Ondertussen
was ik met de FW190 te gast bij de Eagles in Hieslum, alwaar ik een poging tot taxi-proeven gedaan heb...
nou ja.... het eerste hobbeltje en er brak een poot onderuit, overigens volledig zonder schade aan te richten...
Wat is het geval: IN de vleugel zit een tamelijk stevige constructie waar het landingsgestel aan evestigt hoort te worden. Maar, die poten liggen dan wat te diep in de vleugel in ingetrokken toestand, dus daar heeft de fabriek een soort van "ophoog-blokjes op gelijmd. Prima!
Maar.... toen ze dat deden, hebben ze verder verzuimd om ook langere schroeven bij te leveren om de poten mee te bevestigen, met als gevolg dat die schroeven niet verder komen dan die ophoogblokjes en dus NIET doordringen tot in de draagconstructie.
En die blokjes, die zaten natuurlijk geplakt met opgedroogde Vietamese koeienspuug.
Gelukkig stonden er gelijk een paar mensen klaar met boortjes, lange schroeven, 5-minuten Epoxy, en een schroefboormachine....
Maar gezien het toch wel een beetje pokdalige karakter van het veldje, niet meer verder getaxied.
Ik heb nog steeds het vermogen niet weer terug wat ik denk te missen, een dezer dagen nog maar eens even die motor er voor weghalen, kijken wat er aan de hand is....
Kan me eigenlijk verder alleen maar voorstellen dat er iets niet goed is met de gasaansturing of zo...

nou ja.... het eerste hobbeltje en er brak een poot onderuit, overigens volledig zonder schade aan te richten...
Wat is het geval: IN de vleugel zit een tamelijk stevige constructie waar het landingsgestel aan evestigt hoort te worden. Maar, die poten liggen dan wat te diep in de vleugel in ingetrokken toestand, dus daar heeft de fabriek een soort van "ophoog-blokjes op gelijmd. Prima!
Maar.... toen ze dat deden, hebben ze verder verzuimd om ook langere schroeven bij te leveren om de poten mee te bevestigen, met als gevolg dat die schroeven niet verder komen dan die ophoogblokjes en dus NIET doordringen tot in de draagconstructie.
En die blokjes, die zaten natuurlijk geplakt met opgedroogde Vietamese koeienspuug.
Gelukkig stonden er gelijk een paar mensen klaar met boortjes, lange schroeven, 5-minuten Epoxy, en een schroefboormachine....
Maar gezien het toch wel een beetje pokdalige karakter van het veldje, niet meer verder getaxied.
Ik heb nog steeds het vermogen niet weer terug wat ik denk te missen, een dezer dagen nog maar eens even die motor er voor weghalen, kijken wat er aan de hand is....
Kan me eigenlijk verder alleen maar voorstellen dat er iets niet goed is met de gasaansturing of zo...