Joost, ik heb het al eerder gezegd, en ik zeg het nu weer, alleen wat duidelijker:
je kan niet in een Ferrari rijden als je nog niet eens recht op een driewielertje kan zitten.
Zet het uit je hoofd, en probeer die boot waterdicht en gewoon varend te krijgen zonder allerlei extra's!
Als ik kijk naar je foto's dan weet ik ik één ding zeker: wat je wilt is op dit moment
NIET haalbaar.
Je verkijkt je op modellen die je hier op het forum ziet.
Modellen die gemaakt worden door mannen met 20, 30, 40 jaar modelbouw-ervaring, kennis van gereedschap, kennis van materialen, kennis van elektronica... En een aantal hébben het gereedschap, dus met de nodige vakkennis kúnnen die ook mooie dingen maken. Jij bent nog lang niet zover.
Als ik naar mijn eigen modellen kijk en ik vergelijk ze met modellen van bijvoorbeeld Martin '70, schaam ik me diep en denk ik bij mezelf: "Wat ben ik een prutser..."
En ik heb ondertussen bijna 25 jaar scheepsmodelbouwervaring.
Je hebt al gezien wat Dave 12 bouwt: die loodsboot Maris II.
Hij bouwt rustig, luistert goed naar raad en wil niet te snel.
Neem er een voorbeeld aan.
Kijk dan voor de gein eens op
MODELBROUWERS.NL, forum, kennisbank en winkel voor modelbouwartikelen
Daar zit een jongeman genaamd Tweety 777.
Die ging op dezelfde manier al jij te werk. Als je ziet wat hij voor dingen hij in elkaar heeft geprutst... Hangt van ellende aan elkaar.
En ook hem heb ik op dit forum een aantal keren gewaarschuwd om niet teveel te willen.
Als je niet oppast ga je dezelfde kant op en sta je voor schut binnen heel modelbouwend Nederland.
Klinkt hard hé? Kritiek is nooit leuk. Maar wel eerlijk.