speeljacht 1:10

moest het niet goed zijn dan vermaak ik ze wel maar voorlopig is ze zoals op de tekening.
wel komt de helmstok niet aan het roer maar word een dumy stok die los van het roer staat. anders kan het roer maar 30* naar links en rechts draaien en dat is niet goed. nu kan ze 90 * draaien.

ik heb nog een vraagje over het rc gedeelte omdat ik daar morgen namiddag om ga.

kan ik best niet 2 katroletjes mee brengen voor het touw aan de winch en een veer, en die veer wat voor iets moet dat zijn ? is een veer van een balpen ook goed ?

2 gesloten enkelschijf blokjes voor je omlooplijn, 1 voor de grootschoot, en 2 of 3 voor de fokkeschoot.
Veer van een balpen is een drukveer en ook te zwak, Balien zal ook wel veren verkopen ;)

het bankstel is inmiddels beplankt

2l87rxy.jpg

vandaag bezoek gehad van rené :cool:

ik heb er heeeeeel veel van opgestoken en rené heeft voor mij ook nog een paar fiches gesoldeert want ik ben voor wat solderen betreft een echte :newbie: .

thx rené :zon:

en heb ook een aanpassing gedaan aan de banken deze heb ik 1 cm hoger gezet op aanraden van rené en een afwatering geplaatst zodat er water in moest komen dat het weg kan lopen .

en de roer servo is geplaatst. de servo gaat voor morgen zijn en daarna kan ik weer lekker voort klussen aan de boot :cool:

Kuip hoger, dat is goed anders heeft Witzen natte voeten :D
Heb nog een malletje via e-mail gestuurd, bulb + - 3 Kg.

Hoi Dirk,

dus je hebt bezoek gekregen van een pro bouwer !!!:D
Toch leuk dat ze even tijd voor je maken.;)
Ben benieuwd deze een keer in aktie te zie !!!:rolleyes::rolleyes:
Suc6 nog met je verder bouw maatje .;);)

Dirk, even een rechtzetting, de veer van je omlooplijn wel aan de kant van de kuip monteren zodanig dat ze bij het inhalen van de schoot niet belast is ;)

John, laat dat pro er maar af :oops: , heb het laatste 2 jaar op de forum's meer bijgeleerd over allerhande truks en tip's van de modelbouw dan in de rest van mijn leven 8)

thx john ik vond het heel tof dat rené langs kwam en je leert er in 1 namiddag zoveel bij .

@ rené/ zal ik doen de veer aan de andere kant thx

ik heb ook een ander zeil gemaakt om het gewicht boven zo wijnig te maken

mijn eerste zeil woog 205 gr ik weet niet of dat veel of wijnig is maar het nieuwe weegt nu 34 gr wat een slok op een borrel schild en is ook nog goed stevig.

Dat scheeld een pak aan topgewicht, 205 gr zal veel te dik doek zijn ?

Even een vraagje, waar ben je de vorige keer gaan zeilen met de jonk ?

Heb op google gezien dat er een paar E3 putten zijn lilse bergen?

het was redelijk zwaar doek als je vergelijkt met wat ik nu heb maar het viel ijgelijk nog best mee.

ja een beetje verder als de lilsebergen staat een skie put en daar ben ik gaan varen met de jonk. naast den e3

er was toen juist veel wind en daar is hij dan ook gezonken

Je gaat weer als een trein Dirk dek ziet er al geod uit , maar de banen van je grootzeil moeten evenwijdig aan je achterlijk, nu liggen ze evenwijdig aan je voorlijk niet wegdoen , je kunt er je fok uit snijden ;)

auws :onweer: dan zal ik dat doen gelukkig had ik die nog niet gemaakt .
maar dat is een werkje als ik eens een dag niet goed voort kan, als de lijm eerst goed moet uitharden. thx voor de waarschuwing ;)

Dan zullen we nog een onderwater robot moeten bouwen om je jonk te zoeken en te lichten :D

Hoi René,

Misschien een idee: je kunt eens je licht bij Raf en zijn collega's (Duikboten) op gaan steken !!!;-);-)
Die zullen je misschien wel op weg zetten !:rolleyes::rolleyes:
Het zijn daar zandputten alleen wel wat diep!!!
Helaas zien ze ons niet graag komen, waarom is me nog altijd een vraag.:(:(

Back