Spektrum DX8

Spekulaties over de DX18/DX24 zijn allemaal erg leuk, maar mijn mening is dat je het beste kunt wachten tot je concrete info hebt....Dus even wachten tot de Spielwaren Messe...

But don't get your hopes up too high...

Concrete info er komt een DX18 !!

gr Martin
MRHobby,

Spekulaties over de DX18/DX24 zijn allemaal erg leuk, maar mijn mening is dat je het beste kunt wachten tot je concrete info hebt....Dus even wachten tot de Spielwaren Messe...

But don't get your hopes up too high...

Hoop doet leven, en is een voedingsbodem voor speculaties :wink:

Mmmh, heb net een DSX11 :( Ziet er nie gek uit. Eens kijken hoe ze bevallen, en of ze dit keer wel vanaf het begin goed zijn.

Lijkt erg veel op een DX8 met 10 kanalen meer of heeft iemand al concrete veranderingen gezien?

ik zit met mijn dx8 nog op de laatste 1xx versie, als het werkt ben ik nooit een voorstander om iets te wijzigen.

Maar ik ben vandaag toch een bug tegen gekomen. volgens mij. Kan natuurlijk al opgelost zijn in nieuwere versie. Ik heb namelijk voor het eerste
verschillende expo's gebruikt in verschillende dualrate's(. En ik zie gewoon dat als ik de expo veranderen de zero instelling verandert. En niet een klein beetje maar behoorlijk. Weet iemand toevallig of dit bij 2.xx opgelost is. zo net dan moet ik iets anders gaan verzinnen. wat weet ik nog niet :-(

Bart

Klinkt niet als een software probleem maar vuile potmeters / kabels of slecht gecalibreerde sticks. Is hij al naar spektrum gweest voor een update? Zo te horen niet.

Ik heb gecontroleerd of die van mji terug moest en dat was niet het geval.

En met potmeters heeft dit zeker niks te maken, de subtrim verschuift gewoon als ik de expo verhoog of verlaag. Als je dus geen dualrate gebruikr is dit geen probleem, omdat je dan met de subtrim alles goed kunt zetten. Maar met dualrate en verschillende expo's verspringt dus de subtrim, en dat kan ik niet met subtrim corrigeren, omdat dan bij mijn ander setting de subtrim fout staat.

Bart,

Hoe zit dat als je de dual rate instelling verandert? Als dan ook het nulpunt wegloopt (wat ik eigenlijk verwacht) dan is óf de calibratie van de knuppels niet goed (wat het meest voor de hand liggend is) óf de dual rate instelling houdt geen rekening met de subtrim (en dan is het een softwarefoutje).

Blijft het nulpunt bij het veranderen van de dual rate nog goed en gaat het pas mis als exponentiëel wordt gewijzigd is het een heel raar (software)foutje.

In ieder geval zou ik hiervoor eens kontakt opnemen met HorizonHobby.

> Hoe zit dat als je de dual rate instelling verandert? Als dan ook het nulpunt wegloopt (wat ik eigenlijk verwacht)

Dit is dus het geval, op het moment dat ik verhoog of verlaag, gaat de subtrim aan de haal.

> óf de dual rate instelling houdt geen rekening met de subtrim (en dan is het een softwarefoutje)

dit zal ik eens proberen, iets moeilijker te zien om de rolroeren dan niet gecenterd staan.
Maar als dit het geval is kan ik het oplossen, want het zijn rondom HS7950 servo's die volledig
programmeerbaar zijn.

Bart,

XYZ,
Ik had het onlangs ook voor in software versie 2.04 op de zender.
Kan het misschien zijn dat je trim's niet op hun nulpunt stonden?
Dacht dat dit bij mij de oorzaak was.
Om één of andere reden staan in Expo de lijnen nu wel terug mooi in het center.

Gelukkig heb ik de Aurora 9 nog niet gekocht stond wel op het punt te gaan bestellen had een winkel ik de UK al aangesproken want hier in NL is er minder goed aan te komen. Het zouden er dan 2 zenders en 5 extra ontvanger worden met de nodige andere dingen erbij omdat we vaak samen vliegen is het wel makkelijk om de zelfde zenders te hebben. Toen las ik het bericht van 'struggleforlife' over een dx18 dus nog maar even wachten tot het rc seizoen weer gaat beginnen.

Back