SJ4000 Topic

Weet niet precies wat je met bovenstaande opmerking wilt zeggen, maar als ik zo de video bekijk zit er nauwelijks verschil tussen de opnames met de SJ4000 en de GoPro.

Heb laatst tijdens mijn vakantie in Cuba zowel met een GoPro als met een Sj4000 opnames gemaakt en delen van de opnames in een vakantiefilmpje verwerkt. Verschillen in de opnamekwaliteit tussen beide camera's is niet waarneembaar. In ieder geval niet door mij of door de personen die het filmpje hebben bekeken.
ik bedoel dat de vluchten van mensen die je hier op het forum met sjcam niet in de buurt komen van de sample beelden boven.
Misschien ligt het aan het feit dat er dan veel beweging is en er gevlogen wordt?

Okay, duidelijk Boris. Mogelijk zou dat de verschillen in opnamekwaliteit tussen beide camera's kunnen verklaren. Ik weet ook niet of de meeste opnames met beeldstabilisatie aan of uit gemaakt zijn.

Ik heb voornamelijk beelden tijdens het kitesurfen gemaakt, waarbij de beide camera's dus ook continu in beweging zijn.

Bedankt voor de info! Denk toch dat het de sj4000 word, beeld kwaliteit is voor mij prima in orde en de prijs is een stuk aantrekkelijker als een Gopro 3. Meer heb ik niet nodig als hobby filmer / drone vlieger :-)

Een hele mooie praktijk vergelijking Gopro Black vs SJ4000 vs Mobius.
Hetzelfde plek, tijdstip enz..

SJ4000 van Roel

Mobius van Oenta

Gopro Hero3 Black van mij

Mijn beoordeling:
1 Gopro
2 SJ4000
3 Mobius (Eigenlijk scoort deze ver onder de bovenstaande 2)
zie hier de beste vergelijk van eeen paar paginas terug.
gopro is toch een heel stuk beter hier.

Laatst bewerkt door een moderator:
zie hier de beste vergelijk van eeen paar paginas terug.
gopro is toch een heel stuk beter hier.

Dat blijven 3 hele gave vluchten op een toplocatie, hopelijk dit jaar meer van dit doort meetings:cool::yes:

Mobius-lens is een paar weken geleden helaas overleden in de parkeergarage, Maarten stuurt een nieuwe op.

De Mobius is nog steeds een topcam, robuust en lekker licht:D

GoPro wint het met gemak van deze 2 cams, wie dat niet ziet heeft een hond en een stok nodig;)

GoPro wint het met gemak van deze 2 cams, wie dat niet ziet heeft een hond en een stok nodig;)

Ik kan je wel het vakantie filmpje van mij sturen waar zowel opnames met een GoPro Hero en SJ4000 zijn gemaakt. Ik denk niet dat jij kan zeggen welke opnames met de GoPro en welke met de SJ4000 gemaakt zijn.

Diverse vergelijkingtests en reviews van de SJ4000 gelezen op serieuze foto en video fora en de conclusies zijn dat de onderlinge verschillen erg klein zijn.

Dat blijven 3 hele gave vluchten op een toplocatie, hopelijk dit jaar meer van dit doort meetings:cool::yes:

Mobius-lens is een paar weken geleden helaas overleden in de parkeergarage, Maarten stuurt een nieuwe op.

De Mobius is nog steeds een topcam, robuust en lekker licht:D

Het was een super dag inderdaad :D.
Daarnaast was dit nog toen youtube geen 60fps ondersteuning had. Het verschil was dan nog groter geweest als het in 60FPS geupload was :D

Ik kan je wel het vakantie filmpje van mij sturen waar zowel opnames met een GoPro Hero en SJ4000 zijn gemaakt. Ik denk niet dat jij kan zeggen welke opnames met de GoPro en welke met de SJ4000 gemaakt zijn.

Diverse vergelijkingtests en reviews van de SJ4000 gelezen op serieuze foto en video fora en de conclusies zijn dat de onderlinge verschillen erg klein zijn.
Misschien dat je andere ogen hebt :D. Ik heb toch behoorlijk veel RAW beelden gezien tot nu toe.

Was het een hero3/hero4 black in jouw geval?

Hero 3+ silver edition

aha :D. Daar kun je het nog enigszins mee vergelijken, alleen de 3+ silver kan nog tot 60fps opnemen, maar kwalitatief is het zo veel beter dan de SJ4000 als de hero3 black.
Toch vond ik de silver 3+ ietsjes beter dan de SJ4000. De wide view is beter.... daar waar de SJ4000 toch meer een medium FOV heeft en het beeld is minder korrelig en zeker bij wat low light.

hero plus 3 silver 209 euro.
sj4000 56 euro.

vlieg voor dat minimale verschil liever 4 sj's naar de klote met mijn knuppelkunsten :D

maar als je echt vliegt puur voor de mooiste opnames en het heel kan houden is de gopro gewoon onovertroffen, het verschil in prijs komt wel ergens vandaan ja.

Mee eens, ja.. zou ook een gopro kunnen kopen..
Maar met mijn crash-record... mhe.. :)

Heb zelf wel voor de WiFi variant gekozen ( 2 tientjes duurder ) , uiteraard ben ik een speciaal koekje en heb een 5,8ghz zend/ontvanger

Wat ik heel belangrijk vond is dat de SJ4000 (wifi) een timelaps functie heeft, en *blijkbaar* redelijke foto's kan maken.
Dit is iets wat ik nu best mis op m'n huidige setup.

ik knoop overal sj cams onder voor dezelfde reden :D

;
beeldkwaliteit is ongeëvenaard in die prijsklasse en ik kan mijn spullen nog niet zo goed lang heel houden haha.

Zie het positief...

Als je niet regelmatig over het randje gaat, weet je ook niet waar het randje écht zit.

En haal je het meeste uit je toestellen.

( denkt terug aan heeeeeel veel balsasplinters en piepschuim korrels )
En niet nader te noemen hoopjes kunststof / aluminium / glasvezel plaat wat ooit
heli's dachten te zijn..

Ben niet zo'n goeie piloot, wel consistent.. what comes up must come down

balsasnippers wil ik niet aan denken.

dan komt dat weken bouwen en crashen op maiden flight gevoel terug van 20 jaar terug toen er nog geen arfs waren te bekennen......

Ok, SJ4000 WiFi wat beter aan de tand gevoeld.

- Wifi link bereik , lang niet zo goed als de FC40 camera
- Wifi software , matig op z'n best. Onstabiel.

Samengevat, WiFi aansturing via Android hoogstens nuttig om de camera te richten
voor het opstijgen of af te stellen als je hem op een object hebt vast gemaakt.
Dit moeten ze echt eens verbeteren ( de software )

1080p video kwaliteit overdag , erg goed.
1080p video kwaliteit nacht , matig maar stuk beter als verwacht

Foto functies , verbazend goed, ook de timelaps werkt erg goed.
Beetje spelen met je formaat instellingen, de 12m functie geeft zeker
niet de mooiste plaatjes.

fotos vind ik persoonlijk erg tegen vallen

de gemiddelde telefoon schiet veel betere plaatjes.

Ik heb wat pogingen gedaan op kleiner formaat maar met "hdr?" aan
Die vond ik beduidend beter als de 12M foto's

Maar ben nog het proberen :)

Back