Simpele pulse jet engine met dhz onderdelen

• Topicstarter Topicstarter wickedspawn
  • Startdatum Startdatum
Heb per e-mail al een aantal reacties gekregen van mensen die deze pulse-engine gaan maken.

Ben er benieuwd naar hun foto's

Rene microturbine zei:
Mischien iets voor jou Bruno pulsjet op LB :banana:
Uh.. Ik vlieg kunstvlucht (80-90 kmh), lijkt me wat overkill.... :turn-l:
Maar op een speedkist in het donker is het een spectaculair gezicht... :schrik:
PS, je hebt een PB...

Hallo Frank

Wat leuk jou te zien op het forum, heb je lang niet gezien en gesproken, alles goed?

Kan iemand mij misschien waar de itap 22x15 te koop is? Bij de gamma stonden ze te kijken of ze water zagen branden toen ik de tekening en onderdelenlijst liet zien.

in theorie,
als je de tekening kleiner maakt.
dus alles .. zeg 1/2 van het formaat maakt.

Werkt het dan nog, of heb je echt minimale afmetingen?

"wat gaat u maken meneer, een raket? "

- Nehhh, pijpbommetje... -

:)

Stefan666 zei:
in theorie,
als je de tekening kleiner maakt.
dus alles .. zeg 1/2 van het formaat maakt.

Werkt het dan nog, of heb je echt minimale afmetingen?

Potloodformaat en dan lekker indoor :rolling:

ron van sommeren zei:
cliff zei:
... En vergeet niet je buren in een straal van 500 meter te waarschuwen voordat je gaat starten.
Die kunnen namelijk nogal schrikken !!
Volgens mij ben je een nulletje vergeten. Zo'n pulsejet is een basstoomfluit op steroïden. Hoe mooi ik het ook vind, het is niet meer van deze tijd en kan beschadigend zijn voor de reputatie van modelvliegen.

toch vreemd dat men geen knaldemper kan plaatsen om het geluid te dempen..... (zoals bijeen auto)
ron, enig idee waarom dit niet mogelijk is??

groeten
steffe

De straal die voorstuwing levert zet zich af tegen de lucht. Als je hier nog wat voor monteert wat aan de kist zelf vastzit probeert het zich dus af te zetten tegen hetgene wat ie voort probeert te stuwen.

Als ik et goed begrijp waren er vroeger 1:1 vliegtuigen met zon ding aanboord? Hoe hielden ze die dan verdraagsaam? Of hebben ze alleen in die V1 bommen (leuk model om te maken met zon jet erin!) gezeten?

Voor zover ik weet hebben ze alleen in die V1 bommen gezeten. Voor gewone vliegtuigen geen haalbare kaart geweest, teveel lawaai, brandgevaar en een enorm brandstofverbruik :wink:
Omdat die dingen in de V1 veel groter waren dan onze modelversie, was de frequentie ook lager, ongeveer 50Hz, daardoor gaven ze een lage bromtoon.

De mensen in Londen hoorden het als een v1 aankwam. Zo'n ding kwam er dan aan.... de brandstof was op ( kwestie van goede calculatie en ervaring) en dan kwam die naar beneden. Het was daar dus enger om GEEN v1 te horen :).

Ze hebben wel geprobeert pulsejets op vliegtuigen te zetten. Maar dat is nooit een productie vliegtuig geworden. Lawaai en trellingen waren een groot probleem.

Pulse van v1 pulsjet is ongeveer 50Hz idd
Mini pulse engines kunnen van 100 tot 250Hz.
(heb ik gelezen)

Inderdaad is de pulsejet (Argus) alleen ingezet op de V1, maar toen de Heinkel 162 Salamander gebouwd werdt heeft de eerst gevlogen met 2 pulsejets op de rug omdat de turbine toen noch niet klaar was.
Verder zijn er nog wel wat experimenteele toestellen geweest met een pulsejet.
Mijn ervaring is dat als je het kleine maakt dat het dan nog steeds loopt, alleen vloeibare brandstof is dan een probleem dat slikt zo'n klein motortje niet
een heel klein motortje kun je laten lopen op Aceteleen (schrijf je dat zo?)

Et probleem met die kleintjes zal denk ik ook wel zijn dat ze klinken als een zwaar irritant NS fluitje?

steffe zei:
toch vreemd dat men geen knaldemper kan plaatsen om het geluid te dempen..... (zoals bijeen auto)
ron, enig idee waarom dit niet mogelijk is?? ...
Hoe laagfrequenter het geluid, hoe groter het benodigde volumu(s) van de demperkamer(s), da's het enige wat me zo 1,2,3 te binnen schiet.

Back