Shockflyers

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ja, ze zijn leverbaar. maandag 8 november besteld bij Ikarus, donderdag 11 november in huis.... ( ze waren nog op voorraad)

nooit iets alleen kopen , wij kopen altijd gezamelijk . Wij kopen bij Hausser( D) eb betalen 15 euro verzending te delen door 5 komt dat op 3 euro, de man + 29 euro voor nr schocky , komt op 32 euro

als ik het forum goed lees, was de vraag : wat zijn de verzendkosten?
En in mijn geval was dat gewoon die prijs.

Aangezien ik in de omgeving geen shockflyervliegers ken, houdt het snel op.

ps Als ik op de site van hausser kijk, kosten de nieuwe shockies 44 euro en de " oude" 29,50.
Wat op een beurs de prijs is, weet ik natuurlijk niet.....

Klopt de prijs van de nieuwe heb ik net ook gezien en is ergens in de 40 euro.
We nemen er morgen enkele mee naar Alphen.

Meer nieuwe Shockflyers van Ikarus:
Pitts Special. S-1S
afb11315.jpg

DH-C6 Twin Otter.
afb11316.jpg

Cessna 152
afb11317.jpg

De hele collectie Shockflyers is te zien op de achterkant van de nieuwe verpakking.
afb11318.jpg

Mooie gesealde verpakking.
afb11319.jpg

Hi Dick,

Koen z'n F3A zat nog in een bruine doos, zie dat de dozen nu ook klaar zijn...
Die Pitts is prachtig zeg :D
Zo te zien hebben jullie de SU-27 aangeschaft?

Peter

dat klopt van de bruine openvouwende doos, en een beetje in papier verpakt, van de andere modellen geen spoor gezien, wel de YAK, NEMESIS, en de SU 27,heb mijn F3a nochtans bij ikarus zelf gekocht. Is ingevlogen met org. bruschles motorset, en vliegt veel beter dan mijn oude edge met typhoon , en Tsunami 10. Ook veel verschil in prop IKARUS 8 X 4 , APX 8 X 3.8 maar vorm, en gewicht verschillen toch veel. Proef gedaan met omwisselen prop
en de org.motor draait niet zo goed met de APC. Dus meteen nu propjes van IKARUS besteld ( bestel nr 2023013)

De SU-27 vloog "wunderbar" in Markelo....
De Pitts Shocky en de hoogdekker Shocky's staan nu ook op www.ikarus.net
Helaas pas leverbaar in februari :(

Marcel,

Ik adviseer je de CC Phoenix Micro 10 voor de 2C-20-310 i.c.m. 2S lipo als volgt te programmeren:

cutoff voltage: 5V
current limiting: insensitive
brake type: brake disabled
throttle type: auto calibrating
elect. adv. timing: standard (voor meeste buitenlopers zoals AXI 2208, 2212, python 60, Strecker 22805 en de 2C-20-310)
cutoff type: soft cutoff (motor gaat steeds meer inhouden als accu bijna leeg, nog wel tijd om snel met minder gas te landen) (ga in dit geval niet met weinig gas doorvliegen, maar onmiddelijk landen, anders kom je miscchien wel onder de 6 V )
soft start: soft start

Mvg,

Koen

Ik heb inmiddels Edge nr 2 klaar,ook met de 2C-20-310 en CC10 regelaar,en heb de instellingen zoals hierboven vermeld.
Alleen heb ik op deze een APC 8x3.8 en asl ik bij ongeveer 1/2 tot 3/4 gas kom dan krijgt de motor ineens een "boost" ook al geef ik heel langzaam gas.
Heeft dit met de instellingen te maken?

En ik heb andere lipocellen(2 cellen 450) van Aircaft world,en in de handleiding ervan staat dat je de regelaar moet laten uitschakelen bij 3 volt per cel(dus 6 volt),terwijl ik dacht dat ie op 5 volt zou mogen?

Nog tips voor de instellingen,want die "motor timing" ,"current limiting" en "PWM frequency " weet ik ook niet of ik die goed heb...?

En maakt het wat uit of de gastrim neutraal of dicht staat tijdens het aansluiten van de accu?

Groeten,
Marcel

Kom morgen efe in alphen langsvragen nieuwsgierig aagje!

Enne, de zender mag je thuis laten hoor ;)

Hoi,
Op de website van castle creations staat een mooie uitleg over alle instellingen van de regelaar..
4 of 5 pagina''s lang en prima te snappen.
Hierin staat ook je gasstand bij aansluiten.

De site is te vinden oa via Aircraft-world.

Groeten Vincent

Hoi allemaal,

Hierbij m'n nieuwe Shockflyer FA3:

afb12441.jpg

afb12442.jpg

afb12443.jpg

Setup: Rolf Strecker 228-05 56W (32 gram,), 3 stuks Dymond D47 servo's (4,7 gram, zeer nauwkeurig, goede nulstand), 10 X 4,7 prop, Schulze Alpha 435, 2S Kokam 360, CC Phoenix Micro 10. Gewicht vliegklaar 160 gram, vliegtijden tot 9,5 minuut.

FA3 heeft ruim 1 vierkante decimeter meer vleugeloppervlak dan de "oude" modellen Shockflyers en langere staart en hogere romp.
Spanwijdte 87 cm (oude shockflyers 80 cm), Lage vleugelbelasting dus.
Nu 2 keer mee indoorgevlogen en hij vliegt heerlijk, zeer strak en precies, ook als je langzaam vliegt.
Mooie langzame loopings waarbij ie aan 't einde van de looping niet "doorzakt", ziet er mooi uit !
Tsja, en deze motor, een droom, ik wil geen andere meer :D

Mvg,

Koen

Back