Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hoi Klaas ik ga het zaterdag met Hendrik over hebben hij heeft ook een groot schip gemaakt was een van mamout niet de happy hunter.Wolter, Kijk eerst eens welke kleuren je wilt gebruiken. Potjes voor 75 cent zijn wel leuk, maar het moet wel de juiste kleur zijn. Wil je aanbevelen om bij één soort te blijven, anders loop je het risico dat de verf los laat, of erger nog, elkaar "opvreet". Heb er erg in dat om het houtwerk glad te krijgen er relatief veel verf of (spuit)plamuur nodig is. Zelf heb ik daarvoor watergedragen vloerlak van Ceta Bever gebruikt. Denk wel een laag of 5 en dat was nog te weinig. Daarna watergedragen kleurlak van Revell. Voor romp en kunststof verschansing Revell Enamel. Dat zijn inderdaad verschillende soorten, maar niet over elkaar gesmeerd. De vloerlak heb ik gebruikt omdat er nog een halve liter van stond. Wil met bovenstaande niet zeggen dat jij het ook zo moet doen. Heb geen ervaring met spuiten, dus alles met de kwast gedaan. Lees je lekker in op het Forum want er is een hoop over geschreven. Zorg dat je houtwerk echt glad is eer je met kleurlak begint. Bij mijn bouwdoos uit 1982 was dat hout een drama. Daarom de verschansing en steunen van 0,7 mm kunststof gemaakt. Voorkwam zo een hoop schuur- en schilderwerk. Ontvetten, 2x lak er op en klaar. Neem de tijd en maak er iets moois van. Gr. Klaas.
Beste Ronny bedank voor het bericht.Spuiten met spuitbussen gaat heel vlot . Altijd eerst een primer spuiten in heel dunne laagjes . Ik spuit eerst een nevel over de romp en wacht dan vijf minuten . Dan weer een nevel en weer wachten en dit zo doen totdat de gehele romp mooi bedekt is . Hetzelfde doe ik met de afwerklaag , gewoon een fijne nevel spuiten en dan even wachten en dit zo overdoen en volhouden totdat de gehele romp mooi egaal gespoten is . Het kan wel zijn dat je zo tien keer moet spuiten alvorens hij mooi egaal is maar je kan beter één keer meer dunnetjes spuiten dan te veel want dan heb je aflopers en moet je gaan schuren .
Veel sukses
Ronny
Een goede raad , altijd eerst primer . Zo zie je ook alle oneffenheden en kan je die bijwerken . De primer zorgt er ook voor dat de eindlaag blijft zitten en niet gaat afpellen of blazen achteraf . Maar , altijd eerst proberen op een stukje van hetzelfde materiaal als datgene wat je gaat spuiten .ik weet nog niet of ik eerst primer en dan action spuitverf doe of gewoon in een keer tamiya verf
Ik heb zelf autolak gebruikt van motip dat ging perfectBeste Ronny bedank voor het bericht.
Ik ga idd de romp spuiten en ik weet nog niet of ik eerst primer en dan action spuitverf doe of gewoon in een keer tamiya verf en de rest gaat dan met de kwast