Seabottom Subsail 2008

Discussie in 'Duikboten' gestart door Lex Verkuijl, 1 dec 2007.

  1. Mustang64

    Mustang64

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    1.145
    Locatie:
    Capelle a/d IJssel
    Even een organisatief vraagje tussendoor...
    Zijn er nu genoeg tafels en tenten?
    Anders neem ik nog een party tent mee zondag.

    Groeten,

    Joris
     
  2. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    Riep iemand daar nou echt 'Banzai'?

    't Zal wel toeval wezen maar dit 'Banzai-target' is ook aanwezig:

    [​IMG]

    Succes met schieten dan!

    Jos
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2015
  3. Horseman

    Horseman

    Lid geworden:
    2 aug 2005
    Berichten:
    782
    Locatie:
    Friesland
    Hoi Jos,

    Als ik de toren nu eens van mijn Lafajette haal, dan ga ik vast sneller..

    Vrolijke groet,

    Jan.
     
  4. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.618
    Locatie:
    Lelystad
    @ Joris,

    Tafels zijn er ruim voldoende, als ook twee mega-partytenten van 4 x 10 meter. Laat maar thuis, heb je meer ruimte voor modellen!

    Ook mijn MTB zal er rondtoeren. Jos, ken je de uitdrukken "eat my dust"? In dit geval dan "duck my spray".... Het zal wel een rondje MTBVPT15SC worden. (MTB versus PT15 speed contest) ;) :D :D

    Dan weer even serieus, ik kreeg van Jaco (MMI) een berichtje over verkeersproblemen op de N-50 dit weekend. Voor degenen die ook over dat stukje 's herens wegen willen rijden dit weekend heb ik die mededeling maar even schaamteloos gecopiëerd:

    Het bovenstaande geld ook nog voor de 18e, met dank aan Jaco! :worship:

    En nog één van mij erbij. Als je vanuit de richting Amsterdam over de A6 aan komt rijden en een routeplanner in de auto gebruikt, de afslag "Lelystad" wordt bij sommige aparaten te laat aangegeven. "Na 3 kilometer rechts afslaan"... :nooo: Op dat punt staat er dan al een zware betonnen geleider zodat je een afslag later moet nemen. Gewoon de eerste afslag Lelystad / Harderwijk / Walibi Flevo nemen, dan gaat het goed.

    Zo, nog even snel een accu'tje voor de radar-gun opladen, kijken hoe snel Jos is.... :D
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2008
  5. Mustang64

    Mustang64

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    1.145
    Locatie:
    Capelle a/d IJssel
    Oké Lex.
    Laat de zooi thuis.
    Neem wel stoeltjes mee en de U-96 in aanbouw...
    Ook misschien de Shark die op het moment ligt te versoffen in de kast om dat we alleen aan das boot werken.
    Heb wat vraagjes over de elektro zooi in de Shark dus dat neem ik zo wie zo mee. :)

    Tot zondag!

    Groeten,

    Joris

    P.S. Bedankt voor de verkeers tip!
     
  6. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Jouw boot gaat ALTIJD sneller........:eek:nweer:


    Douglas
     
  7. Jan de K

    Jan de K

    Lid geworden:
    30 aug 2006
    Berichten:
    984
    Locatie:
    st Michielsgestel
    speedlimit: subzero !
     
  8. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    hallo

    nieuwe accu's gehaalt gisteren 21 euries voor 8 stuks 2.2 amp
    mooie nieuwe accus
    bedoel dan de techniek IN de cellen zelf
    geef er wel op de subsail meer uitleg over die ikzelf had gekregen
    de LY-ON accus zijn op sterven na dood en dit binnen de twee jaar
    vind ik toch wel wat snel gaan zo


    groetjes raf
     
  9. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Heren onderwaterschippers.

    Ondanks de meer dan overvloedige regenval vandaag wil ik u het volgende mededelen:
    namens het bestuur van VaarGroep Flevoland (VGF) is Lex en mij vandaag uitdrukkelijk verzocht om er STRENG op toe te zien dat er geen water uit onze vijver illegaal wordt meegenomen. Niet in uw duiktanks, niet op of aan uw boten en niet stiekum in uw laarzen.
    Wij van VGF hebben een toekomstgerichte visie en zijn dus uiterst zuinig op ons vaarwater. Aangezien de zomer er weer aankomt, en dus het sproeiseizoen van de boeren, willen wij ons vaarwater tot de rand gevuld hebben en houden. Het is namelijk zo dat, indien de boeren gaan sproeien ons vaarwater lijkt op een wastafel waar de stop uit wordt getrokken. In twee weken tijd is het water dan zover gezakt dat wij onze zeilschepen niet meer fatsoenlijk te water kunnen laten.
    Om "ons" water dus in de vijver te houden hebben we de volgende maatregelen genomen:

    * Bij de poort van ons terrein staat een weegschaal. Daarop worden uw modellen gewogen en dit gewicht wordt genoteerd.

    * Indien u aan het einde van de dag het terrein verlaat, worden uw modellen wederom gewogen. Per kilo model mag er 10 gram marge zitten tussen het gewicht bij aankomst en het gewicht bij vertrek. Hierbij is meegerekend het verlies aan gewicht doordat u aan het eind van de dag lege accu's hebt. Verliest u tijdens het varen een of meerdere onderdelen, dient u dit onverwijld aan Lex en/of mij op te geven onder vermelding van het gewicht van het verloren onderdeel. Dit wordt dan verrekekend bij de eindweging.

    * Weegt uw model aan het einde van de dag meer dan 10 gram méér dan aan het begin van de dag, gaan wij ervan uit dat u illegaal water probeert mee te smokkelen. Er rest ons dan geen andere optie dan u uw model uit elkaar te laten peuteren. Weigert u dit, demonteren wij uw model zelf wel even. Hiervoor hebben wij een moker in de schuur liggen, alsmede een cirkelzaag. Het aangetroffen water dient u terug in onze vijver te storten.

    Onze excuses voor deze rigoreuze maatregelen, maar nood breekt wet.
    Water begint schaars te worden. Niet voor niets heeft het al de bijnaam "Het witte goud", hoewel er bij ons eerder van "Het groene goud" gesproken kan worden. Maar dat terzijde. Wees dus gewaarschuwd!
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2008
  10. Mustang64

    Mustang64

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    1.145
    Locatie:
    Capelle a/d IJssel
    Pfffff ben ik blij dat dat ding van mij nog niet af is.... :p:p:p
    Op SubSail 2009 moeten we zeker eigen water mee nemen?
    ;);)

    Grtz,

    Joris
     
  11. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    hallo

    dus geen probleem
    aanhangetje achter de sleurder met een bak water er op
    dan heb ik MIJN water zelf bij
    en hoef ik niet in jullie erwte soep te gaan rond varen
    hahahahahahha
    en meteen er bij vermelden
    bij ons in belgië hoeven jullie geen problemen te verwachten wat water betreft
    wij hebben er genoeg van in stock (noemen ze vooruit zien)en als we toch teveel zouden moeten hebben dan gaat het wel vanzelf berg af naar de lage landen
    en hebben we tekort dan krijgen we dat zomaar van frankrijk gratis als presentje
    groetjes raf
     
  12. Horseman

    Horseman

    Lid geworden:
    2 aug 2005
    Berichten:
    782
    Locatie:
    Friesland
    Douglas,

    Ik heb zojuist met mijn schuur opruimen, een pomp gevonden....

    Neem ik morgen ook mee.

    Nu kan ik mijn toren er echt gaan afhalen.

    Verontschuligende groeten,

    PS, Zou ik trouwens wel binnen komen met een losse pomp? als ik Roel zo hoor.

    Jan.
     
  13. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.618
    Locatie:
    Lelystad
    Het bovenstaande is zeker waar! Er wordt de VGF leden zelfs geen tijd gegund om rustig hun broodje op te eten, eerst moet het water netjes strak aangeharkt worden ....

    [​IMG]

    Bijkomend voordeel is echter wel dat de golfslag drastisch gereduceert wordt door deze behandeling.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2015
  14. raalst

    raalst

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    1.070
    Locatie:
    onder water
    wat zakt roel ver weg in dat weiland...
     
  15. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    Jeetje, alwee een zeldzaam aquatisch dier in de vijver van Vaargroep Flevoland (net als vorig jaar).

    Afgebeeld in de posting hierboven:

    Harkus Aquaticus Quadraticus

    In de volksmond ook wel 'Kwadratische Hork' genoemd.


    Zou 'ie morgen ook weer te spotten zijn?


    Jos
     
  16. Horseman

    Horseman

    Lid geworden:
    2 aug 2005
    Berichten:
    782
    Locatie:
    Friesland
    Harkus Aquaticus Quadraticus

    In de volksmond ook wel 'Kwadratische Hork' genoemd.

    Jos, hou hem nu een beetje te vriend, kan morgen handig zijn.
    Al is het een apart zoogdier dat wel..

    Anoniempje..
     
  17. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Ik neem m'n Walrus wel mee... O nee, ik bén de Walrus!

    Oké, even zónder dollen, het feit dat ik daar loop af te niften (want het water was koud, en zo'n waadbroek houdt wél het water, maar niét de kou buiten):
    Eén van de mannen van de MMI, die vandaag bij ons te gast waren had een
    ENORM model van USS Missouri meegenomen. Formaatje doodskist +.
    Was er leuk mee aan het varen tot een zekering klapte en het model geen power, maar nog wel vaart had. Het achterschip kwam in aanraking met een van de boldertjes op onze golfbreker (te zien op de foto) en laten op dat achterdek nou net 3 x OS2U Kingfishers staan...
    [​IMG]
    Twee van die vliegtuigjes staan op de catapult (op het plaatje wordt een ervan net op de catapult gehesen) met hun vleugels nog olijk een stukje buitenboord.
    Je raadt het al: de "Mighty Mo" heeft nogal massa, zet door en de bakboord OS2U gaat, mét catapult en al overboord. blub....
    Ik heb dus maar even de waadbroek aangetrokken en al harkend (en niet hórkend, zoals sommige lieden u proberen wijs te maken!!) getracht het kistje weer boven water te krijgen. Resultaat: nul, noppes, nada, zero.
    Dus: als een uwer morgen duikuitrusting bij zich heeft, zou een bepaald lid van de MMI u uiterst dankbaar zijn als u het kistje en de catapult vindt...
    Wie weet scheelt u dat in de toekomst dieptebommen. Het vliegtuigje was het probleem niet, in de catapult zit ongeveer 3 weken (!!) werk.
     
  18. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Redelijk "op" zit ik nu achter de digitale knoppenkast.
    Zojuist wat foto's uitgezocht voor publicatie, die ga ik zometeen in het fotoalbum zetten onder het kopje "Subsail 2008".
    Gaarne dáár uw fotografische bijdragen plaatsen...

    "To hark or not to hark, that's the question...";)
     
  19. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    hallo

    juist thuis en de auto reeds uitgeladen
    en reeds begonnen met herstellings werkzaamheden uit te voeren
    een plezante dag en mooie boten gezien
    alleen ik moet proberen om uit dat roeibootje te blijven
    ik ga de raad van olaf opvolgen wat antenne bekabeling in de boot hoort te zijn
    zijn oplossing voor het probleem was
    de antenne als een kluwe ergens in de boot onder bergen en dan zou het probleem ontvangst zijn opgelost

    gaan we dus proberen want baat het niet schaad het niet dacht ik ergens gehoort te hebben


    groetjes raf
     
  20. raalst

    raalst

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    1.070
    Locatie:
    onder water
    weer een erg inspirerende subsail !

    dank aan alle organisatoren, clubhuishebbers, deelnemers, koffiemakers, kijkers, waterbewakers, waadbroekmanagers, roeibootschippers, weergoden etcetera !
    prima geslaagd evemement !

    Ik heb wat leuke filmpjes (slechts 2 keer naast het onderwerp gefilmt !), die volgen nog.

    mochten andere mensen foto's hebben die ze wel voor de website willen afstaan,
    mail die dan even, bijv. aan raalst at bart punt nl, dan maak ik er een webpagina van.

    dat staat dan weer los van het onvolprezen fotoalbum van dit forum, trouwens.
    Ik wist niet eens dat we dat hadden.
    jij ook niet ? zie hier Roel's Reportage (en een paar foto's van mij; wie volgt ?) :
    fotos-subsail-2008-biddinghuizen
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015

Deel Deze Pagina