Shockflyers

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Guest, 3 dec 2003.

  1. welke 2 cm???? ik ben aan het bouwen op uw maten ;-)
     
  2. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Ik heb de tippen 2 cm te groot gemaakt. verder zie PB.
     
  3. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    Hoi,

    Hier nog een linkje
    van Martin Muller de ontwerper van het toestel.
    tijdens Carvin 2003

    DIT MOET JE ZIEN !!!
     
  4. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.966
    Locatie:
    Eibergen
    Als er heren zijn die belangstelling voor de maten of snijmalen bij ons op de club zijn er net weer zes binnen gekomen kan ze even op papier zetten
    mail maar even je gegevens naar ermvc@planet.nl en ik zal kijken wat ik kan doen :wink:
     
  5. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Vandaag tijdens een indoor oefen dag in Helchteren lekker kunnen vliegen met de Edge 540 van Ikarus. Dit model maakt echt alle verwachtingen waar.

    Alleen voor de mensen die Theo's Schok-Flyer aan het maken zijn, de Ikarus modellen vliegen helaas een heel stuk beter, waarschijnlijk door het lagere gewicht.
     
  6. micro weight stikes again ;-)

    Shocky bijna af klaar met servo's, aansluitingen en ontvanger.

    90 gr

    Motor brusless 300 30 gr
    Regelaar 9 gr
    Lipo's 18 gr
    3 gr wieltjes

    DUS kom ik uit op -150 gr

    Dus is een copy van de edge, Theo bedankt voor de tekening

    WAT IS HET GEWICHT VAN JULLIE SHOCKFLYERS?????????????????
     
  7. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    heb je er ook foto's van?
     
  8. Arjen van Viegen

    Arjen van Viegen

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    1.313
    Locatie:
    Bodegraven
    Minder dan 150 gram is ERG licht... :D
    Ik heb wel wat bedenkingen bij de motorisering. Gezien het hier weergegeven gewicht van het accupack schat ik dat in op 2 cellen en dat impliceert dat er wellicht wel erg veel stroom nodig is of vermogen tekort schiet...... Hopelijk heb ik ongelijk....
     
  9. Dick

    Dick

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    462
    Locatie:
    Hoofddorp
    Gewicht van Derk's Superstar is 188 gram met Kevlar draad versterking op de romp en Ultimate onderstel met grotere wielen voor gebruik op grasbanen buiten.

    Uitrusting: 3xDS 54 servo's, Alpha 4 ontvanger, Nippy 0508 motor, CC Micro 10 regelaar, WES 10x5 prop en 3x Kokam 350's.

    [​IMG]
     
  10. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Ik mis de paar grammen extra lijm wegens reparaties? :wink:

    Sorry Derk!
    Gerepareerde kisten vliegen een stuk beter dan nagelnieuwe toch?
    ik kan het weten..:roll:
     
  11. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    hallo
    wat betekend flächenholm?
    in het nederlands betekend het volgens mijn vader vlagenstok maar dat lijkt mij sterk als neus lijst
    dan word hij wel heel zwaar
    groeten raymon
     
  12. Dick

    Dick

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    462
    Locatie:
    Hoofddorp
    Flächenholm=vleugel ligger. Bij de Shockflyer is dat de 0,8mm x 3mm rechthoekige carbon balk die langs de voor en achterlijst loopt.
     
  13. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    oke bedankt
     
  14. Arjen van Viegen

    Arjen van Viegen

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    1.313
    Locatie:
    Bodegraven
    Zo kan het verstijven ook: Enkele dunne koolstof stukjes aan alleen de bovenzijde (je moet toch wat als je stuurstangen in de weg zitten..) volstaan om alle gezwabber uit de staartsectie weg te nemen...

    [​IMG]

    met speed280, vertraging1:5 en 11x8prop, 3x e-tech700 (combinatie geeft 400 gram statische trekkracht bij 3,8 ampere en voor binnen toerijkende vliegsnelheid.......), en normaal rond koolstof voor voor- en achterlijst ligt het totaal gewicht van deze shockflyer iets hoger namelijk rond de 215 gram waarvan een gram of drie voor de koolstofverstijvingen.
     
  15. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

  16. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    daar heb je ook wel een pilootje te pakken ! :wink:
    wat ik die jongen in harsewinkel zag uithalen met die getijgerde 3 meter extra die daar in de garage staat spreekt tot ieder zijn verbeelding.

    topklasse, de meeste van ons waren na de eerste poging een shockflyertje lichter :lol:
     
  17. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
  18. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    das echt vet, een vliegende auto :lol:
     
  19. heino

    heino

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    306
    Locatie:
    Venray
    Hey die Han

    Dat eerste filmpje (en dan wel de eerste 30 seconden) komt mij wel bekent voor :D en dan bedoel ik mezelf vliegen.....plakken maar dan wel geen pattex, dat was echt een mooi filmpje gewoon vliegen en lol trappen.
    Ik moet wel zeggen dat ze het beter kunnen dan ik (nog wel :roll: hoop ik :D ) en ja dat tweede filmpje dat apparaat zag er wel geinig uit :D maar het vloog net zo goed als dat het orginele voorbeeld op de weg rijd :? maar wel appart.

    Grtz,
    Heino
     
  20. Crazylegscrane

    Crazylegscrane

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    544
    Locatie:
    De Ronde Venen
    Zijn de shockflyers van Ikarus inmiddels al in Nederland te krijgen en zoja waar??

    Groetjes

    Martin
     

Deel Deze Pagina