De engelsen hadden drie kleuren vlaggen indertijd voor de verschillende eskaders. De Sovereign was het vlaggeschip van het rode eskader.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
De witte vlag met het rode kruis is de Engelse vlag. Schotland had / heeft een eigen vlag namelijk wit met een blauw kruis. Dit geldt ook voor Ierland en Wales, en samen vormen die de Engelse vlag zoals wij die kennen (Britse Gemenebest). Schotland werd pas ergens in de 18e eeuw een definitief onderdeel van Engeland.
Nb ik quote dit alles uit mijn hoofd, dus er zitten manco's in.
Wat de vlaggen betreft, daar heeft al eerder iemand op gereageerd. Daar heb je natuurlijk volkomen gelijk in, maar het kunststof materiaal laat zich heel moeilijk vormen en komt steeds langzaam terug in de stand zoals ze nu staan, is erg stug materiaal. Ik ga dit nog proberen te verbeteren met warme lucht....Mooi geworden !! en enorm web aan tuigage,
zeilen zijn ook mooi natuurlijk gedaan, vind nu alleen dat je vlaggen zoals nu afbreuk doen, staan er in mijn optiek zeer onnatuurlijk bij vergeleken met je zeilen.
zou ze persoonlijk iets natuurlijker laten lijken, iets vloeiender niet zo statisch.
Piet, heb ergens in een of ander verslag gelezen waar de vlaggen mbv een dun ijzer draadje aan boven en onderzijde in model gebracht werdenWat de vlaggen betreft, daar heeft al eerder iemand op gereageerd. Daar heb je natuurlijk volkomen gelijk in, maar het kunststof materiaal laat zich heel moeilijk vormen en komt steeds langzaam terug in de stand zoals ze nu staan, is erg stug materiaal. Ik ga dit nog proberen te verbeteren met warme lucht....
Bedankt weer Koos, ik pas er wel een mouw aan en de kwaliteit van het model valt of staat tenslotte niet met een paar vlaggen die niet willen wat ik wilPiet, heb ergens in een of ander verslag gelezen waar de vlaggen mbv een dun ijzer draadje aan boven en onderzijde in model gebracht werden
Kan het zo snel niet meer vinden waar maar misschien is dat een optie?
Het zou toch jammer zijn als ze met de warme lucht zouden verkreukelen of vervormen op dit prachtige project.
Hoop dat je er iets mee kunt en we wachten het af
Jou vakmanschap inmiddels een beethe kennende zal het ongetwijfeld een prachtig eind resultaat gaan worden.
Succes met de verdere afwerking