Software v-stabi 5.0 is uit!!!!

Discussie in 'Flybarless' gestart door jhrrekers, 4 aug 2010.

  1. Vinnie-Pinnie

    Vinnie-Pinnie

    Lid geworden:
    11 feb 2008
    Berichten:
    612
    Locatie:
    Brabant
    Ja is te meten met een multimeter.Dit kun je oplossen door een kabeltje van de -regelaar naar evt.motormount om te overbruggen hetzij direct door linken naar je staartbuis.Heb zelf een kabeltje op mijn logo van -regelaar naar staartbuis en aan het eind van de staartbuis een kort kabeltje van de riemspan(lager) naar de staartbuis.De kabeltjes gewoon tussen een tyrap klemmen,gebruik je de staartbuis als geleider.
    Hoop voor jou dat het hiermee opgelost is.

    Veel vliegplezier!!
     
  2. jandeman

    jandeman

    Lid geworden:
    11 aug 2009
    Berichten:
    139
    Locatie:
    hilversum
    Nou,ik moet hem eerst weer opbouwen :(
    De tailwag kwam er na een loop in en stopte niet meer...de heli is tenslotte tollend ter aarde gegaan.
    Zomaar uit het niets want verder was hij nog nooit zo stabiel geweest..
    Maar goed.. Balen maar weer een leerpuntje :rolleyes:
     
  3. Vinnie-Pinnie

    Vinnie-Pinnie

    Lid geworden:
    11 feb 2008
    Berichten:
    612
    Locatie:
    Brabant
    Er is misschien iets mechanisch kapot gegaan omdat de heli "tollend" naar beneden kwam:confused:.

    Succes met het herstellen van de schade.
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2010
  4. jandeman

    jandeman

    Lid geworden:
    11 aug 2009
    Berichten:
    139
    Locatie:
    hilversum
    Misschien op het laatst omdat er zoveel krachten op de heli kwamen door het klapperen vd staart,maar in het begin niet..
    Ik heb de onderdelen bijna allemaal in huis en ga straks rustig bouwen en afstellen..
    Komt wel weer goed.. :)
     
  5. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Jammer ! ik denk wel dat er iets mis was met de aandrijving van de staart waardoor die tailwag begon.
     
  6. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    Ik heb wel gemerkt dat een FBL systeem een technisch probleem kan verergeren.
    Zo was eens de vertanding in mijn servo hevel slecht waardoor hij af en toe een tandje door sloeg. Met paddles zou hij gewoon scheef vliegen/ één kant op trekken.
    De gyro's gingen dit echter terug sturen waardoor hij weer een tandje versprong enzz... -> heli-breakdace -> death.

    Misschien is het zo iets geweest. Of toch te hoge gain of trage servo.
     
  7. jandeman

    jandeman

    Lid geworden:
    11 aug 2009
    Berichten:
    139
    Locatie:
    hilversum
    Ja...zoiets zou het best geweest kunnen zijn..Zal met de opbouw ook alle servo`s controleren.
    Als ik iets tegenkom zal ik het wel posten..

    Groet Jan
     
  8. Vinnie-Pinnie

    Vinnie-Pinnie

    Lid geworden:
    11 feb 2008
    Berichten:
    612
    Locatie:
    Brabant
    Succes met de opbouw!
     
  9. nwolsink

    nwolsink Guest

    Hoe zit dat eigenlijk met de toekomstige governor functie, werkt dat ook voor een Nitro?
     
  10. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.348
    Locatie:
    Groningen
    Lijkt me juist voor nitro, de meeste regelaren voor electro motoren hebben het zelf al. Zal vast een upgrade setje zijn met een toeren sensor oid. Je moet toch een toerental meten ergens, ook bij electro.
     
  11. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.871
    Locatie:
    Nijmegen
    ik heb van het v-stabi forum begrepen dat het voor nitro als wel elektro is mbv een externe sensor, er zit al een aansluiting op de v-bar voor een extra sensor.

    Ik denk dat dit voor een nog beter gedrag van de heli zal zorgen, immers weet v-stabi dan ook de belasting van de motor en kan hierop reageren en/of bijregelen !
    Wellicht is het dan ook zo dat er geen (vaak) dure regelaar meer nodig is met een governor .

    Bas
     
  12. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Of je hebt juist een hele goede en degelijke regelaar nodig... die de vele en kleine correctie aansturingen van de Vstabi governor kan verwerken zonder over de kook te gaan. ;)
    Ben ook benieuwd hoe het gaat werken.
     
  13. Funky

    Funky

    Lid geworden:
    20 jan 2008
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Genk - Belgium
    Vreemd hoe die versie 5.0 toch weer heel anders aanvoelt. Ik heb vanmiddag de upgrade gedaan, had eerst nog snel een 3-tal lipootjes met V4 gevlogen, daarna de upgrade en de rest van de dag een 8-tal vluchtjes met V5, en vreemd genoeg is er een merkbaar verschil...de heli voelt nog directer aan. Ik vond 'm daarvoor al perfect maar nu is het weer beter. Straf van die mannen.
     

Deel Deze Pagina