Shortcourse topic

Vindt dat eigenlijk wel zeer leuk om naar te kijken zo een shortcourse :)
Zeker als je met zo enkele mensen tegelijk aant crossen bent :)

Maar welke is nu echt een leuke en degelijke shortcourse om lekker over een circuit te kunnen racen?

Traxxas Slash? Asso SC10? Asso SC10 4x4? Durango DESC410R? etc... :)

Ik zou voor de asso of de durango gaan. En volgens mij heb jij al wat duango spul in huis, en zou ik daarvoor gaan

Haha het is op eerste zicht nog niet voor mezelf...
Maar sta altijd wel vol bewondering te kijken naar die shortcourse trucks... tot ergernis van anderen :D

Ja ik rij buggy met een Durango DEX410...

vraagje voor de expert's , als jullie de ideale SC mochten samenstellen van diversen merken wat zou dan de keus zijn?

bv banden proline , draagarmen RPM, ect.

Dit ivm bouwen SC voor wedstrijden

Laatst bewerkt:
Huh?
Oke, je bedoelt proline banden, op slash velgen, met jconcepts inserts. Voorwiel ophanging de steeringblocks van een mugen mbx6, aan draagrmen van de durango. Als front diff gebruiken we de clicker van de asso. Bodypost van de hongnor. Centerdiff uit de losi 4wd. Bodemplaat van de durango. Achterwiel ophanging van de slash, maar dan indrdaad wel rpm draagarme. Front shocks van de hb d8, rear van de Losi. Aandrijfassen uiteraard van hudy.
Ik hoop dat je een beetje handig met de Dremel bent.

misschien was mijn vraag niet geheel duidelijk, stel je neemt de Asso 4x4 verander de schokbrekers met bv die van Losi zet er banden onder van Pro-line en je hebt een prima wedstrijd auto ,of pak het traxxas chassis , zet er RPM draagarmen op ...

ik lees dat de meningen een beetje verdeelt zijn qwa auto , de Traxxas 4x4 met de nodige upgrade's doet het goed ,maar voor dat geld beter de Asso 4x4 nemen met een goed ESC/Motor setup..

Maar ik denk dat het meer naar de Asso 4x4 gaat ivm opbouwen Traxxas 4x4 met de nodige upgrade's

zelf heb ik 1,5 jaar lang de slash 4x4 tot snot gereden. nu ben ik al een paar weken met de sc10 4x4 bezig en ook mijn best gedaan, maar nog niets kapot. het plastik is in mijn ogen netzo goed als het rpm spul.

als je een beste racewagen van vandaag wil. denk ik dat je uit 3 auto's kan kiezen. de sc10 4x4, de durango, en de losi. ieder heeft zijn minpunten en pluspunten die je kunt uitbuiten.

ik kan wat zeggen over de durango omdat die bij ons rond rijd en ziet wat er met het ding gebeurd, zo ook met de asso want die heb ik zelf.

ik denk dat het geen nut heeft om onderdeel A van auto A uit te wisselen met auto B. alles is per auto zo goed op elkaar afgestemt. helemaal met de durango.

mijn asso is een hele lichte wagen. met een kleine 4 pole. ik wil mijn auto zo licht mogelijk omdat ik denk dat het bij ons erg goed werkt.
maar als ik op een grote 1/8 baan rond rij, zal ik het in een botsing met een zwaardere losi het afleggen. puur omdat de losi weer zwaarder is en dus wat steviger op zijn voeten.
losi is weer wat moeilijker met temperaturen ivm de electronica en het gewicht.

asso heeft weer een asociale kleine draaicirkel en te veel stuur ;) . lastig onder controle te krijgen maar als je er aan went kun je het winnen in de bochten van elke ander sc-truck die er is

Laatst bewerkt:
misschien was mijn vraag niet geheel duidelijk, stel je neemt de Asso 4x4 verander de schokbrekers met bv die van Losi zet er banden onder van Pro-line en je hebt een prima wedstrijd auto ,of pak het traxxas chassis , zet er RPM draagarmen op ...

ik lees dat de meningen een beetje verdeelt zijn qwa auto , de Traxxas 4x4 met de nodige upgrade's doet het goed ,maar voor dat geld beter de Asso 4x4 nemen met een goed ESC/Motor setup..

Maar ik denk dat het meer naar de Asso 4x4 gaat ivm opbouwen Traxxas 4x4 met de nodige upgrade's

Eerlijk gezegd wist ik wel dat je zoiets bedoelde hoor. Wilde gewoon een beetje dollen. Maar ik denk niet dat er een "ultieme" sc racer is, zeker niet eentje die voor een ieder geschikt is. Zeker als je onderdelen uit gaat wisselen is het sterk afhankelijk van de persoonlijke voorkeur, en wat de crea-bea nog aan onderdelen in huis heeft.

Ik ben tot op heden nog heel blij met de aankoop van de Hobao Hyper 10SC. Al behoorlijk gekke dingen gedaan en botsingen met andere auto's gehad maar tot op heden geen stukken.
Enige minpunten die ik tot op heden gevonden heb zijn de stuurservo. Deze is net te zwak en gaat snel stuk. En de motor wordt te warm dus daar moet een fan op.

Ik ben tot op heden nog heel blij met de aankoop van de Hobao Hyper 10SC. Al behoorlijk gekke dingen gedaan en botsingen met andere auto's gehad maar tot op heden geen stukken.
Enige minpunten die ik tot op heden gevonden heb zijn de stuurservo. Deze is net te zwak en gaat snel stuk. En de motor wordt te warm dus daar moet een fan op.

Als jij nog met de stock motor rijd zit er ook een wat zwake esc en motor in een opgrade zou geen kwaad kunnen

Ja klopt. Maar deze dingen worden op een later tijdstip nog vervangen. Ga rustig eerst even uitzoeken welke motor en esc een goeie optie zijn. Zo moeten er ook nog andere banden komen. Maar die heb ik al gevonden.

Banden is redelijk essentieel op het circuit, en zeker op een kleibaan als mac vlijmen. Je hebt dinsdag waarschijnlijk die rode short course truck wel rond zien gaan? Zo rijdt het met proline caliber slicks:)

Ik ben nog nooit in Vlijmen geweest dus die (vracht)wagen heb ik niet zien rijden, maar dat zal niet lang meer duren.
En de banden die je aangeeft wil ik zeer zeker gaan halen en die bedoelde ik ook.

Aankomende dinsdag vanaf een uur of 6 zijn wij er met een stuk of 5 vrachtwagens...
verschillende set-ups en verschillende niveau rijders...

Maar vooral zeer gezellig!

dit alles mits het weer het toelaat naturlich!

Die draaimolen is mijn favoriete stekje op de kermis!:)
Ik ben gisteren overdag nog even geweest maar grip had ik niet....hmm misschien toch maar eens nieuwe bandjes kopen haha.

als je slim bent kook je de oude banden van je velgen los. koop je op ebay of liquid de hotbodies megabites if de hotbodies beams

die banden kosten nog geen 13 euro incl shipping voor 2 banden. is alleen wel zonder foam, maar die kan je misschien nog wel hergebruiken van je oude

bandje kopen ;)

deze heb ik nu voor de sc10 4x4

proline calibers m3
AKA wishbones super soft
HB megabites super soft
HB beams super soft
Jconcepts double dees orange compound ( soft )
Jconcepts double dees green compound ( supersoft )

er zijn nog wat andere merken onderweg.

ik had me voorgenomen om eens verschillende banden te testen met deze truck. 80% van je wegligging word bepaald door de keuze van het rubber

2qd1hxw.jpg

Die wishbones heb ik ook, alleen waar ga je ze gebruiken, als er een laagje stof ligt gaan ze al slippen.

Back