Software v-stabi 5.0 is uit!!!!

Als de servo minder hoeft te draaien moet deze MEER werken want hij moet dezelfde energie gebruiken maar over een kleinere draai cirkel. Je hebt dan een sterkere servo nodig ;) De lagers van de servo worden alleen minder belast, verder geen verschil.
 
Je ziet ook bij de elektro 3G uitvoering van Align dat ze deze armpjes aangepast hebben.
Echter zijn deze niet te gebruiken op het Nitro frame voor zover ik kan zien op de foto's.
De meeste push-pull systemen zitten er volgens mij puur om de servo's op de gewenste plaats te krijgen (ruimte en zwaartepunt van de heli) of om een overbrenging te maken die zorgt voor de juiste lineaire uitslag bij een bepaald servo draaibereik.
Moment = Kracht x Arm, Dus is het bij de T700N zelfs zo dat het geleverde moment van de servo (aanzienlijk) groter is dan wanneer je hem direct zou aansturen.
De standaard servo hart afstand is 15 mm, van draaipunt tot swashpushrod is 33 mm.
Dit zegt mij dat het alleen om plaatsing en gewenste swashtravel bij de flybar kop gaat.
Als je hem direct zou aansturen (zoals de Suzie Hans elektro conversie) zou je vast niet aan een servo hartafstand gaan komen van 33 mm.
M.a.w. het te leveren moment en houdkracht van de servo's zal dan ook gunstiger uitvallen.
Het is allemaal niet ideaal, maar zoals de mijne nu vliegt ben ik heel tevreden.

Eric
 
Dit word mij eigenlijk allemaal veels te moeilijk. Ben altijd meer de vlieger geweest ipv de bouwer (die dan ook kritisch kijkt naar het hoe en waarom :) )

Ik denk ook dat alleen hele goeie piloten merken dat ze een gaatje naar binnen zijn gegaan op het servo armpje.

Een ding weet ik wel en dat is dat mijn 700 verdomd lekker vliegt. Dat v-stabi zich perfect heeft laten afstellen met (bijna) gegeven optimale waardes en daar gaat het mij om.

remon
 
@Remon:Natuurlijk gaat het erom dat je heli lekker vliegt en voor mij staat vliegen voorop maar op z'n tijd een beetje verdiepen in de materie is ook interessant en leerzaam,zeker voor zo'n niet-techneut als ik;)
 
Gaat het bij mij ook om hoor Remon ;)
Maar ik ben ook heel graag met de techniek en weetjes bezig, is ook een deel van mijn hobby.
Een setup kan altijd beter.

Grt,
Eric
 
Ik wil mijn logo 500 van 4.0 naar 5.0 upgraden.
Je moet dan resetten ,maar doe je dat in het 4.0 programaatje?
En als je dan naar 5.0 gaat en de firmware erin hebt..
moet je dan alles bij de zender ook weer op nul zetten? subtrim etc??
Oftewel wat moet je wel en niet veranderen?
Mischien kan iemand mij op simpele manier de stapjes uitleggen?

Alvast bedankt voor degene die mij aan info kan helpen.

Groet Jan
 
Please do as follows:
- Do the firmware update (keep the sensor connected)
(doe je dit in versie 4.0 of 5.0 programma?)
- Click on the reset button in Flight panel, cyclic, expert
- Click on the reset button in Flight panel, tail, expert - for scale helis set zero collective again.
(doe je dit in 4.0 of 5.0 programma)
- set the gains as recommended in the bubble tips
(dit in 5.0, snap ik ;)
- adjust the cyclic ring (new CR design). You can almost increase about 10...15 points from 4.0 to 5.0Pro.
(waar geef ik die waarde 10....15 P precies in?)
Setup, Swash tab, Expert.

(Zender instelling veranderen?)
- copy to all banks

Ik zie dat bij http://www.vstabi.info/sites/default/files/images/Flug-Reset.png
Je wel kan resetten maar ik heb 5.0 gedownload en ik zie alleen
dan de bubble tips..
 
Upgraden vanuit 5, zo heb ik het gedaan. Ik zou ook beginnen met een nieuwe setup, de wizard volgen.
 
Precies.
De subtrim hoeft niet persé op 0 voor inrichting.
Want je moet de zender toch zo subtrimmen dat de VBAR een 0 punt ziet.
Dit is WEL een must.
 
Bij een nieuwe setup waren de trims in de v-stabi weer 0. In de zender doe je niets met subtrim of endpoint. De software reset (als je nieuwe setup kiest) de trims en die moet je dus opnieuw instellen. De instructies die je verder ziet zijn om je bestaande configuratie bij te werken.
 
ok.. so far so good :D
Had alle trims laten staan en moest alleen de endpoint ietsje veranderen zodat alles 0 en 100 is.
Dat is dan toch ok zo???
Bij mijn logo als die vlak op de tafel staat.,is de hoofdas niet helemaal verticaal. Kwam daarom met de pitch niet uit. Maar dat is opgelost.
Nu nog vliegen :p
 
Laatst bewerkt:
Yep, dan is alles ok. Als je de sticks centraal in het midden hebt en dat in het menu ook 0 is en maximale stickuitslagen geven maximaal 100 in het menu dan is het goed! Ik kantel de heli altijd naar achteren zodat de hoofdas haaks op de tafel staat (ongeveer) Ik heb bij mijn logo 500SE met name de iGain hoger gezet. Vliegt geweldig met v5.0! (Alleen valt de motor bij mij regelmatig spontaan uit. Blijft spannend hoor om als je op 20 meter hoogte nose in hoovert een ESC shut off voor je kiezen te krijgen.......

ok.. so far so good :D
Had alle trims laten staan en moest alleen de endpoint ietsje veranderen zodat alles 0 en 100 is.
Dat is dan toch ok zo???
Bij mijn logo als die vlak op de tafel staat.,is de hoofdas niet helemaal verticaal. Kwam daarom met de pitch niet uit. Maar dat is opgelost.
Nu nog vliegen :p
 
En even stukje gevlogen...
Voelde erg stabiel maar na een halve minuut begon er een tailwag...
De staart stond wel 10 sec te klapperen en daarna was het weer stabiel.
Even denken wat ik daar aan kan doen... suggestie`s?

Gr Jan
 
Back
Top