SJ4000 Topic

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door MulticopterX, 21 sep 2014.

  1. Toelis

    Toelis

    Lid geworden:
    8 nov 2014
    Berichten:
    1
    Sj 6000

    Heb onlangs bij Banggood de SJ6000 WIFI gekocht en afgelopen week tijdens het skiën in Zwitserland uitgeprobeerd. Het is even wennen als je hem op de helm monteert, maar de beelden zijn fantastisch (vind ik tenminste). Duurde ongeveer vijf weken nadat ik hem besteld had.
    Heb wel een probleem met de rec on/of bediening als de camera in de waterdichte behuizing zit. Lijkt wel of het pinnetje net iets te kort is, waardoor je heel krachtig moet drukken om de camera aan/uit te krijgen. Heb inmiddels contact met Banggood. Hun eerste reactie was zeer snel. Heb ze nu aanvullende info gemaild. Ben benieuwd hoe ze dit oplossen.
     
  2. Maarten112

    Maarten112

    Lid geworden:
    22 feb 2011
    Berichten:
    971
    Locatie:
    Rotterdam
    Even voor de goede orde....dit topic gaat over de SJCAM camera's. De SJ6000 is niet door SJCAM gemaakt.

    Ik heb zelf de afgelopen dagen de sj5000 plus getest. Erg leuke camera, maar nog wel veel bugs in de firmware. Ik zou iedereen dan ook aanraden nog even te wachten met het kopen van.de sj5000 totdat de problemen verholpen zijn!
     
  3. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    zelfde geneuzel had je toen de sj4000 een hit werd.

    iedereen had al de sj5000, behalve sj zelf :D
     
  4. supernovasx

    supernovasx

    Lid geworden:
    4 jan 2015
    Berichten:
    56
    Locatie:
    Groesbeek
    Enig idee wanneer dit ongeveer is? Wil hem namelijk wel op korte termijn een keer bestellen. Afgezien van de firmware die nog wat bugs bevat, is de camera zelf veel beter als de Sj4000 of valt dat mee?
     
  5. Maarten112

    Maarten112

    Lid geworden:
    22 feb 2011
    Berichten:
    971
    Locatie:
    Rotterdam
    haha, ja...briljant altijd weer die Chinezen:) Overigens wil dat niet zeggen dat een "niet SJCAM' SJ6000 slecht zou zijn ofzo...ik kan er alleen geen zinnig woord over zeggen, want ik ken en heb de camera niet:)
     
  6. Maarten112

    Maarten112

    Lid geworden:
    22 feb 2011
    Berichten:
    971
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik heb vandaag de tijd gehad even wat meer te filmen met de SJ5000 plus, tot nu toe niet ontevreden! Ik heb zelf geen Go Pro 3 Black edition, maar alsik de SJ5000 plus beelden vergelijk met Go Pro 3 BE op youtube lijkt het zo goed als identiek. Zal dit weekend even een filmpje in elkaar knutselen. Ik heb wel al een hele kleine upload van een "raw" output filmpje. Natuurlijk wel even op 1080P 60fps kijken!:)

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. jastas

    jastas

    Lid geworden:
    7 okt 2014
    Berichten:
    150
    Locatie:
    Gent BE
    Eindelijk heb ik em ook binnen!
    Eerste indruk: leuke beelden en makkelijk in gebruik.

    Nu nog een (gratis) programmatje vinden om het fisheye effect te compenseren (iemand een tip?)

    Wat me wel opvalt is dat de camera redelijk warm wordt, ook al staat ie al een uur uit... Iemand die hier ook last van heeft, of is dit niet normaal?
     
  8. et1961

    et1961

    Lid geworden:
    2 sep 2011
    Berichten:
    195
    Locatie:
    MIDDELBURG
    Ben je toevallig de accu aan het laden, want daar wordt de camera ook warm van. Als deze uitstaat en je bent niet aan het laden (micro usb aansluiting niet aangesloten) dan zou de camera niet warm mogen worden..

    Met een progje voor compensatie fish eye kan ik je niet helpen. Persoonlijk vind ik fish eye beelden wel mooi. Software matig compenseren van fish eye, zal volgens mij alleen maar meer vervorming van de oorspronkelijke beelden even.

    Je zou wel de lens van de camera kunnen wisselen, of met een voorzetlensje kunnen werken als je een ander brandpunt wil hebben.
     
  9. jastas

    jastas

    Lid geworden:
    7 okt 2014
    Berichten:
    150
    Locatie:
    Gent BE
    Blijkbaar moet je de batterij goed vast duwen in het vakje!
    Klinkt logisch, maar de batterij kan dus ook slecht (lees niet voldoende diep) geplaatst worden, waardoor ie zeer warm wordt!

    Kan gevaarlijk zijn!

    En fisheye mooi? :D smaken verschillen maar realistisch is het niet... en aangezien het hele beeld vervormt wordt door de lens (meer naar de buitenkant toe) zal softwarematig corrigeren geen extra vervorming opleveren, enkel wat kwaliteitsverschil.
     
  10. gjcvro

    gjcvro

    Lid geworden:
    11 okt 2014
    Berichten:
    955
    Je kunt eens stoeien met virtualdub en debarrol. Als je daar op googled kom je genoeg tegen, allemaal freeware.
     
  11. et1961

    et1961

    Lid geworden:
    2 sep 2011
    Berichten:
    195
    Locatie:
    MIDDELBURG
    Accu wordt niet warm als deze geen contact maakt met de contacten in de camera.

    Accu wordt ook niet warm als deze juist geplaatst is en de camera uit staat.
     
  12. Maarten112

    Maarten112

    Lid geworden:
    22 feb 2011
    Berichten:
    971
    Locatie:
    Rotterdam
    Is mij bij de exemplaren die ik heb ontvangen niet opgevallen. Vond ze ook niet echt warm worden als ik dat vergelijk met de SJ4000 of Mobius....maar heb ze wel voornamelijk buiten gebruikt in de kou...

    Verder zijn de meest grote bugs na de nieuwste firmware update ook weg. WiFi werkt, buttons doen wat ze moeten doen.
     
  13. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    ik begrijp nooit waarom mensen action cams met wide views kopen en dan vervolgens veen fish eye willen.
    Dan pak je gewoon een 90graden camera. Minder brede view, maar je hebt geen fish eye.
     
  14. et1961

    et1961

    Lid geworden:
    2 sep 2011
    Berichten:
    195
    Locatie:
    MIDDELBURG
    Tja, misschien moeten deze mensen zich zelf eens de volgende vraag stellen; waarom heeft een action cam eigenlijk een fish eye lens? ;)
     
  15. jastas

    jastas

    Lid geworden:
    7 okt 2014
    Berichten:
    150
    Locatie:
    Gent BE
    Omdat er geen sjcams zijn met een non-fish eye lens?
    Mijn budget is niet onbeperkt hoor... al snap ik je reactie wel... ;)
     
  16. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    Toevallig heb ik net in het fpv topic een filmpje gepost die ik heb gemaakt met de sj4000 cam:

    DJI Phantom 2 fpv flight Limburg: http://youtu.be/Mln_5uhoMJQ
     
  17. supernovasx

    supernovasx

    Lid geworden:
    4 jan 2015
    Berichten:
    56
    Locatie:
    Groesbeek
  18. Qwerc

    Qwerc

    Lid geworden:
    20 nov 2014
    Berichten:
    244
    Locatie:
    Dordrecht
    Voor mensen die wat meer achtergrond info willen over de SJ5000 incl. een leuke review check deze link.
    Als je de review ziet dan denk ik dat het niet verkrijgen van deze camera niet in de grote vraag zit maar meer in het feit dat er nogal wat bucks in zitten.
    Toch denk ik dat deze camera wel potentie heeft. Maar das mijn persoonlijk waarneming.
     
  19. Mitchelll

    Mitchelll Guest

    Bucks...

    Altijd vervelend
     
  20. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ben je gek! Kunt er niet genoeg van hebben:cool:
     

Deel Deze Pagina