Shockflyers

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Guest, 3 dec 2003.

  1. MarcelB

    MarcelB

    Lid geworden:
    9 sep 2002
    Berichten:
    385
    Locatie:
    Eelde
    Welke modelbouwzaak is 'mijn modelbouwzaak' ?
     
  2. Jeppie

    Jeppie

    Lid geworden:
    6 jan 2003
    Berichten:
    297
    Locatie:
    Amsterdam
    Ik had wat problemen met het uitprinten van de "Handleiding.pdf", maar dat probleem is opgelost.
    Als je een printable versie wil: geef maar een PB'tje met je mailadres. (Of doet de upload het alweer?)
     
  3. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

  4. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    8) 8) 8) SIMPEL VERGROTEN EN UITPRINTEN OP MEERDERE A4tjes!!!!!!!!!!!!!!! 8) 8) 8)

    Inderdaad eerst plaatje opslaan
    Excel openen
    Pulldown menu Invoegen > Figuur > Uit bestand
    Kies het te vergroten plaatje
    Daarna Pulldown-menu Opmaak > Figuur > Tapblad Grootte ...... en schalen maar!!!!!!!
    Stel bij het uitprinten even de marges in van het printgebied en print maar uit al die a4tjes. Aan elkaar plakken en klaar is Kees.
     
  5. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Chips waarom komen jullie daar nu pas mee. :hammer: Heb ik dat allemaal voor niks zitten uitrekenen........................................
     
  6. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    Theo: kloppen jouw getallen met die van de verschaalde tekening?
     
  7. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Ze kloppen redelijk. Ik zal vanavond laat proberen alles beter op te meten en meteen alles op papier zetten. Alleen komt het niet op het net te staan ivm de copyrights met dit model. Wel zal ik van mijn versie vandaag alle maten opnemen en hier posten.
     
  8. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Gezien ik nog niet precies weet hoe alle teken programmas werken dan maar foto's van mijn versie met de maten erop gezet, helaas zijn sommige niet 100% duidelijk maar alles is leesbaar.

    De exacte vorm van de romp bepaal je zelf aan de hand van het voorbeeld.

    De spanwijdte bedraagt 80 cm.

    lengte van de neus, eventueel aanpassen ivm zwaartepunt.
    [​IMG]

    achterzijde romp tussen vleugel en stabilo en totaal van stabilo.
    [​IMG]

    koorde en romplengte
    [​IMG]

    alle stabilo en kielvlak gegevens.
    [​IMG]

    [​IMG]

    de vleugeltip.
    [​IMG]
     
  9. heino

    heino

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    306
    Locatie:
    Venray
    @Theo

    Wat een leuk kleuren patroon :D ik weet zeker dat niemand zoon striping op zijn kissie heeft :wink:
    Ik kan hem wel morgen van dichtbij bewonderen in Markelo want emile en ik gaan het weer een keertje proberen indoor :lol:
    Wat ik op de filmpjes zag, was dat die kistjes wel goed vliegen :!: of ligt het veel aan de persoon die de knuppels bedient :?: ik ben benieuwdt.

    Grtz,

    Heino
     
  10. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Tja laatst in Alphen was hij nog helemaal wit. Nu na de wijzigingen heb ik er heel leuk mee kunnen vliegen maar soms springt bij mij de grond ineens omhoog als ik laag uit een looping kom, resultaat is dat de romp aan de voorzijde van de vleugel gebroken is. Missschien dat ik dit nog eens repareer maar dat weet ik niet zeker. Voorlopig komt dit model dus niet meer uit de Hangaar.
     
  11. Paul Tupker

    Paul Tupker Guest

    @Heino

    Die kistjes vliegen inderdaad super, dit is ook de mening, dacht ik van onze top-indoor vliegers Derk en Bert. Maar denk maar niet dat je zo'n ding effe al die kunstjes kan laten vertonen indoors, zolang je zelf geen beeregoeie vlieger bent. Ik heb trouwens met schade en schande (nou ja) moeten ondervinden dat je het beste erg veel kan oefenen bij weinig wind buiten, totdat je er helemaal zeker van bent dat je hem ook in een heel kleine ruimte kan vliegen. Een sporthal is, wat dit betreft, kleiner dan je denkt.
     
  12. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Paul, hoe ging de hoofddorpse indoor vorige week, veel omzet gegenereerd voor de ultimates? 8)
     
  13. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    volgens het plaatje
    kan je hem ook met 1 hand vliegen, :lol: :lol: :lol:
    [​IMG]
     
  14. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    sorry,... kon het niet laten,.....
    [​IMG]
     
  15. Ben Postmus

    Ben Postmus

    Lid geworden:
    29 jan 2003
    Berichten:
    817
    Locatie:
    Nijeholtpade
  16. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Theo,

    Het is nu vrijdagavond 5 december 21:50 uur.
    En heb je hem al vliegklaar :D :lol: :wink: :rolling:
     
  17. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    het is nu 22:37 en ik stop er voor vandaag mee, het model is nog net niet vliegklaar. Electronica erin en dan de accu en vliegen maar.
     
  18. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    kunnen ze daar niet een normaal rompje voor fabrieken zonder veel gewichtstoename ?
    als ik iets lelijk vind zijn het profielromp kistjes.
     
  19. Paul Tupker

    Paul Tupker Guest

    @Niek
    Hoofddorpse (proef) indoor meeting was een groot succes. Ik denk ook dat men er financieel niet bij ingeschoten is. En je weet dat er bij ons in de club enkele internationale grootheden op dit gebied zitten, dus de show was prima. Mijn eigen inbreng, met een nog niet echt geheel ingevlogen "Ultimate" was minder spectaculair. Het was dan ook mijn 2e vlucht ooit (de eerste weet je, met jouw "aap"). Voorlopig nog meer buiten vliegen met het ding, totdat ik betrouwbaar in een heel klein luchtje kan vliegen. Dick en Bert kunnen je ongetwijfeld vertellen hoe, en zo ja, wanneer, we in Hoofddorp met regelmaat indoormeetings met landelijke en?of internationale deelname gaan houden.
     
  20. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    En dan nu waar iedereen op staat te wachten. :lol:

    Eidelijk de Icarus Shock-Flyer bijna vliegklaar nu alleen de accu nog. totale bouwtijd 4 uur! helaas was er 1 klein minpuntje, het rubbertulletje wat in de romp moet komen op de plaats waar de koolstof stangen doorheen gaan is eigenlijk te klein en als je er dan 2 van die stangen doorheen moet duwen dan gaat het helaas kapot. Ik heb het nu weggelaten en gewoon vast gelijmt.
    [​IMG]

    183 gram schoon aan de haak met een ietwat zware (17gram) ontvanger en regelaar :oops: alleen de lipo ontbreekt nu nog, toch nog aardig licht met de originele aandrijving.
    [​IMG]

    zoek de verschillen tussen "mijn" versie en de originele.
    [​IMG]
    Ik zat er alleen bij de vleugeltippen 2 cm ernaast, de rest klopt vrij goed.
     

Deel Deze Pagina