Simpele pulse jet engine met dhz onderdelen

• Topicstarter Topicstarter wickedspawn
  • Startdatum Startdatum
Hoe mooi ik het ook vind, het is niet meer van deze tijd en kan beschadigend zijn voor de reputatie van modelvliegen.

Hoewel ik zelf niet vlieg wil ik hier toch even op reageren. Ik vind het niet van deze tijd dat ik voor een turbine motor minimaal 2500 euro neer moet leggen.
Je gaat dan toch opzoek naar goedkopere alternatieven?!? Dat is ook een deel van de modelbouw.

Betreffende beschadigend zijn voor de reputatie van het modelvliegen... Je hoeft idd mensen niet tot last te zijn met dat geweldadige lawaai.
Daarom ook het bouwplan voor een kleine pulse-engine van slechts 20 cm (en geen toeter van 80 cm( wel *respect voor zo'n grote zeg) )

So back to topic :)

cliff zei:
En vergeet niet je buren in een straal van 500 meter te waarschuwen voordat je gaat starten.

Maak daar maar ruim 2 of 3 kilometer of meer van.

Ik ben benieuwd naar de eerste resultaten. Jaaaaren geleden (ergens in de 80er jaren) vlogen er drie van deze jongens tegelijk op Harsewinkel. Man, man zoiets vergeet je nooit weer. Ieder jaar op Harsewinkel hoop ik dat ze er weer zijn.

clubgenoot heeft ook een stel super mooie kleine puls motoren liggen :) Ik wacht nog steeds op een demo :( Effe vragen.....

By the weg, hoe wat brandstof toevoer, en hoe t vermogen te regelen van zo'n pulsding?

Moeten de buislengtes niet precies worden afgestemd om een staande golf in de pijp te houden?

Aansteken die kaars en hopen dattie nog onder controle te houden is tottie zichzelf droog toeterd. :D Gezellig. Leuke maidens ook. :D Oeps, servotjes doen et niet zo lekker, ik kan alleen links om, jammer dan dr zit voor 5 minuten in dat ding. 8O

Hoe klein kun je et eigenlijk maken voor et zn werking verliest? :P Kunnen we straks een trand verwachten van bestuurbare B2 bommetjes met een pijpje van 10cm? :P

Volg dit onderwerp met intresse,
nu dus geen kloot verstand van die dingen.
Maar, moeten ze zo lang zijn??

Zoek namelijk voor een show oplossing een korte versie (zeg maar schaal turbine maatje)

Maar, aangezien het voor een werkend geintje het wel een hele dure grap word om er een turbine op te schroeven...
Zou een (korte) pulsejet een mooie oplossing zijn.

Heb géén vermogen nodig (stuwdruk), alleen maar herrie & vlammen en rook.

Nog beter, het liefst helemaal geen stuwdruk.
Brandstof bij voorkeur gas/propaan.

Stefan

Hallo,leuk onderwerp,maar jammer dat het niet meer mogenlijk is om legaal (dus verzekerd) rond te scheuren met een pulsjet.
Jaren geleden 1979 vlogen we met de schout en hadden geen problemen om te vliegen,enkele jaren veel plezier aan beleefd,maar aan alles komt een eind ook aan pulsjet vliegen.
Het lijkt me niet verstandig met een zelfbouwpijp te gaan experimenteren ,het geeft daardoor een geheel verkeerd beeld van turbine vliegen,wat totaal geen geluidoverlast geeft.
Ook merken we dat het met turbine vliegen al moeilijker wordt gemaakt om zonder problemen vrij te kunnen vliegen.
Sommige voorzitters van clubs ik zal geen namen noemen, weten totaal niet het verschil van een pulsjet en een turbine,ik spreek uit ervaring.
Hier een link van iemand die mijn oude foto,s van de schout 1979 heeft geplaatst op zijn site. http://images.google.com/images?svn...snum=0&ct=result&cd=1&q=rene+pulsejet&spell=1
groetjes Rene. (R.M.T.)

Vergeet het maar, die krijg je echt niet stiller. Zo'n kleintje als eerder vermeld, zal wel een hogere toon produceren, geen stoomfluit op steroïden maar een piccolo fluitje op steroïden, en wellicht door de hogere frequentie irritant (gokje: frequentie ongeveer vir keer zo hoog). De lange pijpen maken veel geluid maar qua frequentie is het geen onprettig geluid.

Als dat zo witheet wordt, dan is zon pijpje toch na n paar keer al helemaal op? :P Wel heftig om te zien iig.

Ja dat klopt helemaal Bruno,ik zit te denken wie je bent van onze Terletgroep,helaas heb ik geen foto,s meer van die tijd.
wel weet ik dat het een wilde tijd was, s,avonds dronken en volgende dag een vliegverbod.
als je nog een foto hebt hoor ik het wel.
Groetjes Rene. :thumbsup:

Back