smit rotterdam na 25 jaar ijndelijk af maken

hee, joost

Heb je al foto's?

Ik ben mijn sleepboot gewoon aan het schilderen in huis
als je een beetje met de kwast overweg kunt zal niemand zien dat hij is geschildert
wel zorgen dat je een goede kwast hebt
bij voorkeur een met zacht paardenhaar en de verf iets verdunnen zodat het mooi vloeit

Ik wacht je foto's af

Groet Dyon

joost,
Mischien gaskachel? Anders op je kamer met paar mooie penseeltjes en kwastjes je rompje maar gaan verfen. Maar kan je niet ergens bij garage waar het beetje warm is effe snel laagje primer overheen halen. Dan weet je wat je nog moet bij werken. Misschien wel overhaast maar dan kan je het nu nog aanpassen.Graag foto's

bbf

@joostt

ik ga weer bezig kreeg vandaag een brief dat nienoord gaat beginnen in mei dan moet hij zeker kunnen vraaren
dat in Nienoord is dat een vaardag of is dat wat anders ,want ik woon daar op zich niet echt ver vandaan. Heb je daar wat meer informatie over?

@joostt

dat in Nienoord is dat een vaardag of is dat wat anders ,want ik woon daar op zich niet echt ver vandaan. Heb je daar wat meer informatie over?

nee geen vaardag maat de stoomdagen
het "familiepark nienoord'organiseert in 2010 voor de 37ste maal
de internationale stoom en modelbouwdagen
jet duurt van donderdag 13 mei tot zondag 16 mei
het evenmet is alle dagen voor het publiek geopende
van 10 uur tot 18 uur
genoeg infomatie ?:)
gr joost

hallo manen
wie heeft er tips voor schuuren ??
want ik schuur weer dan kijk de buurman er even na en dan
is het weer niet mooi :(

hallo
ik weer even
weet iemand waar ik van billingboats
- Achteraandrijving met 2 schroeven/straalbuis
voor smit rotterdam ??
die er standaart bij zitten

hoi joost,

Deze zijn straalbuizen van kunststof en niet eens op schaal(als ik het goed zeg) Vraag aan frederik van gent of hij twee voor je wil draaien uit pvc. Deze zijn dan wel op schaal en veel mooier. Originele kan je misschien wel bij modelbouwzaak bestellen. Heb even op muco modelbouw gekeken en die had ze niet los. Maar ik dacht dat je die kit buisjes ging gebruiken als straalbuizen. Schroeven twee afgetopte raboesch 4 blads messing kopen. Wel wat duurder maar veel sterker en je schroefbladen kunnen niet vervormen wat wel bij de plastic versie van BB kan. Ik heb een test gezien van de schroeven en het was schrikbarend, de bladen vervormden zo erg dat het een speedprop leek.

tim

tim ja je hebt wel gelijk
maar die schroefassen zijn mooi
vind ik en die zijn makleijet uittelijnen :)

Laatst bewerkt:
het word hier eindelijk warmer 6 graden :):D

maar vanmiddag kan ik helaas niks doen :(
moet een kamraats quad maken
maandag maar weer

hoi joost,

Uitlijnen is gewoon wat bij modelbouw hoort, neem de tijd;) Je kan niet vaak genoeg nameten aanpassen,opnieuw meten. Ik heb een kennis straalbuizen laten maken omdat hij nog mal had liggen die bijna hetzelfde was als het origineel. Ik hoefde maar 3 mm totaal van af te draaien op de draaibank en het was precies goed. Bij mij zat al het hakje(weet eff niet meer naam van).

Zoals je ziet is het geen pvc,maar soort hars. Als je wil weten hoe het precies heet wil ik het best navragen. Maar je kan toch gewoon langs de modelbouwzaak in de buurt gaan kijken en vragen wat hun als oplossing zeggen. Denk dat ze de originelen voorstellen. Maar ik zou echt gaan kijken of iemand ze kan draaien of kant en klare kopen van aero-nout of robbe.

tim
Smit-Lloyd 107

Laatst bewerkt door een moderator:
ja tim je hebt gelijk
ik doe het nu met 2 houtjes
aleen ik moet mij schroefas koker even vinden ben hem op mij kamer verlooren :(:$ maar vind hem vandaag wel weer dan heb ik hem morgen recht :)

hoi joost als jij plamuur gebruikt probeer dan zo strak mogelijk het op te brengen en strak af te messen. anders krijg je wat je nu ziet op de laaste foto dike klonten. en ben je veel langer bezig met schuren.

voor de rest sucses met de opbouw.

gr willem

en ik zou in het vervolg ander hout gebruiken.. Dit is net Balsa..
Heell slecht hout dus.

Kijk of je wat mee kan krijgen uit de praktijklokalen bij jouw op school.. elk restje is wat

armado @
er zi ook wat basa hout in hoor
dit hou is berken triplexs 2.6 mm
daar kan ik met een stendy mesje door heen zijnden dus geen verguurzaag ( ik vind verguurzaagen klo**)

vwforum@
oke dank je wel voor die tip (had het zelf ook wel moeten weten)

schoorstenen zij gemaakt aleen noh mooi schruuren dan kunnen die er ook op
dan de mast maken (ook van hout of niet ??)
led lichten kopen draatjes aan maken dan is dat ook klaar

en nu hopen dat het snel warem word (+13 of zo)
dan eidelijk romp eens spuiten
dat was het voor vandaag

hallo
wie kan mij even vertellen of ik dit goed heb
ik ha een afstands bedingen 40MHz - FM
is die ook voor boten ??

Back