Shockflyers

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Guest, 3 dec 2003.

  1. heino

    heino

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    306
    Locatie:
    Venray
    @Crazylegscrane

    Kijk maar eens bij Hobbyin, ik geloof dat dennis ze ook al in zijn assortiement heeft :wink:

    Grtz,
    Heino
     
  2. Crazylegscrane

    Crazylegscrane

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    544
    Locatie:
    De Ronde Venen
    @heino,

    Dennis heeft ze niet.......... :(

    Maarrrrrrrrrrrrr.............................. jawel de firma QUARTEL in Pijnacker wel!!! :)
    Althans in ieder geval de 3 in 1 set.
    Kost alleen bijna 6 Euro meer dan bij Ikarus.
    Hmmm, verzendkosten waren meer 8)
    Dus ik heb er 1, eerst eens met de standaard aandrijfing, dan kijken we wel verder.
    Ik wil eens zien wat de Kokam 350 doen op dit model.(3s)

    Groetjes

    Martin
     
  3. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Drie in een set schijnt inmiddels bij alle Quartel filialen uitverkocht te zijn :(

    Peter
     
  4. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    Hoi,
    als je het toestel indoor gaat vliegen, heb je power zat
    volgas lukt waarschijnlijk niet eens :lol:
     
  5. Dick

    Dick

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    462
    Locatie:
    Hoofddorp
    Voor een borstelloze aandrijving in een shock-flyer heb je een nieuw motorschotje nodig.
    Het nieuwe CNC gemaakte schotje is voor Axi, Nippy en Pjs motoren.

    [​IMG]
    Hier de 16 motorschotjes op de PC.

    [​IMG]
    De Step-4 aan het werk; 4 min. per motorschotje!

    [​IMG]
    Hier het nieuwe motorspantje met een Axi 22-08/34T in een eigenbouw Shock-flyer
     
  6. Dick

    Dick

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    462
    Locatie:
    Hoofddorp
    Aanpassing shock-flyer EXTRemA neus voor nieuw motorspant voor b.v. Nippy 0808 motor.

    [​IMG]
     
  7. Crazylegscrane

    Crazylegscrane

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    544
    Locatie:
    De Ronde Venen
    Hallo Dick,

    Zijn de motorschotjes ook te koop??
    Quanta kosta????

    Opstuurbaar????
    En lever je er ook een brushless bij :wink:

    Mooi werk!!!!!!

    Groetjes
    Martin
     
  8. Dick

    Dick

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    462
    Locatie:
    Hoofddorp
    @ Crazylegcrane

    Helaas niet te koop, is een HLC projectje.

    En helaas is de Step 4 niet van mijzelf.
     
  9. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    je hoeft er zo toch maar wat te fresen dick, als je daar mensen mee kan helpen ?

    een eigen step 4, dat rules dus wel.
     
  10. mmm, wil ook wel een shockflyer, heb er al een leuk motortje voor gebouwd...maar ik raak er niet tegen een redelijke prijs aan...Toch maar wat carbon kopen bij WES dan.

    Iedereen zegt dat de ikarus versie lichter is...Als ik die 0.8*3 vierkant carbon ook gebruik, is er dan nog een reden waarom de ikarus lichter zou zijn? Is toch ook 3 mm depron?

    pssst, jongens, deze link bevat mooie foto's van de edge om het na te maken! De 3 zijden nog wel... span 80 cm, lengte?

    http://www.rclineforum.de/forum/thr...iew=0&hilight=shockflyer&hilightuser=0&page=3

    Euh, de edge heeft bijna een rechte voorlijst? Die zal wel best harrieren dan. Door de grote ailerons blijft de rolrate wel aanvaardbaar. De vleugelvorm verschild dus onderling van de 3 types shockflyer...

    Niels
     
  11. ben druk bezig de foto's te bewerken :)

    klopt het dat hij +-69 cm lang is van de neus tot de tippen van het stabilo? of iets korter? Ik dacht 70cm inc. richtingroer? dan is hij iets te lang...

    Niels
     
  12. Koen

    Koen Guest

    Wauw, vandaag op m'n vliegclub FMS Spaarnwoude mijn Shockflyer 330S voor 't eerst gevlogen. Vliegt super!
    M'n repertoire kunstvluchtfiguren uitgebreid (voor 't eerst knife-edge circle, knife edge loop en prophangen :lol: )

    Setup: AXI 2208/34, CC Micro 10, WES Carbon 10X5, (René B. bedankt voor aanpassen prop adapter!) Kokam 2S 350 (Broer Pjotrrr, bedankt voor 't solderen!), Schulze Alpha 435, 3X Waypoint W-060 servo's (Dick, bedankt voor setup tips!).

    Gewicht vliegklaar 186 gram (maar moet diverse draadjes nog inkorten :wink: ).
    ...Zondagavond maar eens in Hoofddorp indoor met 'm :D
     
  13. Koen

    Koen Guest

    Niels,

    Mijn Extra 330S Shocky is;

    - 69,5 cm lang (voorkant tot achterzijde hoogteroer);
    - 74,5 cm lang (voorkant tot onderste puntje achterzijde richtingsroer)

    Mvg,

    Koen
     
  14. Crazylegscrane

    Crazylegscrane

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    544
    Locatie:
    De Ronde Venen
    Hallo Koen,
    klinkt erg goed!
    Ik heb mijn schockky bijna af, maar heb nog een vraagje aan je (die van jouw vliegt tenslotte al)
    Ik heb de mijne in eerste instantie met de standaard motor uitgerust, maar wil er uiteindelijk wel graag een brushless in hebben (meer rendement)


    Wat is ongeveer je vliegtijd?
    Waar heb je de Axi vandaan?
    Wat voor stekkertjes heb je aan de akku hangen (fotoooootje?)
    en waar heb je de Wes prop vandaan?

    Alvast bedankt

    Groetjes
    Martin
     
  15. Koen

    Koen Guest

    Martin,

    Vliegtijd? geen idee, (had timer op m'n zender nog niet ingesteld :? )
    Zal 'm zondag (indoorvliegen Hoofddorp van 17.30 t.m. 21.30) aanzetten en je nog laten weten.

    De AXI 2208/34 en Castle Creations Phoenix Micro 10 regelaar heb ik gekocht bij www.aircraft-world.com.

    Aan de accu zitten 2mm goudstekkertjes, heb geen website om fotootje te laten zien.

    De carbon prop heb ik gekocht bij www.wes-technik.de
    Het is de 25/12cm (=10 X 5). Weegt 3.4gram :wink:
    De prop heeft een 2mm gat met twee mini imbus boutjes om 'm vast te zetten. Dus je zult een prop adapter moeten aanpassen...
    (Bij de 11X5 carbon prop die ik -ook bij WES- voor m'n Funtana heb gekocht zat een waarschuwing dat ie niet meer dan 3000 RPM mocht hebben, doch Bert heeft 'm al vaak 5500 + RPM laten draaien zonder problemen)

    Mocht je dit motortje gaan kopen adviseer ik je ook de radial mount te kopen. Je kunt dan de prop adapter die daar bij zit inkorten en er een 2mm tap indraaien en de prop dan met 2mm boutje vastzetten (Rene B, nogmaals bedankt)

    Voor AXI motor inbouwen in shocky met radial mount:
    http://www.hobby-lobby.com/shockflyer-brushless.htm

    Bouw ze & m.v.g,

    Koen
     
  16. Crazylegscrane

    Crazylegscrane

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    544
    Locatie:
    De Ronde Venen
    Hallo Koen,

    Hartelijk dank voor deze nuttige info. :D
    Ik ga binnenkort eerst de standaard config proberen.
    Dit is echt een probeersletje voor mij.
    Als dit goed bevalt dan schaf ik me (als de financieen het toelaten) deze motor aan.
    Ook de prop met bevestiging moet er dan komen! :wink:
    Ik zal dit draatje blijven volgen.

    Oja, ik hoor je vliegtijden graag!

    Groetjes
    Martin
     
  17. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    Shocky+2208/34+2s350+WES 10x5=hoelang?

    Bij een afwisselend gevlogen indoor kunstvlucht programma kom je aan ongeveer 8 a' 9 minuten vliegtijd. Bij veelvuldig torque rollen, harrier knife edge vliegen en een hoop snap rolls wordt de vliegtijd wat korter, bij een wat meer horizontaal gevlogen programma wat langer. Overigens is het tempo van een indoor gevlogen "3d" programma zo hoog dat er bij de meesten van ons na een minuut of 6 stoom uit de oren komt. 8O
     
  18. Koen

    Koen Guest

    TIP: Bij www.hepf.at verkopen ze GFK motorspant voor AXI 22XX motoren "passend zu shockflyer"...
     
  19. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Vandaag mijn nieuwe shock-flyer kloon met chipsleddenmotor ingevlogen en wauw wat een vermogen. Dit is echt absurd wat er nu ineens meer mee mogelijk is. Buiten al met halfgas hooveren dus wat moet dit indoor dan wel niet gaan doen.
     
  20. TITA

    TITA In Memoriam

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    892
    Locatie:
    Leeuwarden
    Hoi Theo,

    Wat is een chipsleddenmotor ?

    Hans.
     

Deel Deze Pagina