silverlit piccoz

inderdaad, nu terug naar het onderwerp

ik zal wat foto's van mijn PiccoZ 'ombouw' met jullie delen :D

img2067rd1.jpg

img2069hj2.jpg

Stevo zei:
Ruben man,

Wat heb jij met die Piccoz uitgestoken. Opgewarmd in den oven? :lol:

Stevo
haha nee die rode verf was een beetje dik :lol:
dat is wel pijnlijk zichtbaar zo met die close-ups 8O

Het heeft 15 jaar geduurt maar ik heb ook weer een rc helikopter...een Picoo Z.Wat een fun,ik geef toe het is niet alles maar toch ...vanavond erug veel fun door de huiskamer,in de slaapkamer,de hobbykamer, op de eettafel ...oeps op de kast!!!!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ik moet het echt toegeven,het is een echt fun artikel en heb er veel lol aan.Maar hoe kan ik de lipo anders laden dan via de zender dan?Moet je dan een lipo lader hebben.

Dat is wel zo handig ,..
EN ! goed uitzoeken wat de + en - zijn, dat is op dat kleine stekkertje niet te zien ,.je hoef maar een mini seconden kortsluiting te maken en het is over met de lipo.
Dus wees daar voorzichtig mee :wink:
Maar dan vlieg je wel een stuk langer :D

Ik heb uiteindelijk maar oplaadbare er in gestopt en een laadkabeltje gemaakt met de stekker die ik op alle accu's ook gebruik.
Zo kan de zender aan de ultimaat lader en issie zo weer vol,.gelijk ook maar met alle x twin gevallen die ik heb.

IMG_0029-3.jpg

We hadden het over picooz ,. de mijne al een tijdje "zwaarder" gemaakt en heb er nog erg veel lol mee,.
Landingsgestel zo gemaakt dat hij veert en de infr ontvanger er onder bloot gelaten,.heb nu veel verder bereik :D
Extra hek op de staart en hij vliegt nu ook stabieler,.geen gezwabber meer.
Ga er vd week nog een halen,.

IMG_0037-1.jpg

IMG_0033-1.jpg

er zijn er velen die klagen dat de staartrotor vlug stuk raakt en zeker als je tegen het plafond vliegt of wat te hard de grond geraakt bij zijdelingse crash daarom bedacht ik dit , de foto is het het proto-type (niet zo frrai gezicht maar was onder test)en bestaat uit 2 ringen gelijmde 6mm depron die ervoor zorgen dat de rotor beschermd is , morgen zal ik het uiteindelijke beschermkapje maken , zal ook mooi ogen en zal bestaan uit 2 ringen van 3mm depron ( zie schets )
Het geheel is getest en heeft geen nadelige vlieg invloed omdat de depron zeer licht is.
Dus voor alle personen die teveel staart rotors stuk maken is dit een oplossing.

dit wordt gewoon met dubbele zijdige tape bevestigd

Das een goeie alleen hoop ik dat het niet te zwaar wordt, ik heb het ook gedaan alleen met een coolstofstaafje.
M,n vin er boven was te zwaar,.dit ging ook maar net,.
strtrmod.jpg

neen werkt perfect :D , heb er geen last van ondervonden , want hoeveel weegt nu zo'n stukje depron ? op de weegschaal niet te wegen ,en de staartrotor is op elk vlak beschermd ,dus minder kosten. :)

Goeie zaak :D
Misschien ook maar zo een hulsje maken,.alleen heb ik nog selitac liggen als het goed,.das nog lichter :D met dank aan niek :wink:

op de foto was wel het proto-type (probeersel) maar ben bezig met het uitvoeren van de schets en die zal er stukken beter uitzien, en nog lichter in gewicht ( nou ja ???? gewicht!! )

ik heb vandaag een picooz gekregen, een erg leuk grappige heli, en dus ook hier terecht gekomen op de forum,
ik zit namelijk vaak hier op de forum ivm mijn rc cars.
nu lees ik veel over dat jullie steeds onderdelen kopen en andere laad apperatuur willen.
of andere baterijen plaatsen. omdat deze na een paar maand hun cappaciteit verliezen door het vaak opladen.

kost het niet ongeloofelijk veel geld met al die tuning, nieuwe onderdelen, laadmethodes etc? 8O

koop toch gewoon een nieuwe als hij stuk is!

25 euries bij Conrad.nl en als je betaald met Ideaal (internet bankieren) betaal je ook nog niet eens verzendkosten. :D

zal eens effe kijken , bij ons kost ie in een winkel 35 Euro , zou graag nog één kopen en zoek hem dus voor een goedkopere prijs , weet er soms niemand een adres in België ( west vlaanderen) ?

duncker zei:
zal eens effe kijken , bij ons kost ie in een winkel 35 Euro , zou graag nog één kopen en zoek hem dus voor een goedkopere prijs , weet er soms niemand een adres in België ( west vlaanderen) ?

Als er daar een "Fun" winkel in de buurt is gaat hij daar zeker zijn!

ik had op het net gezien over een complete transformatie van een picooz , ik dacht hier een heli-tje liggen te hebben omdeze ook eens te veranderen naar onze Belgische seaking.De picooz die ik gebruikte had mijn zoontje nog eens een luchtdoopje gegeven met alle gevolgen van dien :resultaat dat hij tolt , niet door de staartrotor (want die is uitgetest op een andere picooz).Vindt het nu jammer voor de tijd die ik erin gestoken heb want de seaking tolt uiteraard ook , maar vooralleer ik hem spuit in de juiste kleuren had ik graag geweten :Is er hier iemand die een oplossing heeft voor dit probleem , heb al de hoofdrotor bekeken en denkelijk staat ie goed , kan het zijn door die gewichtjes op de stabilisatorrotor ? heeft iemand hier ook al eens te kampen gehad met een gelijkaardig probleem en wie heeft het kunnen oplossen.

met dan

Back