Sovereign of the Seas

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door pietsan, 27 mei 2016.

  1. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.579
    Locatie:
    noord-holland
    ze zien er mooi uit je ankers
     
    pietsan vindt dit leuk.
  2. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.213
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    Ik heb al gezocht in diverse modelbouw-winkels, maar exact het zelfde anker vinden is mij niet gelukt. Zelf vind ik het niet zo'n probleem dat er nu aan BB maar één anker hangt, alhoewel het een beetje jammer is natuurlijk. Ik zoek af en toe nog wel eens hier en daar en mocht het niet lukken, dan laten we het gewoon zo. In ieder geval bedankt voor je respons Timber.
     
  3. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.213
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    Ik ga er morgen twee weekjes tussen uit, en de 1e november gaan we weer verder tot dan:)
     
  4. Hans Groenenberg

    Hans Groenenberg Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 nov 2014
    Berichten:
    6.065
    Locatie:
    Oud Beijerland
    Fijne vantie Piet
     
    pietsan vindt dit leuk.
  5. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.776
    Locatie:
    Dordrecht
    Je kunt eens een actie op marktplaats proberen, misschien vind je er een.
     
    pietsan vindt dit leuk.
  6. Jaques

    Jaques Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 mei 2016
    Berichten:
    5.726
    Locatie:
    Tilburg
    Piet fijne vakantie
     
    pietsan vindt dit leuk.
  7. Pingu57

    Pingu57 Forum veteraan

    Lid geworden:
    14 dec 2014
    Berichten:
    8.202
    Locatie:
    Leeuwarden
    Fijne vakantie Piet.:)
     
    pietsan vindt dit leuk.
  8. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.579
    Locatie:
    noord-holland
    fijne vakantie piet
     
    pietsan vindt dit leuk.
  9. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.213
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    Ik was natuurlijk een dag mis, ik vertrek morgenochtend (zondag) pas.
    Gisteren avond en vandaag nog bezig geweest met het 1e zeil, de 'Blinde' en het zeil met lopend want zit op het model. Ik ga de zeilen zodanig op het model aanbrengen zodat alle andere details van dit prachtige model goed zichtbaar blijven.
    Ik heb de Blinde getuigd volgens het boekje en als enige eigen inbreng heb ik de buikgordings erbij gezet, hetgeen DeA. dus niet heeft gedaan. Op de bijgaande foto is te zien aan de letter(s) a hoe de gordings lopen. Ik heb de geien en de gordings een eindje aangehaald, waardoor het zeil oppervlak enigszins word gereduceerd, waardoor het boegbeeld en de snebbe goed zichtbaar blijven.
    JPG_5021_2797_bewerkt-2.jpg
    De voorkant ziet er dan zo uit,

    De bovenblinde komt straks helemaal opgerold aan de ra, hetgeen ik ook ga doen met diverse andere zeilen. Hoe het allemaal precies word, daar word nog over nagedacht. Ik heb destijds de victory helemaal vol in de zeilen gezet, maar dat belemmert wel behoorlijk het zicht op de rest van het schip, vandaar dat ik het nu anders ga doen.
    Dit was echt de laatste up-date, tot begin november:)
     
    a3seidel, Marc w, Jaques en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Pingu57

    Pingu57 Forum veteraan

    Lid geworden:
    14 dec 2014
    Berichten:
    8.202
    Locatie:
    Leeuwarden
    Zo houd je inderdaad veel mooier zicht op al die details Piet, mooie oplossing
     
    pietsan vindt dit leuk.
  11. Hans Groenenberg

    Hans Groenenberg Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 nov 2014
    Berichten:
    6.065
    Locatie:
    Oud Beijerland
    Zijn dit kant en klare zeiltjes Piet? Maar inderdaad snap ik het zeker om de zeilen opgerold aan te brengen. Ben dus ook benieuwd hoe je dit gaat doen. Ik overweeg dit bij mijn 7p namelijk ook te gaan doen. Ook bij mijn boot de Duyfken had ik de zeiltjes flink aangehaald om zoveel mogelijk van het galjoen te blijven zien.
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2018
  12. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.213
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    De zeilen zitten kant en klaar in de kit Hans, maar dit is niet echt een voordeel want ze zijn vrij slordig genaaid dus is het nog best wat werk om de zeilen een beetje toonbaar te maken.
     
  13. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.213
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    De vakantie zit er weer op. Ik ben echter bang dat ik wat minder goed nieuws heb te vermelden, want ik krijg sinds kort de melding als ik inlog op deze website van het modelbouwforum dat deze website niet veilig is!! (in rode letters) Met de vermelding; Wees hier voorzichtig, Uw verbinding met deze website is niet versleuteld, waardoor het eenvoudig is voor iemand om gevoelige informatie zoals wachtwoorden enz. te stelen. Ik neem dit behoorlijk serieus en na enig onderzoek blijkt het ook te kloppen. Er zijn meer leden die deze waarschuwing krijgen, ligt waarschijnlijk aan je antivirus programma, ik heb dus een hele goeie. (klik maar eens op het cirkeltje met daarin de letter i in de adres balk links naast de naam van dit forum.) Als het goed is zie je dan ook een waarschuwing. Eigenlijk best vreemd voor een forum met zoveel leden...?? Misschien dat het allemaal niet zo'n vaart zal lopen, het is tenslotte geen site van de bank, maar ik ben erg voorzichtig met dit soort dingen.

    Dus totdat het forumbeheer de zaakjes hier in orde heeft (als dat al gaat gebeuren) zal je mij hier niet meer zien.
    Uiteraard kunnen mensen die dit verslag volgen terecht op mijn website want daar ga ik gewoon verder zei het in een wat meer beknopte versie.
     
  14. Pingu57

    Pingu57 Forum veteraan

    Lid geworden:
    14 dec 2014
    Berichten:
    8.202
    Locatie:
    Leeuwarden
    Op het forum nieuws is op 21 oktober een bericht geplaatst door een moderator, dat er aan gewerkt wordt Piet.
     
  15. Jaques

    Jaques Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 mei 2016
    Berichten:
    5.726
    Locatie:
    Tilburg
    Nou Piet dat zou jammer zijn,:( ik had mij er al weer op verheugd dat je terug van vakantie kwam, konden we al dat moois weer aanschouwen:yes:Maar helaas dan moeten we het maar even met je site doen.
    Ik hoop dat je een goede vakantie hebt gehad en uiteraard blijf ik je volgen maar hoop wel dat het snel weer via dit forum is..................
     
  16. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.776
    Locatie:
    Dordrecht
    Heeft volgens mij te maken met het beveiligingscertificaat. Wanneer dat door bepaalde instanties niet meer in orde bevonden wordt vanwege nieuwere regels krijg je deze melding te zien. Aan de site zelf is weinig veranderd, dus ook niet minder veilig. En met een goed antivirus programma is dat helemaal geen probleem.
     
  17. eelti007

    eelti007

    Lid geworden:
    21 sep 2017
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Nederland

    Piet,

    Ik ben hier ook huiverig voor, alleen zie ik de cirkel niet met daarin de letter i, kan het zijn dat anders is met een Mac??
     
  18. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.579
    Locatie:
    noord-holland
    het is de gezemmel van de certificaat , als je chrome onzin gebruik of firefox dan zie dat gebruik je de goeie IE 11 dan krijg je de meling boven aan niet .

    meerdere sites hebben er last van , ook gewoone webcams van b.v seattle zie je het zelfde gezeur .
     
  19. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.213
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    Ik ben natuurlijk niet te beroerd om te reageren op jullie bovenstaande reacties. Ik gebruik de browser van microsoft edge van windows 10 en windows defender antivirus, waar volgens mij niets mis mee is. Ik ga het toch even allemaal uitzoeken en mocht het ondanks deze meldingen toch een beetje loos alarm zijn dan ga ik hier alsnog verder. Maar U begrijpt dat ik dit niet zomaar naast me neer kan leggen en eerst even goed ga uitpluizen of alles OK is. Want een beetje voorzichtig omspringen met dit soort dingen is het minste wat ik kan doen. Mijn broer is zeer deskundig op het gebied van computers en die ga ik eerst om raad vragen als hij zondag op bezoek komt. Dus tot die tijd gebruik ik het forum even niet.
     
  20. Hoosterw

    Hoosterw

    Lid geworden:
    22 jun 2011
    Berichten:
    2.920
    Locatie:
    Nuenen
    Piet, het zal inderdaad niet zo'n vaart lopen.
    Een beveiligde verbinding is beter maar zeker ook niet heilig. Ook dat is te hacken.
    Wat ik persoonlijk veel belangrijker vind is dat ze hun servers en admin modules goed beveiligd hebben. Daar kunnen ze (hackers) de meeste schade mee aanrichten, ze zijn namelijk echt niet op zoek naar jouw ene ww/userid ofzo maar naar de database met alle emails en gegevens. dat levert veel meer op.

    Maar ik begrijp je zorgen. Internet is mooi maar er gaat ook veel rotzooi en ellende mee gepaard.


    grt Hans
     
    pietsan vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina