Had al gehoopt dat iemand gebruik zou maken van de hint die ik gaf, niet helemaal de juiste topictitel als bij het RPF maar ik reken hem wel goed

Sikorsky S70 Black Hawk uit Black Hawk Down.
Hier de scene waar de heli van piloot Mike Durant met callsign 'Super 64' neerstort.
De volledige film is ook op Youtube te vinden zonder onderbrekingen:
[media=youtube]Zc7uM1AqsBQ[/media]
De film is gebaseerd op een waar gebeurt verhaal maar dat houd niet in dat alles in de film feitelijk juist is, bijvoorbeeld de plaats waar de heli is neergestort.
Hier een originele foto uit 1993 van de locatie waar 'Super 64' is neergekomen, in een buitenwijk van Mogadishu.
Echte crash site,
In de film (die opgenomen is in Marokko) ligt de heli meer in het centrum van 'Mogadishu'.
Film crash site,
De reden van deze verandering heeft volgens mij met logistiek te maken, de ruimte die oa nodig is om de filmcrew te stallen is er niet bij de originele crash site, een gemiddelde Hollywood filmcrew bestaat uit ongeveer 200 mensen, daar komen ook nog eens een 100 tal figuranten bij. Kans is groot dat als al die mensen op een compacte filmset lopen ze de set 'vertrappen'/beschadigen, wat weer ten koste gaat aan de continuïteit.
Daarom hebben ze waarschijnlijk ervoor gekozen om de crash sites ruimer te maken.
Moet eerdaags beginnen aan het model van het merk Revell, klein probleempje, het is een HH-60 Pave Hawk. Er zitten wat kleine verschillen tussen de Pave en Black Hawk, is niet zo heel erg omdat de heli toch beschadigd is en daarom makkelijker 'om te bouwen' naar een Black Hawk. Zal straks een foto maken van de bouwdoos.
De heli had ik al met tape provisorisch in elkaar gezet omdat ik hem nodig had als referentie voor de afmetingen van het diorama.