Shockflyers

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
8 X 3.8 geeft al 8 Amp volgas i.c.m. Python 60 en 3S 350... en die 350's mogen max 7 Amp continu belast...
9 X 4 beetje grote prop voor 3S :D
Leuk filmpje ! :D

M.l.v.Doesburg zei:
Alleen is de spanning eigenlijk een beetje te hoog voor de accutjes geloof ik want ze worden toch wel heel erg warm.

:?: :?: :?: De "spanning"is te hoog???? 8O 8O 8O 8O

Hahaha lijpe film. Lachen joh. Ik ga zekerweten voor die python 60 nadat ik dit heb gezien!

Laters

hey Marcel

Vandaag nogmaals enkele vluchten gedaan (ik niet maar Didier), De motorpower is meer dan voldoende, torqen, Harrier, vertical lanch, handstart, grondstart, allemaal zonder enig krimp. Wendbaarheid is enorme. Vliegtijd tussen 12 a 20 min. afhankelijk van de stijl (3D of rustig rondjes draaien)
De motorpower was zelfs zo sterk dat we de motor ophanging hebben moeten versterken, hij was aan het los scheuren.
Verder één en al fun fun fun.

gr jk

ok, dat is geregeld, de shock is besteld en de lader ga ik maandag waarschijnlijk ook even opsturen voor een update. Nu even met een vriend afspreken wat we gaan bestellen bij bichler, dan is dat ook weer geregeld.

Bedankt alvast voor de hulp.

Nog 1 vraagje?

Welke prop moet ik nemen bij een Python 60 met 360 2s of 3s?

Ik ben vandaag gaan vliegen met mijn vader(jk) :D .
Bij mijn laatste landing ben ik in de afspanning van de parking gevlogen :( .
hier het resultaat:
afb9472.jpg

Hoe zou men dit het beste herstellen?? :roll:

groeten parat

Styropor secondenlijm; evt. een dun carbonstaafje onderop ter versteviging...

ik heb even een paar electronische vragen voor de shocky
is deze regelaar geschikt voor een shocky?
Robbe, electronische snelheidsregelaar met bec,
vooruit, 5-8 cellen, 10 ampere continu,
afmetingen: 23 x 11 x 7mm.
gewicht 11 gram, Auto-Programmeer-System.
en kan ik hiermee lipo's gebruiken?
en welke servo's ?
en waar kan ik die het best halen?

en is dit een leuk model om een beetje te beginnen met vliegen?
ik vlieg wel al heli (beginnend).

mvg. remie

Die regelaar is wel geschikt, en lipo's kun je hiermee ook gebruiken. En als servo's de kleinste die je kan krijgen, 6 gram of lichter.

En dan nu het antwoord op je laatste vraag, nee het is geen beginners vliegtuig ook al ziet alles er zo makkelijk mee uit. Neem als eerste vaste vleugel model toch maar liever een trainer.

@RobertJan
Python 60 met 8 X 3.8 icm 3S360 volgas 8 a 9 Amp, accu's mogen max 7,2 Amp continu belast worden. Dus alleen af en toe 10 seconden volgas. Maar dan al bij 3/4 gas een berg vermogen :wink:

Damn,heb ik al 2 weken een Shockflyer vliegklaar om eens te proberen
,vorig weekend te harde wind,vandaag het kistje weer meegenomen naar het veld en het waaide al zo hard dat het met de Raptor niet lekker vliegen was... :|

Ik ben zooooooo benieuwd hehe

Hoi hoi,

gisterenavond op www.modelbouwholland.nl regelaars besteld, maar nog steeds geen bevestiging of iets gehad. Ik heb al gebeld, maar het nummer op de site verwijst naar een zonnewering en interieur bedrijf met de naam van de water op hetzelfde adres waar modelbouwholland zou zitten. Weet iemand iets over dit bedrijf of over een telefoonnummer?

Helemaal goed. Modelbouw Holland zit voorlopig in het zelfde pand als het zonwerings bedrijf. De eigenaar, Dhr v/d Water, is dan ook dezelfde....

Marcel zei:
Damn,heb ik al 2 weken een Shockflyer vliegklaar om eens te proberen
,vorig weekend te harde wind,vandaag het kistje weer meegenomen naar het veld en het waaide al zo hard dat het met de Raptor niet lekker vliegen was... :|

Ik ben zooooooo benieuwd hehe

Wat let jouw om as zondag in alphen uit te proberen,
wij gaan wel in de kantine staan.. ;)

:yes: :yes: Ga je ook eens indoor 3D helie doen? :yes: :yes:

Niek dat was ook precies wat ik van plan was,maar het zou wel handig zijn als ik die Shockflyer vantevoren even buiten kan "invliegen" en aan wennen ;-)

En ik heb nu een Zoom,als ie onder de 500 gram blijft mag ie tussen jullie vliegtuigen door slalommen? :wink:

Groeten,
Marcel

Alles is gelukt en overgemaakt (het was een heel werk) maar het is allemaal gelukt.

Ik kan niet wachten totdat ik heb thuis heb!! Mijn lader ligt als het goed is al bij Robbe en het vliegtuigje en de regelaars zijn vandaag gepost. Motor als het goed is ook.

Ik zal een klein bouw en vliegverslagje maken met foto's en eventueel een filmpje en dat hier posten.

Zijn er nog belangrijke dingen waar ik met het "bouwen" op moet letten?

Back