SJM-400 V2 topic.

En nu als de sodemieter dat ding vliegend maken !
Ik moet mijn verlanglijstje namelijk inleveren.

Goeie Actie Marijn,
Zoals je al gelezen heb waarschijnlijk. Je werd al redelijk verdedigt hier :). Goed om het ff duidelijk op een rijtje te zetten.

En Sven,
Ik zou gewoon die Tsunamie30 gebruiken. prima ding toch? Heeft ook een soft start.
en nou niet meer miepen en gewoon doorbouwen ;)

Et keyboard staat ernaast, dus we freumelen vrolijk door. :P Ik ben wel blij te zien dat de onderkant helemaal opengewerkt is trouwens. Want ik was bang voor zware oververhitting.

Ik heb odnertussen wel gesodemieter gelezen over de lipo plaatsing, en dat de heli met de lipo op zn buik "buoyant" wordt en gaat pompen bij et vliegen, maar dattie met de accu op zn neus weer moeilijk te balanceren is. Ook heb ik gezien dat iemand de accu houder 50% moest verlengen.

Iets waar ik nu mischien rekening mee moet houden bij et plaatsen van alles?

Ik ben weer n beetje verder. :P

SJM400-08.jpg

SJM400-07.jpg

Et past allemaal als gegoten, en de tandwielen zijn al gesteld, maar hij wordt denk ik te zwaar.
Bij RCtechnics staat Fly weight: 540-580g. en zoals et er nu naar uit ziet, komt ie uit op ongeveer 650 gram.

Wow, ziet er mooi uit!
DAt probleem van de accu snap ik nu niet helemaal. Die kan toch gewoon nog een heel eind naar voren schuiven? Ruimte zat...

En ietsje te zwaar kan ie wel aan gok ik. Licht dan blijkbaar puur aan de accu lijkt me. als je hem dan lichter zou willen kan je nog een 1700mah erin gooien ofzo. Maarja, eerst maar eens vliegen met die 2200 :). Moet lukken joh!

Hey Sven,

De mijne zit ook ruim boven de 580, maar vliegen doet hij prima (wel de V1)! Het meergewicht zit hem vooral in je akku, zoals je kan lezen raden ze 3S1500 milli's lipo's aan (stukken lichter dan de door jou gebruikte 2200milli's).
Wat me wel opvalt is dat je akku stukken verder naar voren moet komen, je komt niet uit met je zwaartepunt zo!

Ziet er overigens mooi uit, en ik zie zo geen staartbeschadiging :wink: !

Greetz van Aldert

bij deze een paar foto,s van die van mij
ik heb trouwens helemaal geen problemen gehad met het bouwen
zelfs alle schroeven in de kop waren perfect gelocktied
heb ondertussen een paar test vluchten gemaakt
en ik vind de kop te hard rond draaien met het grote
tandwiel dus de middelste maar genomen draait mooi hard
maar geeft me niet het gevoel dat de zooi explodeert
moet alleen de giro en ontvanger anders plaatsen mijn staart hunt als een gek
en dat komt denk ik door de plaatsing en de tyrip er omheen
maar dat gaat morgen gebeuren zal ik gelijk een filmje maken
kan ik ook de servo,s testen heb ik namelijk nog geen ervaring mee met dit merk
de vigor vs6 van rc technics en op de staart een hds877(komt niet van rc technics af)
zit ook om mijn rex en dat bevalt me prima
img0084yk0.jpg

img0090cb1.jpg

img0091og7.jpg

img0092sv0.jpg

img0093zp6.jpg

img0094bu9.jpg

img0096dj6.jpg

Ja ik vond et ook al zo gek met die accu balans. Zoals ie nu zit op die foto, held et ding een KLEIN beetje voorover, maar eer de staart servo dr aan zit issie denk ik precies goed.

Zal ik trouwens een BEC moeten gebruiken? Ik heb dr wel een, maar of et nodig is weet ik niet. Tis wel meer gewicht natuurlijk. :P

Wel vind ik Denny's manier van antenne verwerking wel een goed idee. Dat van mij is et klassieke pijpje aan de skid.

Waarom zit alles bij jou in de kofferbak, Denny? Denk je dat de warmte/electromagnetische geweld voorin niet zo best is voor de ontvanger toestand? Of gewoon omdat je servodraden tekort waren om de neus te halen? ;) En je servos, heeft de heveltjes hoog nog een functie? Ik heb de mijne er al in gezet met locker, met de heveltjes laag zoals int boekje.

Ikzelf wacht ook nog op dezelfde staart servo, en dat ZOU met mijn GY401 zo strak als n snaar moeten vliegen dan. :P Ben benieuwd.

Van de zender instellingen kreeg ik koude voeten, daar ga ik vanavond nog eens mee op de bank zitten met et boekje dr bij.

De pitch instellingen mag die beste man bij ons op de club lekker uitvogelen. :P

Freakazoid

de moter en de regelaar zitten voor in dus om storingen te voorkomen heb ik de rest achter de hoofd as geplaatst
en de stuurstangen hoe korter hoe minder speling en het kwam gewoon mooi uit

sietse

ja een df52 om in de huiskamer te kunnen 3den met slecht weer
heb alleen de zender moeten ombouwen en solderen naar mode 3
wat een geklo***
eindelijk klaar en afgesteld leg ik de zender op de beide setjes bladen
beide gebroken
volgende week komen de nieuwe bladen binnen als het goed is
en dan gaan we kijken of een 150 grams rtf inderdaad 3d kan in de woon kamer
kan niet wachten eerlijk gezegt

vlieg toch al een klein jaar met die servo om mijn rex en ik vlieg niet echt voorzichtig
en ik kan er nog geen mankementen aan vinden zal dus wel goed gaan met die servo

Mooi! maarja, als ze het op T-Rex tuning zeggen én er veel mensen zijn die veeeeeel grotere servo's op de staart gooien, dan neem ik liever die iets zwaardere :D.

sietse zei:
Mooi! maarja, als ze het op T-Rex tuning zeggen én er veel mensen zijn die veeeeeel grotere servo's op de staart gooien, dan neem ik liever die iets zwaardere :D.

daar is ook 50% van de bezoeker amerikaan, die hebben alles over voor "beter, duurder, sneller" :?

klopt, maar toch, die verhalen vind ik meestal wel goed onderbouwd, goeie tests ook. En tot nu toe zijn er al wel een aantal kleinere servootjes bij miij gesneuveld. En aangezien ik er verder geen kapitaal aan kwijt wil/kan zijn, heb ik die maar gekozen en dan gelijk de grotere robuuste versie. Dus waarom niet? :).
30 dollar vind ik nog goed te doen. Die aanbevolen weetnietmeer koste dacht ik over de 80 euro... vind ik wat prijzig. Had laatst ook 1 gezien van 115 euro...

Back