Speelgoedzwevertje tot Microjet

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Theo, 20 nov 2005.

  1. Aaalie

    Aaalie Guest

    Hey Theo,

    Zoals we gewend zijn ga je weer hard... nu al RTF. Mooi resultaat. Is die kap met een permanent marker gekleurd? En blijft het schuim heel... met welke marker?

    Dit wordt trouwens mijn aandrijfvariant, laat nog even op zich wachten trouwens (weinig tijd).

    [​IMG]

    Ik ben benieuwd hoe het gaat vliegen!

    Succes, groetjes A.
     
  2. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Kapje is met verf gedaan. FF kwasten. Mijn permanent marker is niet geschikt voor depron en dit soort schuim.
    Motortjes uit de B2?? Wel gaaf!!!

    Ik ben nu in de baas z'n tijd internet aan het afstruinen waar ik zo snel mogelijk die kleine celletjes in huis te krijgen. Druk Druk Druk
     
  3. Aaalie

    Aaalie Guest

    Je hebt zo'n 27 gram over voor ontvanger, akku's en stekkertjes/kabels. Dan is Vip-er zijn optie om de 3S 300 milli's naar 2S te converteren toch helemaal niet zo raar. Het 2S akkutje zal ongeveer 15 gram gaan wegen, dan heb je 12 gram over voor ontvanger, stekkers en kabels.
    En kan je woensdag vliegen [​IMG]...

    Pfff... altijd maar die werkgevers... ik ben nu ook hard aan de studie...[​IMG]


    Groetjes A.
     
  4. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.348
    Locatie:
    Groningen
    waar kan ik ook zo'n leuk klein mini deltatje krijgen :) ?
     
  5. Je kan hier natuurlijk ook de aandrijving van de x-twin in stoppen ;)
     
  6. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    In Aspach nog woorden gehad met die mensen van www.epp-fly.de Zij hadden zo een modelletje helemaal opgebouwd (vliegklaar inclusief rc) hangen in hun stand en er zat een prijsstickertje op waar 3 euro op stond. Toen ik hun aansprak op die prijs en ik het voor die prijs wel wilde kopen schrok men toch een beetje en wilde geen zaken met me doen. :fuckyou2: Dus doe ik er nu ook geen zaken meer mee. Iets een prijs geven end an niet aan die prijs verkopen :mad:
     
  7. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    Hoi,

    Ik ben ondertussen bezig met mijn delta..
    Nu heb ik mijn regelaar al gestript..
    koperlakdraad ligt al voorgesoldeert klaar ;)
    De ontvanger word nog even puzzelen. Misschien een xp 8 uit de bug van Aaalie halen.. en dan rechtstreeks solderen he :)

    Ook ben ik aan het nadenken over servo's, ik ben bezig met die potmeters om te bouwen naar servo's alleen recht een gaatje in een tandwiel krijgen lukt nog niet :? .
    Ook heb ik nog 2 hitec hs 50's met kapotte tandwielen. Echter waar kan ik die dingen krijgen??

    En de aansturing van de roeren.. @Theo: wat is er tegen op de single pull met een veertje in het roer?
    Lijkt mij ook wel leuk om eens te proberen.

    Groeten Vincent
     
  8. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Hé die heb ik ook, ooit eens in dortmund gekocht (voor weinig) de oppervlakte is denk ik iets minder dan mijn 48cm pibros (met feigao 5300).
    Moet goed vliegklaar te maken zijn!

    PS: een 3X3 prop en maar 1,8A :S
     
  9. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Dat gaat dik onder de 70 gram uitkomen. Met een 3X2 prop0 haal je 60 thrust dus straks vertikaal?? 8O
     
  10. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Feigao (zo schrijf je et toch?) motortje dr op. ;) Vliegt ie denk ik langer op, en je hebt meer power voor als dat nodig is.
     
  11. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    Hoi,

    Ik moet het nog zien.. ik verbaas me er over hoe iedereen altijd alles zo licht krijgt. Of mijn weegschaal heeft een mankement..

    Hier alvast een voorproefje van mijn witte delta.. Beetje slordig :oops: .. maar het heeft tenminste kleur :)

    [​IMG]


    Groeten Vincent
     
  12. Appie

    Appie

    Lid geworden:
    10 jun 2003
    Berichten:
    464
    Locatie:
    Emmen
    Wat jouw weegschaal ook al? volgens mij de mijne ook :D :D :D :D

    Vincent 't ziet er goed uit man, kan niet wachten totdat de mijne op de werkbank ligt :wink:

    Grts,

    Appie
     
  13. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Ik vind em nog echt mooi ook. Weet iemand waar je een mutje van die wings kunt kopen? ;)
     
  14. MrDepron

    MrDepron Guest

    Hoi,..
    eerst de testvluchten afwachten
     
  15. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Tja het lijkt allemaal leuk maar het moet nog wel vliegen.
    Ben nog steeds op zoek naar Lipo's :(
     
  16. MarcelB

    MarcelB

    Lid geworden:
    9 sep 2002
    Berichten:
    385
    Locatie:
    Eelde
    Zojuist via mijn zeer aardige buurman te horen gekregen dat er post is uit Japan. In die bestelling zit een PQ-0300XP-2S (21 gram), ok het is nog best zwaar maar beter iets dan niets voor woensdag...
    Nu nog tijd vinden om rc in de micro-jet te bouwen.... en anders mag Theo de accu gebruiken...maar dan is de vraag wat voor connector te gebruiken :?: de 2mm goud die ik altijd gebruik is veeeel te zwaar voor dit project...
     
  17. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    Hoi Marcel,

    Gewoon de soldeerbout mee ;) geen contacten nodig.
    Over die accu.. sinds wanneer zijn die 2s cellen er weer?? Ik kon en kan alleen de 3s bestellen. Dus ik heb nu 2x een 3s wat na ombouwen 3x een 2s word.
    Theo heeft mij al laten weten dat hij de cellen te groot vind..

    Succes met bouwen!

    Groeten Vincent
     
  18. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Het gewicht zal niet het probleem zijn, maar de hoeveelheid schuim wat je weg moet snijden zal het neusje aardig verzwakken.
    Maidenflight in de hal??..........pfffffffff ik heb liever wat ruimte en een zachte grasmat.
     
  19. MarcelB

    MarcelB

    Lid geworden:
    9 sep 2002
    Berichten:
    385
    Locatie:
    Eelde
    @Theo,
    Als een Devine kan vliegen in de hal moet het met de Micro-Jet ook wel lukken 8) We wachten eerst wel even tot de tussenwand weg is dan wordt de zaal weer een stukkie groter :D

    Ik ben van plan om een indoor en een outdoor versie te maken.
    De grijze voor indoor met 'HAT' motor met een 3x2 en een 2s polyquest 300 (of lichter...).
    En de witte voor buiten met een Feigao met een 3x3 en 2s 350kokam.

    De basis blijft een 'pibros' :evil: :D :lol: :D :lol:
     
  20. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    Ik heb ook nog een nieuwe B2 liggen en dus ook nog 2 van diezelfde motoren als Aaalie.. wie weet kan ik daar de andere versie van maken.

    En voor buiten kan altijd nog de feigao brushless motor er op :)
    Wat zal dat doen met dat kistje?

    Mezelf kennende moet ik maar eerst eens 1 afmaken en vliegen :oops:
     

Deel Deze Pagina