Sleeptreffen 6 oktober.

Ook vanaf deze kan een bedankje aan MVC Berlicum
Douglas jouw had ik persoonlijk al bedankt :)

Mooie kisten zien vliegen, ook de SHK mocht met de IBIS mee
(Ik ben de naam van de Piloot weer eens kwijt sorry)
Filmpje komt nog.

Eerste sleep van Raymond resulteerde in een leuk spelletje, zoek de sleeplijn in het mais :mrgreen:
Maar met vereende krachten is die ook weer gevonden.

Al met al een ouderwets gezellige dag, heren allemaal bedankt!

Het ziet er gezellig uit.
De mix tussen groot en klein was ook aardig lijkt het.

Op naar de volgende meeting.
Hopelijk ben ik er dan ook bij.

Deze week zal ik de overige beelden ook verwerken, ben bang dat het wat saai wordt, heeeel veeeel starts en landingen.. :D

Ik ben gek op filmpjes vooral als je de rust van het electroslepen hoort.

We moeten alleen nog wat meer sleepkisten hebben die lekker door blijven slepen.
Ik doe mijn best heb 2 goedkope ladertjes gekocht zodat ik op mijn gemak kan wachten tot DE lader die ik graag wil langs komt.
Tot die tijd kan ik om de 7 min een sleepje doen.

verstuurd met mijn mobiel

Laatst bewerkt:
Ik vermeende dat Gertjan op 9 november iets kon regelen in Dalfsen??

Ze doen haar best even afwachten.
Als het doorgaat zijn hopelijk mijn laders binnen.
Dan komt er wel een nieuw draadje denk ik.
Ik heb overigens een algemeen elektro sleepmeeting draadje gemaakt dan kunnen we daar kletsen over nieuwe data en ervaringen.

Hier ook weer thuis, na een prachtige dag.
Het leek wel op "werken" voor jou....heb je enig idee hoeveel sleeps je hebt gedaan? Was wel echt fantastisch om te zien dat je zowel de Swift van Nico sleepte als het Bunte Huhntje van Hendrik, en allemaal even beheerst en netjes.
Ik hoop dat je we je niet teveel onder druk hebben gezet met ons geroep om nog wat sleepjes :-)
Super bedankt in ieder geval.

Ook Nico en de piloot van de Joker XL bedankt trouwens! Goed gedaan allemaal :-)

Laatst bewerkt:
Ik vind het altijd wel leuk als er wat te doen is, lekker slepen, heerlijk. Stilzitten doe ik thuis op de bank wel (kan ik eigenlijk niet :) )

Wel raar hoor die Bunte Huhn. Ben je een ander model aan het slepen zie je uit een ooghoek iets wat op een vogel lijkt (he zou er daar thermiek zitten?), kijk je nog eens.. o nee het is de Bunte Huhn. Prachtig vliegbeeld heeft ie.

De mix van toestellen maakte het echt leuk. Van de Eflite ASW met 72gram (wat een leuk ding!) tot de 18kg Swift, van vol gfk F3B/J achtige prestatiemodellen tot houten oldtimers, er vloog van alles. Ook bij de slepers, met de Mentor, de Toledo, Joker XL, Antonov, Ibis en Rascal was er van alles te zien (vergeet ik er nog eentje?)

Zal vanavond eens wat logs doorkijken voor een indicatie van het aantal sleepjes, ik schat iets van 50-60 ofzo, wat denk jij? Dan nog wat lipo's ontladen, kwam met 8 volle packs thuis, beetje te enthousiast blijven laden geloof ik. En de loodaccu's nog laden, kwam er gisteravond niet meer van, geen puf meer ze tweehoog te sjouwen, laat nog weten hoeveel erin ging....

Groetjes,
Gerben

Mijn filmpje is aan het uploaden, het is niet erg spannend maar laat wel de mooie omgeving zien (FullHD).

Ps. Ik zag ook in het filmpje dat de klep niet goed sloot en dat ik het mais raakte bij de landing.

Laatst bewerkt door een moderator:
Tja, wat moet ik nog zeggen? Het was inderdaad een heerlijke dag. Een kleine samenvatting met wat punten van mij.

Thuis was het prachtig weer met een mooie blauwe hemel, na Utrecht trok het wat dicht en werd het zicht steeds slechter. In Berlicum was het bij aankomst redelijk, maar het werd snel beter en uiteindelijk was het heerlijk weer om buiten te vertoeven. Wind was er niet (zelden zulke windstille dagen meegemaakt), en de grotere slepers hadden initieel moeite om met de mais aan 3 kanten van het veld op tijd stil te staan. De combinatie van geen wind, hoog mais, een niet overdreven groot veld en grotere vliegtuigen deed een aantal mensen twijfelen om te gaan vliegen. Later konden we gelukkig andersom starten en over de weg aan komen vliegen, wat het wat eenvoudiger maakte.

Tijdens mijn eerste sleep bleef de lijn aan mijn vliegtuig hangen. Landen met lijn was geen aantrekkelijke optie, maar na enige kunstvlucht lukte het uiteindelijk om in rugvlucht om de lijn te lossen. Boven het mais natuurlijk..... Een eerste zoekpoging was vruchteloos, bij een tweede werd de lijn hervonden. Helaas kreeg mijn Mentor bij de 3e sleep vibratieproblemen waardoor het slepen over was. Erg jammer, de sleepjes die ik maakte met de lichtere zwevers gingen erg goed. Op de terugweg heb ik schade opgelopen aan de Mentor. Een korte noodstop zorgde dat de lood-accu die achter de Mentor stond naar voren schoof en het hoogteroer flink beschadigde. Dat wordt waarschijnlijk aan balsa roer.

Met de Ka-7 heb ik 2 prachtige vluchten gemaakt. Ik dacht enige lichte thermiek te beleven, maar de variologs tonen dat ik in vrijwel dode lucht gevlogen heb. De audio van de vario had zeer slechte ontvangst, dus mijn ogen moesten het werk doen, maar die falen dus toch nog wel eens. Bij de 2e sleep kreeg ik commentaar van Gerben dat ik erg hoog loste, deze sleep bleek 470 meter geweest te zijn. Sorry Gerben (not). Ik heb maar 2 vluchten met de Ka-7 gemaakt, maar jongens wat een voldoening gaven ze. Ik heb genoten van zijn vliegbeeld, de stabiliteit bij het slepen (gaat perfect!), het halfvalse fluitende geluid en de perfecte landingen. Wat ben ik toch blij met dat model.

Ik liep wat te klooien met een pas nieuwe keychain cam. Het cameraatje reageerde anders dan verwacht, maar ik hoopte toch wat filmbeelden gemaakt te hebben. Thuis bleek dat het geheugenkaartje nog in de computer zat :oops:. Sorry Sander, geen beelden van onze sleep vanaf de Mentor.
Sander, het verbaast met niet dat je het mais even geraakt hebt. Scary momentje! Zelfs bij mij aan de andere kant van het veld stond mijn hart even stil toen je binnen kwam.

De sfeer was uitzonderlijk goed. Iedereen had het naar zijn zin door het mooie weer, de locatie en de veelheid aan mooie modellen. Ik vond dat er goed gevlogen werd door iedereen, alles verliep uitstekend en er werd goed op de veiligheid gelet. En Gerben maar slepen. Wat een genot om die man onvermoeibaar aan het werk te zien met de eeuwige rust die hij uitstraalt. Bedankt Gerben.

Ik zal zo even wat videobeelden aan elkaar plakken. Ik heb mooie onboard beelden vanaf de Ka-7 en wat beelden van het vliegbedrijf.

En hier ook nog wat foto's van mij.

Dan nog even over een meeting in Dalfsen.
Ik ga even met Ariel en zo overleggen.
Maar mocht er nieuws zijn dan plaats ik dat in het algemene electrosleep draadje.

De Ventus die me uit mijn slaap heeft gehouden:

CIMG1827.jpg

CIMG1828.jpg

CIMG1829.jpg

CIMG1830.jpg

CIMG1831.jpg

CIMG1832.jpg

CIMG1833.jpg

CIMG1834.jpg

CIMG1835.jpg

CIMG1836.jpg

CIMG1837.jpg

CIMG1838.jpg

CIMG1839.jpg

CIMG1840.jpg

CIMG1841.jpg

CIMG1842.jpg

CIMG1843.jpg

CIMG1844.jpg

CIMG1845.jpg

GJ

Allen bedankt voor jullie aanwezigheid, ik vond deze dag meer dan bijzonder te noemen. Ondanks dat er 2 afspraken binnen onze club gemaakt waren zijn de meeste clubleden wel komen kijken! (sommige waren wat eerder gekomen hiervoor) Ik was (of ben nog steeds ) meer dan blij met de grote opkomst en diversiteit wat zwevers en piloten betreft. Wij hebben onze club kunnen laten zien dat de mogelijkheden onbeperkt zijn wat electroslepen betreft. Ik kan wel zeggen dat wij samen hiermee een visite kaartje hebben afgegeven, en dat doet mij echt goed. (Ik heb zeer positieve geluiden opgevangen!)

Het was een vlekkeloze dag die echt los kwam na de middag. De aanvliegroute was in het begin niet optimaal, toen eenmaal de boeren klaar waren met de mais was er de mogelijkheid om de aanvliegroute om te gooien. Met hulp van Arjan (en anderen) werden wat kisten verplaatst, een pilotenbox ingericht en de pret kon beginnen! Het niveau van vliegen word steeds beter, er werd echt goed gevlogen.

Zelf heb ik niet zo heel veel gevlogen, ik was inmmers meer bezig met regelwerk, koffie zetten enz. Waar ik overigens veel plezier in had. Maar de vluchten die ik heb kunnen maken waar heerlijk. Wat sleepjes met de Toledo, 2 hele fijne vluchten gehad met mijn grote Gruna Baby. En tot 2 maal toe een wedstrijdje gedaan, eens kijken of ik eerder beneden kon zijn met mijn Alsema Sagitta dan de sleper van Gerben. Nou, die heb ik heerlijk laten fluiten.... Het maakte niet zo heel veel uit, ik lande net achter de sleper van Gerben... :-)

Ik heb bij iedereen een hele grote lach op 't gezicht gezien, en dat maakt bij mij heel veel goed. Het is leuk om te zien dat zo'n diversiteit aan mensen genieten van hun hobby en passie. Van klein naar groot, het lag allemaal op 't veld. En we hebben het ook bijna allemaal zien vliegen. En dat allemaal met electroslepers! Heerlijk die rust! Ik denk dat ook dat de kracht van electro is, en ja ik ben er van overtuigd dat daar toekomst in zit.

Ik bedank mijn club, de slepers, zweefpiloten en iedereen die aanwezig was. Gerben voor zijn onvermoeibare sleepwerk, Nico voor het lange wachten (hij heeft immers maar 3 ''kleine'' vluchten gemaakt met zijn ''grote'' acrokist) Arjan voor de maiden, want zoiets is altijd leuk om te zien.

Het was echt een vlekkeloze TOPdag. En als het aan mij ligt gaat dit volgend jaar een herhaling worden...

Hier een quote genomen uit onze club website...

Een tijdje terug kwam Douglas met de vraag of wij het misschien leuk en goed vonden om een groepje electro sleepvliegers uit te nodigen op ons veld. Daar het op zondag toch nooit zo druk is werd de datum op 6okt geprikt. Al snel bleek dit niet zo'n handige datum te zijn omdat er dan al een uitstapje naar zweefvliegclub Nistelrode op de agenda stond. Omdat Douglas de datum niet meer kon wijzigen heeft hij het toch maar door laten gaan en hebben we besloten om vanaf ons veld gezamenlijk naar Nistelrode te vertrekken zodat we eerst nog even kennis konden nemen van het electro-slepen. Bij aankomst op zondagmiddag bleek dat het kleine groepje van Douglas toch best wel groot was en dat menig vlieger uit het hele land was afgereisd naar Berlicum. Het was een prachtig schouwspel met mogenlijkheden die voor veel van onze leden nieuw was. Jammer dat we zelf niet mee konden doen aan deze happening.

Helpvraag

Wie wil mij helpen?

Op het prachtige sleeptreffen bij MVC Berlicum heb ik mijn rugzak (met appeltje en broodje..) vergeten mee te nemen naar huis. Nu ben ik aanstaande zondag bij de ontknoping van het NK F5j in Oudenbosch, daarom de volgende vraag: Wie woont er toevallig in de buurt of komt langs Den Bosch/Berlicum/Rosmalen om de rugzak bij SRS op te pikken en mee te nemen naar Oudenbosch?

Zou mooi zijn als het zo lukt!

Groet,

Jacob Bos

Mijn filmpje is aan het uploaden, het is niet erg spannend maar laat wel de mooie omgeving zien (FullHD).

Ps. Ik zag ook in het filmpje dat de klep niet goed sloot en dat ik het mais raakte bij de landing.

Je spoiler blijft denk ik hangen doordat je vleugel tijdens de vlucht buigt.
Ik ben ook een keer een tijd aan het zoeken geweest wat de oorzaak was van het niet sluiten als ik de vleugel iets boog ging hij niet in.

Verder is het een geslaagde dag geworden zo te zien.
Heeft het hele kleine zwevertje van Alfred ook nog gevlogen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Oh, en er staan hier 2 vissers stoeltjes die (per ongeluk) achtergelaten zijn... Wie?

(rent naar zijn auto)
Een gifgroene en een donkerblauwe...ja, die zijn van mij :rolleyes:
Maar even kijken hoe we dat gaan doen douglas, ik weet niet zeker of ik volgende week in Oudenbosch ben. Ik bel je nog wel even

Jacob, ik krijg afkickverschijnselen.
Het was zo'n topdag gisteren!
Waar blijven de filmpjes (tandenknarsend, ongeduldig, zit al klaar met chippies op de bank).

Gert-Jan

Bertus,

Het ASg'tje van 72 gram heeft ook gevlogen. En dat vliegt leuk joh!
Samen met zo'n multiplex foxje was het de lichtste van de meeting, en zeker zoveel lol als welke andere kist ook ;)

Gerben

@Gert Jan: Hier nog 1.
Wij willen filmpjes!!!!!!;)
Wanneer mag ik slepen?

@Gerben: kijk dat is leuk.
Ik weet uit eigen ervaring dat je met kleine modellen net zo veel lol of nog meer kan hebben.
Dat moeten we in de toekomst zeker blijven promoten.

Ik zal deze week even nieuwe accus bestellen voor de funcub.. kan ik daar weer het kleine grut mee omhoog sjeezen :), mijn accus waren echt maar ook echt op..

Het foxje deed het wonderbaarlijk leuk achter de yak van nico nog wel.. LOL.. op een gegeven moment liet ik hem maar voor wat het was tot ie weer over het veld gesleept werd.. want ik zag echt niet meer hoe dat geval nu er achter zat :schrik:

Back