Shockflyers

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
Bovenstaande ziet er bekend uit.
Deze is 172 gr met Python 60 motor

afb12445.jpg

het verschil in oppervlakte zoals Koen opmerkte.
afb12446.jpg

Voor mij de eerste keer in een zaal (in Alphen afgelopen weekend) gevlogen. (muren blijven op je af komen ;-) )
afb12447.jpg

Ik vond de F3a shock van Jeroen inderdaad ook prima vliegen.

Nog bedankt voor het omzetten van de besturing naar mode 2 zodat ik er ook even van kon genieten.

Hoi,

Heb hier wat rondgesnuffeld voor de setup van een Ikarus Super Star ...de meeste zaken hier gaan over indoor shocky's ( met dus die dwangmatige gram-obsessie ) Voor mij wordt het een outdoor-shockflyer ...Het enige dat ik heb momenteel is mijn MC12 Tx .... al de rest moet ik kopen ...

wat zijn de meest gangbare brusless/lipo-regelaar/servo's/ontvanger(mini of micro ? en lipo-cellen ?

kortom een outdoor setup dus ...

bedankt !

guy

Gewoon precies de zelfde set-up als voor indoor. Alleen een grotere accu nemen. Met een Polyquest 880 kun je dan bijna 20 minuten lol hebben.

asjen zei:
hallo allemaal
heeft iemand wat ervaring met bouwen van een shock flyer de yak54

Vorige week eentje gebouwd en gevlogen.

De gebruikelijke modificaties toegepast.

Overzicht foto.
afb12858.jpg

Onder aanzicht.
afb12859.jpg

Detail van de gebruikte kruisversteviging welke een veel torsie stijvere vleugel opleverd dan de standaard ondersteuning. Ook is goed te zien hoe de servo's veel verder naar voren ingebouwd zijn om ondanks de lichte motor nog een goed zwaartepunt te behouden.
afb12860.jpg

Onderkant van de neus met accu en motor bevestiging.
afb12861.jpg

De onderkant van de romp is aan de achterkant weer torsie vrij gemaakt m.b.v. carbon 0,7mm diagonalen.
afb12862.jpg

De staartvin is ook afgesteund met carbon 0,7mm diagonalen. Dit is nodig omdat het grote gat in het kielvlak, wat nodig is om de hoogteroer helften met elkaar te verbinden, de staart nogal verzwakt. De zeer grote roer krachten van het enorme richtingsroer kunnen anders niet goed aan de romp doorgegeven worden.
afb12863.jpg

Ook de neus is torsie stijf gemaakt om het grote motorkoppel beter te kunnen verwerken.
afb12864.jpg

Spec's:
Motor: Strecker 22805/56
Prop: WES 10x5 carbon
Esc: CC Pnx 10
Accu's: 2s Kokam 350 / 2s E-tec 450
Servo's: 3xDymond 4,7
Gewicht vliegklaar: 155 gram

bedankt voor de foto's , de mijne is net afgebouwd maar het staartgedeelte kan ik nog zo bouwen met de carbonstaafjes, maar van de plaats voor de lipo's , daar zal ik mij maar houden, aan de plek die voorzien is, zit met zwaardere motor.

Kan iemand mij vertellen waar ik die WES carbon props kan halen ?
Zijn er in de benelux winkels die ze hebben of moeten ze direct bij WES worden besteld ?

Hier mijn versie van de Shockflyer Edge (Oepsss, misschien iets teveel 7up gedronken bij het bouwen) :hammer:

afb12967.jpg

Moet alleen nog de nodige verstevigingen aanbrengen en hoop dan op een gewicht van ongeveer 145 gram uit te komen. :D Ga hem zondag in Alphen invliegen.

p.s. : Pjotrrr nog bedankt voor de zwarte depron voor het ruitje.

Nee valt wel mee. Eerst het logo erop getekent met watervaste stift. Daarna afplakken en spuiten. De rood witte blokjes ook naderhand getekend.

Dat zwarte Depron is wel heel goed terecht gekomen, lang niet zo'n mooie en originele "Shock" gezien !!!

Leuke driedekker, vooral die meegesneden Spandau-mitrailleur maakt 'm echt af....
Ik denk dat ik weet waar mijn rode Depron voor gebruikt gaat worden.... :lol:

afb13001.jpg
[/img]

Hoi,

Heeft er misschien iemand plannen van shockflyers. Vb de extra, jak 54, of andere,
maar niet de edge, die heb ik al. Dat mag in pdf, dwg, dwt, of op papier, de maakt niet uit.

Kris

Back