SJM-400 V2 topic.

Hey Sven!

Heeft de SJM inmiddels gevlogen (interesse) ?

Greetz van Aldert

Nopes, wacht nog op iemand die dat geval kan afstellen en invliegen. :P Komt nog wel n keer als et buitenseizoen weer opgang komt. ;)

Je hebt wel geduld zeg! Ik zou dat ''geval'' al lang aangeslingerd hebben... :D Je kon toch goed over weg met je corona? Waarom probeer je hem niet gewoon?

Trainings kruisje eronder en gewoon voorzichtig doen. Natuurlijk alleen als je zeker bent dat ie goed gebouwd is...

Ik probeer em niet gewoon omdattie 100x breekbaarder is dan die vliegende tank van mij. :P Als dit n keer stuiterd kun je de helft wegdonderen lijkt me. Bovendien zittie wel wat ingewikkelder in elkaar met 3 servos ipv de rechttoe rechtaan 2 servos van de corona, dus op de zender zomaar eventjes inregelen lukt me niet echt. Heb dr al mee zitten klooien maar ik krijg die swash niet stil. Steeds als ik ergens op in stuur klooit ie ook met de pitch en dat moet volgens mij niet, toch?

En met trainingskruis vond ik op 2 helis al vliegen alsof er n zak aardappelen onder hangt te bungelen. :P En door die lange pennen begint ie te resoneren als de ziekte als je niet uitkijkt. Dus of dat nou echt z'n nut heeft weet ik niet. :P

Maar ik laat er liever iemand naar kijken die et al jaren doet. Weet ik tenminste zeker dat et niet aan t spul ligt als et mis gaat. ;)

Er is toch zat info te vinden om hem goed af te stellen? Als dat eenmaal gelukt is moet je toch wel kunnen vliegen lijkt me.

Hey Freak,

gewoon de handleiding van je zender er bij pakken.. Ik had nog nooit een CP heli afgesteld maar kreeg het toch met de handleiding voor elkaar.

Mijn V1 is ook weer startklaar, alleen even de nieuwe regelaar uitproberen en dan toch weer eens met wat moed aan de slag.

groeten Vincent

Praatjes zijn makkenlijk. ;)
Een MC-19 van multiplex is aardig moeilijk vind ik hoor.
Ik heb de bewegingen min of meer goed staan, maar et fijn afstellen is onbegonnen werk, ik kom dr gewoon niet aan uit.

Freakazoid zei:
Praatjes zijn makkenlijk. ;)
Een MC-19 van multiplex

Idd, dat kon wel eens lastig worden, ook nergens een handleiding te vinden... vreemde zender :hammer: :wink: .

Gewoon doen, de Graupner handleidingen zijn zo eenvoudig, het kan bijna niet makkelijker. De installatie van een DVD speler is bijna nog moeilijker! (Ik vind het trouwens wel knap dat je inmiddels bijna een half jaar geduld kan opbrengen).

Succes, greetz van Aldert

Volgens mij ook zeg :?

Als je er genoeg van hebt wil ik hem wel van je kopen :lol:

Het is geen rocket science hoor :D Voor die zender is vast wel een handleiding te vinden dus hem instellen moet toch ook wel lukken met een beetje gezond verstand.

Yep, gewoon even de motor wegschuiven van het hoofdtandwiel, dan kun je rustig alles instellen.

Lees dan. Et is al ruwweg ingesteld zoals et in de handleiding staat, alleen et fijn afstellen lukt gewoon niet. Ik heb al 2 ontvanger batterijen leeg zitten pielen, die klote swash wil gewoon niet op zn plek blijven. :mad:

Freakazoid zei:
Ik heb em trouwens helemaal in/afgesteld, zowel zender als heli. Met die filmpjes van helifreak dr bij steld et geen drol voor. ;) Gewoon "monkey see, monkey do".

Hier zeg je nog dat het niks voorsteld. Waarom wil het dan nu ineens niet meer lukken? Wat bedoel je dat de swash niet op zijn plek blijft? Als je wat duidelijker bent kunnen we je misschien makkelijk helpen.

Nou de servotjes bewegen nu iig in de goede richting dankzij die filmpjes.

Et probleem is als ik bijvoorbeeld links of rechts geef, dan duwd ie de swash omhoog of omlaag (gerommel met bladpitch tijdens et sturen). Als ik dat aan de ene kant probeer te compenseren, komt et aan de andere kant weer terug. Dat soort ellende. Ook weet ik niet hoeveel slag dr op moet. Mischien issie wel onhandelbaar fel, of issie zo lui als n natte krant.

Hoi Allemaal,

Ik heb mijn SJM400 eergisteren even getest en moet wel even erbij zeggen dat de staart zéér
moeilijk is af te regelen. Ik heb redelijk wat slop op mijn staart. Nu heb ik bij RC Tech de nieuwe V3 staart zien liggen
voor 19.95euro heeft iemand met deze al ervaring?

http://www.rctechnics.eu/staart-upgrade-voor-sjm400-ss1001-p-1445.html

Maar die dag was er redelijke wind en toen ik met hem aan het hooveren was op Idle Up 1 V curve 100 - 85 - 100 kwam
die plots tegen de grond en crash, staart buis hoofd tandwiel weggefreesd omdat die op idle Up1 stond, 2 van de 3 TowerPro
tandwielen kapoten de Flybar. Alles is al onderweg van RC Technics voor 35.32euro valt allemaal best wel mee.

Deze week ga ik hem toch een beetje op mijn gemakt afstellen met een deftige Pitchcurve van -10 tot +10 want het kriebelt...

Greetz Ed

SP33DyEd zei:
Hoi Allemaal,

Ik heb mijn SJM400 eergisteren even getest en moet wel even erbij zeggen dat de staart zéér
moeilijk is af te regelen. Ik heb redelijk wat slop op mijn staart. Nu heb ik bij RC Tech de nieuwe V3 staart zien liggen
voor 19.95euro heeft iemand met deze al ervaring?
Ik heb deze ook aangeschaft.... geen speling meer. Zelfs de linkjes tussen de slide-plate en bladhouders zijn gelagerd! Een echte aanrader, zeker voor dat geld.

Freak, ondertussen al eens gevlogen?

Ik zit er ernstig aan te denken er een aan te schaffen.
Gebruik ik de trex voor de romp en de SJM voor het 3D werk.

Maar ik wil eerst weten of ik op deze heli een medusa 028-032-3400 kan plaatsen.
En welke pinion ik hierbij nodig heb.

Weet ondertussen ook al iemand of trex bladen gaan passen op deze heli?
Heb nog een setje SAB 320 liggen.

Groet,
Tjerk ;)

Back