Shockflyers

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
Daniel,

Wauw, ziet er goed uit :D
Setup? Motor? Vlieggewicht?

Mvg,

Koen

Laatste design uit de Ikarus Shockflyer stal:
Komt evenals de Yak deze herfst op de markt :)

afb9241.jpg

afb9242.jpg

Zo te zien een IPS motor in het midden en valt qua maten misschien wel binnen het pylonrace reglement :)

Doet me denken aan dat speelgoed piep snijdraad, zaten ook van dit soort jetjes bij..

Ja jaren geleden had ik een foamfactory, zo'n ding met zo'n gloeidraadje waaronder je van die vliegtuigen kon uitsnijden. Eigenlijk niet meer aan gedacht, maar misschien heb ik hem nog en kan ik heb dus goed gaan gebruiken.

Roberty,

Die gene met die "klets"verhalen was ik.
Zoals je leest,ze zeggen dat je sommige lipo's dus 1.5x keer of zelfs 2x sneller kunt laden,maar helaas beschadig je hiermee de lipo's.
Welke lipo's het zijn,weet ik ook niet(niemand praat hier over dat merk,alleen dat er wel sómmige zijn)
beter is dus gewoon ->niet<- met meer dan 1c laden en gewoon meerdere accu's kopen.

Tsjah zo'n shockey.. Als je liever veel goedkoper uit wilt zijn,kun je beter zelf wat fabriceren..
Daarbij komt nog.. een python60 lijkt mij ook een leuke motor :? .. zeker als een combo lijkt het me een leuke set.
Alleen,ik zelf wil gaan experimenteren met cd-rom motoren(jij misschien ook?).. en denk ik dat de YGE regelaar >niet< goed overweg kan met cdrom motertjes..
Daarin tegen de CC phoenix 10 wel ! Deze zal veeeel beter overweg kunnen met cdrom motortjes (ook kun je nog een phoenix link aanschaffen om hem te programeren) (weet niet of dat bij die YGE wel zit?)
(search "misfire").. Maarja,ik weet natuurlijk niet wat jij wilt;)..

Misschien een Python 60, 2s1p 350Lipo en een castele creations phoenix 10....

:)

Mazzelssss

Koen zei:
Daniel,

Wauw, ziet er goed uit :D
Setup? Motor? Vlieggewicht?

Vliegklaar ongeveer 160 gram, een Rolf Strecker motor (2 cellen), 4 servo's(robbe) een graupner ontvanger en MDM regelaar.

IK ben van plan om zondag naar hoofddorp te komen dan kan je hem ook bekijken.

Ik heb inmiddels alweer een tijdje geleden een shockflyer nagebouwd van een Aerofly model.
Vandaag kreeg ik post uit japan: Poly-quest 3s 880 mah lipo accu.
Ik kom net terug van de parkaarplaats :roll: waar ik hem even heb laten vliegen. Normaal was mijn stelling "exponentieel doe je met je vingers" maar dat vliegt met deze shocky toch wel heel rot, tijd om de handleiding van m'n zender te raadplegen...
Ik had al eerder (iets grotere, zwaardere) 3-d modellen gevlogen, maar dit is toch wel even wennen.
En ik moet de onderkant nog even een ander kleurtje geven dan de bovenkant, nu kan ik boven en onder niet uit elkaar houden :?
Details:
gewicht: 260 gram
Motor: aangepaste motor uit een tapedrive, deze trekt volgas (prop 9X4,7) 6amp, hoveren lukt bij 4amp.
Accu poly-quest 3s 880 mah voor vluchten van bijna een kwartier

Ik zal morgen proberen een foto te maken.

Probeer ook eens een Kokam 3S 360, wordt vlieggewicht 220 gram, vliegt veeeeel lekkerder ! :D :wink:

Voor mij is het niet belangrijk om te gaan experimenteren met cd-rom motoren. Voor mij is dus die YGE goed genoeg.

Ik twijfel alleen nog aan die Python of de AXI. Het scheelt in een combo (dus met regelaar) bij bichler toch 50 euro's.

Ik heb uitgerekend dat het dit gaat kosten:

- model t.w.v. 37,50
- Python 60 en YGE regelaar t.w.v. 95
- Kokam 2S t.w.v. 37,50
- Propje :D t.w.v. 5
- Lader update t.w.v. 40
--------------------------------------
Opgeteld is dit 215 euro voor een complete shock.

Ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik ga doen, maar dit wordt waarschijnlijk (als ik shock ga vliegen) mijn setup. De CC phnx micro 10 vind ik toch echt te duur.

37,50 voor een Shockflyer?
Ik dacht dat ze overal 30 euro waren?

En Kokams bij Quartel:

7,4V 350mAh Kokam accu € 22.95
7,4V 720mAh Kokam accu € 23.95

8) Nog beter nieuws! :D Als ik hem dan koop dan houd ik 7 euro over. :!: Zal wel aan verzendkosten opgaan :roll:

Toch trekt een leuke eco-8 me ook wel :oops:

afb9388.jpg

afb9389.jpg

De onderkant, niet echt mooi, maar wel functioneel :wink:

afb9390.jpg

Closeup van motor, regelaar (phoenix 10) en landingsgestel (met K'nex wieltjes)

hallo shockers

Vandaag voor het eerst, samen met mijn zoon, de shock-flyer in gevlogen en ik moet zeggen dat het al mijn verwachtingen overtreft. Zalig om bij valavond toch nog te kunnen genieten van een volwaardig vliegend tuig waar de gekste toeren mee uit gehaald kunnen worden.Ook even mijn configuratie hier neerzetten met de prijs.

Shock Flyer Edge 540 35.01€
Super Power Aandrijfkit met Axi 2208/34 en LiPo 11,1V/340mAh 160€
RC kit met Jeti Rex en 3 stuks Hitec HS-55 97€
Lader voor LiPo 12Volt 1-4 cellen 24€

Totaal 316€

Leverancier www.parafix.be

gr jk

Hee Jos,

Hij bevalt dus goed je shockflyer,leuk hoor :wink:
Hoe is het vermogen van die aandrijfset,en de vliegtijd?
Ik sta te popelen om de mijne te proberen,maar afgelopen weekend was het veel te harde wind dus is het er niet van gekomen :(

Afgelopen week heeft het kistje al schade opgelopen terwijl ie nog niet eens gevlogen heeft,ik wilde effe "gassen" met het vliegtuig in mijn hand en toen klapte de prop eraf en hakte 2 stukken van de neus af...

Maar als het meezit vliegt ie dit weekend.

Groeten,
Marcel

Leuk filmpje hoor,en ook spannende muziek erbij :wink:
Wat is je configuratie van je shockflyer?

Groeten,
Marcel

Back