SIG Fourstar 40

• Topicstarter Topicstarter timvaneert
  • Startdatum Startdatum
Hakkie

Waarom zou je een motor nemen met zoveel bewegende delen die allemaal aan slijtage onderhevig zijn.
Een saito kun je ook ondersteboven hangen en die lopen ook prima, dan kun je de uitlaat mooi onder de romp laten uitkomen heb je gelijk minder vettigheid.

Laatst bewerkt:
Hoi Cajo en Plotterwelt, deze motor is ook nieuw voor mij. Maar na het lezen van de link op RC groups (RCD 91 CD in Fourstar 60) dacht ik dat dit een mooie betrouwbare viertakt motor was om ondersteboven te plaatsen, zodat ik een balza neus (cawl) kan maken. Inmiddels heb ik gezien dat de motor ook zwaarder is. Maar volgens de ref link op RC groups vloog het geweldig met een Fourstar. Maar als een Saito viertakt op zijn koop het ook goed doet en er is dus ook nog een groot gewichts verschil geen 715 gr. maar 520 gr. (allen de motor) is dit misschien wel een betere oplossing.

Groetjes Hakkie

Gewoon volgens tekening.
Als de motor op zijn kop licht is deze zelfs makkelijker te starten. Het choken gaat beter.
En hier is een foto van een 60 met een OS viertakt.

20100620_190.JPG

Het model is van Sanka.

Groetjes Rob.

Tja, ze zeggen altijd dat de tank ongeveer op de hoogte van de carberateur moet liggen.
Geloof dat Saito zelfs aangeeft een mm of 10 hoger.

Maar ik heb nog nooit problemen ermee gehad hoe en waar de tank ook ligt, soms kan je de tank gewoonweg niet verplaatsen.

Beste mensen, als het een probleem is om op deze toppic van een fourstar 40 bouwverslag, vragen te stellen voor mijn fourstar 60 bouwkit, mijn excuses daar voor.

Gr.Hakkie

Ik heb er geen problemen mee, zolang er dadelijk maar niet 3 pagina's vol komen te staan met informatie over een motor voor een Fourstar 60. Dan heb ik eerlijk gezegd liever, dat je even een apart draadje opent.

Tim

ga zo door tim het is perfekt bouw weer:yes: schiet al lekker op je vleugel binnenkort het begin aan de romp neem ik aan:wink:

mvgr johan snijders

Inderdaad Johan, zodra deze vleugel af is begin ik aan de romp:mrgreen:.

Tim

En weer wat verder:
DSCN4715.jpg

Linkervleugel is schiet aardig op. Ben nu bezig met de beplanking en daar ben ik ook al bijna klaar mee, die foto's maak ik van de week nog wel eventjes!

Tim

En me servo's binnen:mrgreen:.
1 VS-3 voor op het gas
3 normale HX5010 servo's.
En nog een brandstofpompje (En wat klein spul, nieuw ladertje krimpkous etc. niet op de foto.)
DSCN4716.jpg

Tim

Back