maar zeggen.
En uiteraard de gantry op zijn plek gezet.
De dek doorvoeren, de bovenste links op de foto is groter om de stekker van de servo er door te krijgen.
De gantry op zijn plek met alle slangen en kabels doorgevoerd.
De slangen zijn ook op de pompen aangesloten, daar had ik wat te licht over gedacht. Ik dacht dat ik de slangen wel zo even op de pompaansluitingen kon steken met een beetje warm maken, niet dus.
Dat werd tobben, de pompen weer van hun plek moeten halen om er bij te kunnen. Ik zal verdere details over het gebezigde woordenboek besparen maar ik was weer een avond van de straat zullen we maar zeggen.
Waar ik nog wel mijn twijfels over heb is het formaat van de handwielen op de blusmonitoren, voor mijn gevoel zijn die te groot voor de schaal. Ik zal ze eens opmeten en zien waar ik op uit kom.
Als ik foto's van het origineel (die paar die te vinden zijn op het web) bekijk zitten ze er niet op dus waarschijnlijk gaan er van af.
Ook weer een stukje relingwerk in elkaar geknutseld, deze ging wat moeizamer want de punt van mijn soldeerbout wilde niet warm genoeg worden. Bleek de punt niet goed vast te zitten
.
Deze is dus niet zo heel netjes.
Reling voor BB tussendek.
Een andere fase voor wat betreft solderen is het maken van de hoofdmast, de normale soldeerbouten die ik heb zijn te klein om voldoende warmte in te brengen.
En zo dus het gas soldeerboutje erbij gepakt, was voor mij de eerste keer om mee te solderen.
En omdat je wat handen tekort komt ook voor de hoofdmast een malletje gemaakt.
Eerste deel van de hoofdmast en al een foutje. De rechter staander op de foto is te kort. Die moet dus vervangen worden.
De meest rechtse staanders zijnde voorzijde van de mast en daar komen de radarscanners op.
Ik ben best tevreden voor de eerste keer maar was wat vergeten voordat ik begon met solderen, eerst de buisjes te schuren. Vandaar dat de soldeer kwaliteit niet het beste is en zal het nodige vijl en schuurwerk nodig hebben.
In een poging toch meer naar het origineel te bouwen heb ik de werf aangeschreven met de vraag of ze het algemeen plan willen delen.
De werf, Nobiskrug (Rendsburg), bestaat nog steeds maar bouwt inmiddels luxe jachten. Ik ben benieuwd of ik een reactie krijg.
Tot de volgende maar weer.
Groet,
Mathieu
Ook weer een stapje gezet met de gantry, alle doorvoeren in het dek gemaakt en de slangen, servo stekker en elektriciteits draadjes doorgestoken.
Ik heb 4 draadjes getrokken, geen idee of ik ze allemaal nodig heb maar beter mee verlegen dan om verlegen zullen we maar zeggen.
En uiteraard de gantry op zijn plek gezet.
De dek doorvoeren, de bovenste links op de foto is groter om de stekker van de servo er door te krijgen.
De gantry op zijn plek met alle slangen en kabels doorgevoerd.
De slangen zijn ook op de pompen aangesloten, daar had ik wat te licht over gedacht. Ik dacht dat ik de slangen wel zo even op de pompaansluitingen kon steken met een beetje warm maken, niet dus.
Dat werd tobben, de pompen weer van hun plek moeten halen om er bij te kunnen. Ik zal verdere details over het gebezigde woordenboek besparen maar ik was weer een avond van de straat zullen we maar zeggen.
Waar ik nog wel mijn twijfels over heb is het formaat van de handwielen op de blusmonitoren, voor mijn gevoel zijn die te groot voor de schaal. Ik zal ze eens opmeten en zien waar ik op uit kom.
Als ik foto's van het origineel (die paar die te vinden zijn op het web) bekijk zitten ze er niet op dus waarschijnlijk gaan er van af.
Ook weer een stukje relingwerk in elkaar geknutseld, deze ging wat moeizamer want de punt van mijn soldeerbout wilde niet warm genoeg worden. Bleek de punt niet goed vast te zitten

Deze is dus niet zo heel netjes.
Reling voor BB tussendek.
Een andere fase voor wat betreft solderen is het maken van de hoofdmast, de normale soldeerbouten die ik heb zijn te klein om voldoende warmte in te brengen.
En zo dus het gas soldeerboutje erbij gepakt, was voor mij de eerste keer om mee te solderen.
En omdat je wat handen tekort komt ook voor de hoofdmast een malletje gemaakt.
Eerste deel van de hoofdmast en al een foutje. De rechter staander op de foto is te kort. Die moet dus vervangen worden.
De meest rechtse staanders zijnde voorzijde van de mast en daar komen de radarscanners op.
Ik ben best tevreden voor de eerste keer maar was wat vergeten voordat ik begon met solderen, eerst de buisjes te schuren. Vandaar dat de soldeer kwaliteit niet het beste is en zal het nodige vijl en schuurwerk nodig hebben.
In een poging toch meer naar het origineel te bouwen heb ik de werf aangeschreven met de vraag of ze het algemeen plan willen delen.
De werf, Nobiskrug (Rendsburg), bestaat nog steeds maar bouwt inmiddels luxe jachten. Ik ben benieuwd of ik een reactie krijg.
Tot de volgende maar weer.
Groet,
Mathieu