speeljacht 1:10

de pedal van naaimachiene is ook terug binnen en mag het maandag gaan halen :banana: nu met kerst hou ik ff 2 dagen een bouw stop ,

Hoi Dirk,

ik zie dat je al goed bezig bent, prachtig zeg.
Natuurlijk heb je de hulp van een expair ter zaken (René).
Heb je de naaimachine al in gang gekregen ?????

het grote zeil is zo goed als klaar.

maar nu ff een andere vraag.

wie kan me zeggen welke winch en servo ik nodig heb voor het zeil en het roer. moet ook nog een nieuwe ontvanger hebben want die is ook mee naar de bodem gegaan .

want dit gaat er eerst in moeten voor ik het dek dicht maak.

als ik dat weet kan ik dat volgende week gaan halen.:wink:

Standard servo voor je roer, winch heb ik altijd zelf gebouwd. Als je in de winkel je afm van je zeil geeft gaan ze je daar wel de goede winch voorstellen.
Hoe ga je het roer aansturen? direct op de helmstok of op een hulpstuk op de roeras.

Laatst bewerkt:
a ok rené dat zal ik zeker doen.

voor het roer zat ik te denken aan ron zijn schutske dat hij gemaakt heeft

1_IMG_1653.JPG

dat zou ik dan presies onder de hekbalk maken ?

Wie dat ik hier tegenkom :)
Dit ziet er weer heel goed uit Dirk! Als je zo verder gaat dan kan je er volgende lente en zomer al mee varen ;)

:D hoi michel dat ze helemaal af gaat zijn weet ik niet maar ze zal hopelijk al wel kunnen varen.

er moet nog een hoop houtsnij werk aan komen maar dat kan ik tussen door doen. eerst maar eens zien dat ze goed op het water ligt .

maar als het koude weer zo nog 2 maanden aanhoud kan ik al een eind geraken

Ach, het blijft een hobby hé. Er zit geen enkele druk achter.
Ik had ook graag verder gestaan met mijn boot maar als je het forceert dan is de pret van het bouwen er ook snel af en komt frustratie in de plaats en dat is niet de bedoeling ;)

Denk dat Dirk gaat varen als het ijs weg is ;)
Systeem van Ron werkt goed op een aangehangen roer, op het afgewerkt model heeft hij de nylon draad wel vervangen door een stijve draad, heb op mijn laatste schip het zelfde gedaan soepele draad heeft te veel speling, dwarsstang op het roer zelfde brete als je servo ook gaatjes in spiegel op de zelfde brete.

hmm weet niet goed wat doen nu normaal zou ik alle stukken los kopen.
servo ontvanger winch baterij houder en kristal. omdat ik dat niet meer heb.

als ik nu kijk naar de f14 zender waar dit alemaal bij zit buiten de winch komt deze goed koper uit dan alles appart te kopen.

maar dan zit ik natuurlijk met mijn oude rc bediening waar ik niets aan heb.

tog ben ik geneigt om de f14 pakket te gaan halen .

ik vind het wel raar dat de losse stukken evenveel kosten als een pakket waar een afstand bediening bij zit. :confused:

Ik heb dat pakket ook gekocht Dirk.

Dat de onderdelen apart meer kosten is bij alles zo. We leven nu eenmaal in een wegwerpmaatschappij :mad:

ja het moet zoiets zijn.

dan zal ik er volgende week om rijden.
een rezerve afstands bediening kan wel geen kwaad zeker .

en ben ook nog altijt aan het beplanken. de furtuning.
dit is het schuinoplopende deel naar de spiegel toe.

zal morgen nog wel eens een foto posten :wink:

Er komt vorm in Dirk :wink: , heb je de romp al eens op de weegschaal gelegd ? je dek balkjes lijken me wat aan de zware kant :confused:

mischien wel maar ik ga er ook niet meer insteken dus het mag denk wel iets zwaarder zijn.

hier zoek ik een 4 mm triplex op te maken waar ik de dekplankjes kan oplijmen.
dan kan ik het goed waterdicht maken van boven zodat ik daar al geen water binnen krijg.

zal ze morgen wel eens wegen als de klemmen er af zijn.

ik hoop dat de kielbun houder goed is deze komt juist tot onderkant dekbalk , de brete binnen in is 18 mm maar moet hem nog wel insmeren met g4 langs de binnen kant

Back