SJM-400 V2 topic.

gisteren ook maar weer is bezig geweest met mijn sjm
ik heb de canopy gespoten (zie foto,s)
alleen bij het op toeren dacht mijn sjm dat het een nitro heli was en begon te roken als een gek
helaas de regelaar doorgefikt hoe en waarom weet ik nog niet van de week eerst maar eens een nieuwe er in zetten
en weet iemand hier een vervangende en snellere moter met een as van 2.3 mm ?
spa00414au.png

spa00428ny.jpg

spa00435xq.jpg

waarom kan een 3mm as niet? dan is de keuze veel makkelijker :)
en kan de standaart motor geen 4s aan :usa

Goede regelaar volgens Rheli is de Kontronic Jazz.
Zelf gebruik ik de Castle Creations 25 zonder problemen, en
op de site van JustGoFly staan ook de instelingen voor de CC25
voor bovenstaande motor.

Gr,

Mario

Die is lekker gespoten. :) Mooi hoor! Ik begin voorlopig nog even niet aan interesante kapjes voor ik weet dat ik et beest in de lucht kan houden. ;)

Ik heb em trouwens helemaal in/afgesteld, zowel zender als heli. Met die filmpjes van helifreak dr bij steld et geen drol voor. ;) Gewoon "monkey see, monkey do".

Ik heb ze via amstel binnen gehaald en op Niek zn server geplant. Is iemand ermee gebaat als ik ze hier neerzet?

Freakazoid,

Ik kan nogsteeds niet op Helifreak komen, zou je ze toch even hier kunnen neerzetten? :)

[Edit] ik zie nu ook het draadje staan. dacht dat niek het draadje van hf bedoelde ;)

Ik heb de sjm 400 ook al bijna vliegklaar staan (op de gyro na)
Ik heb alleen ervaring met een fp heli.....beetje hoveren in de kamer e.d.

Ik zie alleen nog een beetje op tegen het goed instellen van de heli.
Ik heb een mx-16s als zender dus als iemand in de buurt van hoogeveen woont dan zou het
mooi zijn als iemand mij eventueel kan helpen om alles op elkaar af te stemmen??

Ik schaf trouwens een gy-401 aan.

Hoi beste Heli vrienden,

Ik ben de laatste maanden wat uitgebrand met het vliegen na mijn laatste crash toen ik
loopings was aan het trekken met mijn Hirobo Sceadu 50 nitro maar toen ik toevallig hier langs
deze site voorbij kwam begon mijn hartje weer te bonzen bij het zien van deze mini 3DNT (zo ziet hij er
toch uit...)

Dus we gaan er ook eentje kopen dat staat vast!

Ik wens jullie allemaal véél succes met het invliegen en afstellen.

Greetz en tot zo spoedig mogelijk wanneer de sjm400 er is.

EdwinR.

Hoi,

Nog een klein vraagje heeft er niemand nog geen AFPD sjm400 model gevonden?

Alvast bedankt.

Greetz Ed

Hoi,

Gisteren op ebay heb ik me niet kunnen inhouden en hier is dan mijn nieuwste telg.

SJM400a.JPG

SJM400d.JPG

SJM400e.JPG

Die blauwe Outrunner is dat de originele 3800? Er zijn 3servos op de swashplate maar ik weet niet welke.
Er zit ook nog een Telebee HH Gyro op en de snelheidsregelaar is van het type ESC-BS40A.
Ook zijn er 2 Lipo 1800Mah packs bij.

Ik zou enkel de ontvanger en een staartservo moeten gaan bijkopen. Heb dit voor 240euro gekocht ik hoop dat het
zijn geld waard is.

Eind van deze week zal ik hem misschien hebben ze komt van Duitsland.

Greetz Ed

Hallo mede helipiloten...

Ik heb ook een sjm 400........als zender heb ik de graupner mx-16.
Ik ben tot nu toe alleen bekend met het modelvliegen met vliegtuigen.
Een tijdje geleden heb ik een fp honeybee gekocht om het "gevoel "een beetje te krijgen.

Kan iemand mij helpen met de instellingen van de zender .....of mij een beetje op weg helpen??

ps. misschien een rare vraag maar zet je een schakelaar om als je wilt dat de motor gaat optoeren???
want het werkt toch anders dan het fp verhaal.......daar ga je van motor uit (stick achteruit) naar volgas (stick vooruit)

mooie heli! ik heb ook een aplus heli gevlogen met dezelfde esc en dat ding was al na de derde vlucht doorgebrand, pas dus op met die esc de kwaliteit daarvan is niet zo best.
verder vond ik de aplus 400 erg fijn vliegen.

veel vlieg plezier!

mvg Tom

Oei dat is niet zo zoveel belovend dus. Van welk merk is die ESC? Is dat van Aplus zelf? Blijkbaar moet ik de ESC er
nog zelf op solderen stond vermeld in de aanbieding dus ik vraag me toch eigenlijk af wat er dan mee gebeurt is het schijnt
dat de Heli al heeft gevlogen volgens de verkoper, misschien met een andere ESC.

Wat is er met die van jouw gebeurt ?

Greetz Ed

Back