Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Nog een plaatje van de onderdelen van de Camel. Zoals gezegd bij elkaar 6,2 gram. Voor de motorkap heb ik een dop van een spuitbus gevonden die exact de juiste diameter en ronding heeft. Die ga ik gebruiken, geeft meteen ook wat extra gewicht in de neus.
Prachtig gemaakt Wout!
Ik vond deze mooie video op youtube, wellicht ken je hem al maar ik vind het de moeite deze even hier te posten
Is wel geen Camel maar de bouwwijze is bijna identiek
Mooi model en mooi gefilmd!
Ik ben vooral benieuwd naar de methode van de stiksels op de staart. Is dat cosmetisch, of echt delen aan elkaar genaaid?
Wout, weet jij hoe die Griek op Interscale dat gedaan had met zijn avro?
Dank Wout. Nu stop ik helemaal met schaalmodellen....
Wat een slimme methode van George. En blijkbaar heb ik de vleugels niet goed bekeken met Interscale. ... wat een frame!
Nadat ik met kerst druk met engelen heb gevlogen heb ik nu weer tijd om aan de Camel te werken. Ik heb van een dop van een spuitbus een mooie motorkap gemaakt. Maar daarvoor moest ik wel eerst met de draaibank een hulpstuk maken. Van een oud stuk zelf gedroogd esdoorn heb ik een rond stuk gezaagd. Hier heb ik de schors vanaf gehaald en een 6 mm gat geboord om een as door te plaatsen. Dit stuk hout heb ik op de draaibank op de binnendiameter van de dop gedraaid. Op de eerste foto is het oorspronkelijke stuk hout nog te zien, ik heb her er even bij gelegd op de draaibank.
Vervolgens kon de dop er op worden geklemd en worden ingekort. Vervolgens een frontopening gedraaid en de kap was klaar. Wel lastig draaien, want het is zacht, taai kunststof wat alleen met zeer scherp gereedschap glad te draaien is. Maar ik ben heel tevreden met het resultaat. De kap weegt 2,5 gram, best veel maar het zit op de juiste plaats.
Ik ben weer aan de Camel aan het werken en het schiet aardig op. Ik ben bijna aan het bekleden toe en dus moet de keus voor het kleurenschema worden gemaakt. Ik heb gekozen voor de Camel van Ellwood:
Typisch Camel en met leuke kleurtjes. De Dimps III vindt ik ook leuk, maar die heeft minder het Camel karakter: