Speelgoedzwevertje tot Microjet

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Theo, 20 nov 2005.

  1. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
  2. Aaalie

    Aaalie Guest

    Erg mooi...

    Super idee idd, die verlengde as. Het doet me een beetje denken aan de bootjestijd :wink: .

    De ontvanger blijft buiten de "romp" ook tijdens de vlucht?



    Gr.A.
     
  3. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
  4. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Zwaartepunt ligt nu aardig voor buiten met veel wind. Het is met vlagen een dikke 3 :( Toch vliegt hij goed :) Hoogteroer lijkt te klein maar daardoor is oversturen uitgesloten. Het is ook nooit goed :) Hij is al wat feller op de rolroeren dus meer naar achteren is vragen om problemen denk ik. Een looping lukt niet omdat hij snel snelheid verliest en de roeren dan niet meer reageren. Misschien toch eens een feiago kopen :)
     
  5. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Ik heb bij mijn model eens gekeken hoever ik de motor naar voren moet plaatsen om het zwaartepunt op 10cm te krijgen. Wow dat is nogal een eind!!
    @Herman
    Waar heb jij dat kleine (2mm) lagertje vandaan?

    Feigao (short) gaat er bij mij komen voor op mijn buiten model.
     
  6. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    Hoi,
    Ik ben eens aan het meten gegaan met mijn roeruitslagen.

    Ik heb op ailerons 10mm omhoog en 7 naar beneden.
    op hoogteroer hebben ze nu 4mm down en 6a 7 up. Dit was bij indoor nog teveel op hoogteroer.

    Mijn exp. staat op -20 bij hoogteroer. Aileron heeft 0% (futaba waarden)

    Het zwaartepunt komt nu op ongeveer 95 mm van de achterlijst te liggen, dit gemeten ter hoogte van de roeren..
    Mijn motor heeft ook minder omhoogstelling ten opzichte van eerst. Hij staat haast vlak.


    Groeten Vincent.
     
  7. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    O ja,
    Tijdens het indoorvliegen heb ik gevlogen op 1 acculading.
    Van mijn 160mAh accu heb ik ongeveer 90 mAh verbruikt. Dus genoeg vliegtijd op dat kleine accu'tje
     
  8. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    feigao short kan maar 2A aan en zal op 2s met een 3x2 al snel 5A trekken. De normale 4100 kv doet 2.9A en 95gram stuwkracht, ook leuk :) wel 16 gram :(

    Die lagers zijn wat overblijvselen uit lager setjes. Krikke verkoopt ze ook ;) Ik kreeg laatst die ipv 3x6x3.. en ze zijn €1.50....

    10cm is ook teveel, je moet up blijven vliegen. Alleen op hoge snelheden niet. Landen gaat wel goed en je houd hem mooi horizontaal maar toch. 97mm oid zal nog leuker zijn.
     
  9. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    @Vincent
    Goeie cellen he? :lol:

    @ Herman
    Ik heb wat lagertjes gevonden bij Conrad en bestel er daar een paar. Over die Feigao short had ik net nagelezen op internet. Mmm toch maar de langere versie dan op model 2.
    Eerst de indoor versie volledig afraggen :p
     
  10. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    Hoi Theo, de cellen zijn idd wel goed.

    Waarom lagers bij conrad bestellen als we ze ook bij krikke kunnen krijgen.. de verzendkosten zijn meestal zo hoog bij conrad?!

    En die lange feigao leek mij ook stukken beter dan de korte.. hij doet een behoorlijke stuwkracht en een prima amperage.. en kan ook andere kisten leuk aandrijven.

    Groeten Vincent
     
  11. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    de 5300 kv doet nog veeel meer, gaat ook richting de 6A. Moet kunnen met mijn CC10 en kokam 350 :) Dan heb ik wel een kleine raket... en ik kan alleen maar volgas vliegen met zulk leuk spul :)
     
  12. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    En als je daar dan een STO prop op zet met de maat 2,7x2,6 en als accu een 3s kokam 350 pakketje dan heb je echt een raket. Oh ja ik gebruik daarvoor die 5800 Kv motor en dat gaat tot nu toe perfect, allen de regelaar heeft het soms moeilijk met het hoge toerental om dat netjes te regelen. Zorg wel voor genoeg koeling van de motor.
     
  13. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Heb nu al zin in de volgende indoorsessie :p
     
  14. benvlieggraag

    benvlieggraag

    Lid geworden:
    4 sep 2002
    Berichten:
    598
    Locatie:
    Tilburg
  15. arnold 2

    arnold 2

    Lid geworden:
    7 mrt 2004
    Berichten:
    254
    Locatie:
    zuidlaren
    dat gaat wel heel rap voor indoor :D

    leuk filmpje

    groeten arnold
     
  16. MarcelB

    MarcelB

    Lid geworden:
    9 sep 2002
    Berichten:
    385
    Locatie:
    Eelde
  17. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    Dankuwel Marcel!

    :) Het vloog zoals je ziet, maar strak?? nou nee, ziet er eigenlijk niet uit dat gezwalk.
    Ben benieuwd hoe de volgende keer iedereen vliegt met de delta...

    Groeten Vincent
     
  18. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Hi mannen,

    Vliegen mooi die dingen!
    Bij de Zeeman nu ook een verkleinde versie van het Ikarus Sukhoi jetje:
    http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=33175

    35 span/27 gram leeg/1,79 euro!

    Mijn versie krijgt een HAT middenmotor/3x2 prop zoals de Ikarus en tailerons en "jetmotoren" verbonden voor wat thrustvectoring ;)
     
  19. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Vanmiddag eindelijk met de aangpaste microjet nog even vliegen. De motor een eind naar voren zoals Tadango beschreef en het zwaartepunt wat naar voren. Verder geen aanpassingen.
    Floep zo uit het handje heerlijk gevlogen. Rolt super en is lekker stabiel. Met gas dicht is het niet echt uitzweven maar gecontroleerd landen is no problem.
    Ik heb de hele accu leeggevlogen ondanks de invallende duisternis. Het was bijna nachtvliegen maar het ging zo lekker.
    Hopen dat het morgen in de hal ook zo gaat.
     
  20. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    Hoi,
    gisteren even met mijn mini delta even een vlucht gemaakt.
    Eerlijk gezegd de 1e goede buitenvlucht. Na het indoor seizoen had ik het 1 keer eerder geprobeert. Maar nu met een redelijke wind, een beste boel storing en een zonnetje erbij toch maar geprobeert.
    En hij leeft nog steeds!! Vandaar even wat foto's van mijn tuigje..

    Daarbij was ik toch wel erg nieuwsgierig hoe de andere micro vliegers erbij staan en hoe het komend indoorseizoen gaat worden en welke bevindingen en tips er nog zijn!?
    Zelf heb ik bij mijn kielvlakken de 2 bobbels aan de zijkanten verwijdert.. ik zat er aan te denken ze nog wat dunner te maken voor een goede aanstroming..(nog niet et zien op mn foto's)

    [​IMG]
    Op de grond.. nog steeds mooi.
    [​IMG]
    Ook een fiets zadel past hij prima.
    [​IMG]
    En natuurlijk even weer een plaatje van de mooie achtergrond die ik op geen enkele van mijn wildvlieg steks in nederland vind. (op deze wildvlieg stek niet alleen ik met mn vliegtuig, zelfs een heuse 1:1 paraglider die wat aan het oefenen was :roll: )


    Groeten Vincent
     

Deel Deze Pagina