Spektrum DX-7

Ik haal met m'n AR7000 ook maar een 15 passen. Zonder de bindingknop ingeduwd heb ik de limiet nog niet getest, ben al verder geweest dan ik vlieg, maar heb nog niet getest hoe ver hij nu gaat...

Karsten,Ik weet niet of dit een grap is:confused:, maar dat rechtere deel is deelbaar.
de lus maak je vast aan je setje pluggen (linker deel) het deel met de gleuf maak je aan een koord.

Laatst bewerkt:
als ik de dx7 in engeland koop (heliguy.com ofzo) dan heb ik wel de EU versie? weet nou eigenlijk niet op engeland bij europa hoort omdat ze daar met de pond betalen. :oops:

Laatst bewerkt:
Groot Brittanië is deel van de Europeese Gemeenschap en heeft dus dezelfde regels als de rest van de EG. Wanneer jij daar een zender koopt zal hij aan de Europeese regels voldoen EN aan de eventuele extra regels die daar gelden.
Je mag die zender dus ook in de rest van Europa gebruiken MITS je rekening houdt met de eventuele extra regels die er in de andere landen gelden. Zo mag je in Frankrijk de 72MHz ook gebruiken maar in Nederland niet. Een 72MHz zender die je in Frankrijk koopt is dus legaal in Europa maar toch mag je hem niet in Nederland gebruiken omdat de 72MHz hier niet is toegestaan!
Voor zover ik weet zijn er geen verschillen in de regels met betrekking tot de 2,4GHz tussen Engeland (deel van Groot Brittannië) en Nederland en kan je die zender dus ook zonder problemen hier gebruiken.

Ik hoor iedereen in dit draadje praten over allerlei verschillende instellingen en trim's voor vliegtuigen en heli's, maar ik zoek een 2,4 zender met +/- 6 kanalen voor een auto.

Ik ben tot nu toe namelijk een oude 2 kanaals analoge zender gewend waarbij je alle stekkertjes inpug, de trim's recht zet en rijden maar. Echter ga ik binnenkort starten met een vrachtwagen die naast rijden meerdere mechanische functies moet gaan hebben.

maar het is niet echt de bedoeling dat ik de hele tijd loop te pielen met verschillende instellingen.

Hoe zit dat?

Is deze spektrum of vergelijkbare zender (futuba) relatief makkelijk te gebruiken voor een auto?

groeten,

Iglo

ijshuis, je hebt dan 4 prop kanalen, en 3 schakelbare kanalen waarvan 1 driestanden.

En moet je bij zo'n 2,4 zender nu ook digitale servo's gebruiken of kan je normale cheap-ass servo's gebruiken?

Voor het sturen van mijn wagentje ga ik geen fortuin uitgeven terwijl dit niet nodig is natuurlijk, dat geld komt op andere onderdelen weer goed van pas.

ik wil een ar6100e in een dlg hebben. die komt dan in de vleugel, de vleugel bestaat uit glas met een strook carbon in het midden.
maakt dit uit? ivm storing.
kan ik dan het beste de anthene uit de vleugel laten steken/hangen? of kunnen die er voor de stroonlijn (wat bij die vliegtuigen wel belangrijk is) in gebouwd worden?

hier een tekening:

philip

als ik me niet vergis kun je hem gewoon in zijn geheel in de vleugel bouwen. sterker nog je kunt hem bijv. zelfs in een vol carbon zwever bouwen zolang de canopy van van glasmat is.

groet,

Roy

Dat dacht ik toch niet, deze ontvangers hebben last van afscherming.
Het bereik in een carbon romp wordt belangrijk beperkt. (Zeker als je een EU zender hebt).
En een canopy van glasmat? het signaal gaat niet om een hoekje!!!

Ik zou de ontvanger met de antennes haaks op de ligger gebruiken.

in zon delta wing kan ie overal probleemloos behalve op de strook carbon.

een ontvanger in een carbon romp inbouwen is niet zon heel goed advies, dat gaat mis.

hier gister nog geprobeerd, een ontvanger in een carbon doekje, ontvangt niet veel meer.

Hallo, ik heb gister mijn Spektrum binnengekregen (tweedehands), alleen zit er geen lader bij. Zou iemand mij kunnen vertellen hoeveel volt en ampere de standaard lader levert? Ik geloof dat hij 110 mA geeft bij 12V, maar het voltage weet ik niet zeker. Ook is de polariteit anders (pin is negatief), dat staat wel in de handleiding.

Alvast bedankt:D

Back