Seawolf van Robbe

full

@Marc2: ik wil de onderkant van die neus niet zien......

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo jan

die heeft mark er los op zitten en kan verwijderd worden als hij er aan moet werken

gr raf

wie durt er te zeggen hoeveel lood er ongeveer in een wolf gaat ?

precies is dit natuurlijk niet te zeggen en dat verwacht ik ook niet maar ik wou hiervoor wiel balanceer lood gaan gebruiken en dan heb ik ongeveer 'n idee hoeveel ik nodig heb

Dat kan: er moet zoveel lood in dat de boot met een volle ballasttank met de bovenzijde van de toren 'aan het oppervlak plakt'.

:confused: :confused:

Maar daar heb je niet zoveel aan, toch ... ? ;) Hoeveel dat in grammen is? Dat zul je proefondervindelijk moeten proberen. Dat is voor elke boot weer verschillend, ook als je twee Seawolf's naast elkaar zet. Ik doe dat zelf door de boot grof te ballasten met lood aan de binnenkant, wat ik denk dat ongeveer goed is zodat ze nog iets te licht is. Dan de ballasttank vol trekken en lood op het dek leggen totdat die bijna-zweeftoestand bereikt is. Dan weet je hoeveel, en ook waar je lood toe moet voegen.

Als andere Seawolf eigenaren je doorgeven hoeveel hun boot totaal weegt heb je daaraan een beginwaarde waarmee je het uittrimmen kunt beginnen.

Laatst bewerkt:
Hallo Marc2:

Hierbij een kleine richting in wat een Seawolf kan wegen:

mijn wolf weegt meer dan onze keukenweegschaal aan kan (2000g)

:-)

dan is het maar goed dat wij een zwaardere schaal hebben.:D:D
2.9 kilo ZONDER LOOD.

maar ik neem zondag gewoon het hele lood pakket mee en wat wiel balanceer lood dan zal ik wel genoeg hebben.
en wat dubbelzijdige tape om het lood vast te zetten.
en het schuim natuurlijk en wat benodigde gereedschappen en potjes met afdichtmiddel

de boot maar alvast een nieuw lak laagje gegeven en de accu's hangen aan de lader.
straks nog wat dingen veranderen en dan zijn we er klaar voor

Pompje had je toch al niet lang?
Pomp al los geprobeert, maw direct op een stroombron?

pompje was hagelnieuw.
gisteren voor het eerst laten draaien maar dat was al te veel.

moter draait gewoon maar je hoort al aan het geluid dat het niet meer klopt. het spul draait veel te licht. en er komt geen water meer doorheen.

dus kapot.
en zoals raf al gezegd heeft, waarschijnlijk de tandwielen

Gek kan het lopen, gebruik zelf al ettelijke jaren dezelfde pomp.
Niet alleen voor modelbouw, heeft ook als opvoerpompje gedient bij mijn toedertijdse terrarium.
Weet wel als hij droogloopt dat hij enorm "jankt".

Begrijp best dat je flauw bent,
maar je bent nog geen recorhouder, nieuwe vaartregelaar nog geen 20 tellen uitgehouden.

Je krijgt dan soms neigingen................
Maar denk dat een ieder dat wel heeft.

moter draait gewoon maar je hoort al aan het geluid dat het niet meer klopt. het spul draait veel te licht. en er komt geen water meer doorheen.

Het kan misschien ook zijn dat de het deksel op de tandwielen niet helemaal strak genoeg zit? Als je niet veel hoort draaien zou dat zo kunnen zijn. Heb ik ook eens met een Cavan pomp gehad. Alle schroefjes van het deksel voorzichtig en met gevoel iets strakker draaien zou misschien kunnen helpen. Dan hef je de speling tussen tandwielen en behuizing op en pakken de tandwielen beter water.

Volgens mij kan dat bij deze pompen niet, deze zijn geklonken.
Tenminste die van mij.

Zou hem gewoon terugbrengen, garantiewerk.

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo

dit zijn inderdaad geklonken pompen

shit tandwieltjes van amper 1 mm dik in even shit plastiek
de as van de motor is zo scherp dat hij gewoon het platte vlakje dat in het tandwiel is gegoten meteen weg freest
een half ronde as in een rond gat pakt voor geen meter het tandwiel nog mee

en doe maar niet janken want ik heb vandaag een kavanpomp opgebrand LOL
ik kan meteen ook een nieuwe bestellen want nu heb ik dus geen reserve meer
maar ik heb nog wel goeie tandwieltjes hahahaha
eens kijken of ik met die defecte pomp nog iets kan fiksen

gr raf

... ik heb vandaag een kavanpomp opgebrand LOL
ik kan meteen ook een nieuwe bestellen want nu heb ik dus geen reserve meer
maar ik heb nog wel goeie tandwieltjes hahahaha
eens kijken of ik met die defecte pomp nog iets kan fiksen

gr raf

Hoeveel van die dingen heb je nu al niet naar de eeuwige jachtvelden gebrand Raf? ;) Heb je niet twee defecte liggen waar je weer één werkende van kunt maken?

hallo lex

dat is de derde die ik totalloos heb en allemaal in de u2540
die in de u47 daar komt niets aan dus ik begrijp niet wat er met die grote boot aan de hand is
in de skip en al mijn andere boten gaan die pompen jaren mee
ik moet wel nu en dan eens dat stiftje vervangen (dat is in staal)doordat het afbreekt
maar dan is het open schroeven en stiftje vervangen en terug dicht
maar in de u2540 daar gaat steeds de anker naar de haaien
ik zou nu eens willen proberen om een losse motor er aan te hangen
als ik de plaats vind
er moet een reden zijn dat ze steeds indezelfde boot verbranden
maar ik heb ze nog niet gevonden
ze loopt wel in de u47 op 8 cellen en in de 2540 op 10 (12 volt)
misschien is dat het verschil dus er gaan 2 cellen uit

gr raf

Hoi Raf,

Had je in de 2540 niet een 'aktief duiksysteem' liggen dat zelf de duikdiepte regels door steeds iets bij of af te pompen? Continu gebruik bunnen ze niet zo goed tegen.

In mijn U31 loopt de Cavan ook op 12 volt, geen problemen.

hallo lex
dat heeft er ingezeten maar dat is er reeds terug uitgehaalt daar ik eerst dacht dat het daarmee te maken had dat de pomp defect geraakte
NIET dus

gr raf

Back