Spitfire 1500mm elektro prototype RBCKits

die sabre is al echt mooi! ga je die met NIMH vliegen of is dat gewoon een ontvanger accu
 
Ton van Munsteren zei:
Maar eigenontwerpen is niet de bedoeling :wink: 8) :wink:
Maar Rob mag van mijn modellen ook wel een kitje maken hoor :lol: :wink:
Zaterdag ben ik zeker van de partij!

groet,
 
Ton van Munsteren zei:
ben afhankelijk van de avonduren dus het gaat allemaal niet zo snel.

Ton,
Een understatement als dit heb ik nog nooit gehoord, ik ken niet veel andere mensen die in jouw tempo kunnen bouwen, en dan zo netjes.....
8O

Groet,
Jaap
 
jeehaa,
Ja de F100 is zeker een leuk model maar wel een beetje lastig met de luchtinlaat.

De accu is een oud vliegpakket van 10 cellen 1250mah die voor het vliegen vervangen zal worden voor een 10 cellen (4/5) 1800mah pakket of Lipo's, natuurlijk afhankelijk hoe we uitkomen met het zwaartepunt.

WV,
Neem je iets mee dat een leuke kit zou kunnen worden :D 8) .

Jaap,
Kon ik de tijd af en toe maar even stil zetten, woensdag bij Rob even wat spullen voor de F100 wezen halen en het model even laten zien en ja hoor daar stond de volgende stapel hout al weer klaar van de Avia BH3 8) :D en ja die is ook zo leuk om direct aan te willen beginnen. Is al een draadje van en zal als ik ga starten natuurlijk een verslagje maken .

Vandaag nog even ijverig aan de Spit bezig geweest met een nieuwe servo te monteren voor het onderstel en wat koelgaten hakken voor de motor om die wat beter te koelen. De motor is met wat geknutsel ook voorzien van een koelvin maar moet nog wel even proefdraaien om de kijken hoe de temparatuur zal zijn na een tijdje volgas draaien.

Ton

Ton
 
sjeemig ton.. als je je nou nog eens verveeld heb ik ook nog wel wat te bouwen voor je.. :)
maar zo te zien is dat over 20 jaar nog niet zo..

Peter
 
Wim,
Ja :? het extratje staat even stil, ben nog niet tevreden over de vliegeigenschappen.

xanderdude,
Ja dat klopt want een model in Cad tekenen voor CNC is veel meer werk dan een modelletje bouwen van een bestaande tekening of kit.

Ton
 
Precies... jij bepaald alles (hangt er van af ook) dus eigenlijk ben je nooit klaar. Ok je bent klaar als je geen nieuwe ideeen meer hebt :)
 
xanderdude,
Ja nooit klaar klopt zeker, heb nog zeker zo'n 250 driezijde aanzichten van kisten op de wachtlijst staan en ooit zullen dat modellen gaan worden. 8) 8)

Ton
 
hey ton,

jij kan eigenlijk full time ontwerper worden van modelbouw , das meteen de hobby als job , mooi meegenomen :-)


wim
 
Ton van Munsteren zei:
Zal eerdaags ook een verslag van de Super Sabre F100 starten 8) ben daar vorige week donderdag mee begonnen en gaat lekker, staat nu helaas even stil want de lijm is op.

Ik heb nog wel een tekening met kleurenschema's en details liggen,
misschien heb je er wat aan.

afb20924.jpg

afb20925.jpg


In dezelfde serie heb ik ook nog tekeningen van een T28 Trojan.
Ik las in het draadje van de Beech dat je daar naar op zoek was.
Van alle tekeningen die ik heb staat een lijstje onder dit draadje
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=17756

groet,
 
Wouter,
Dat is zeker een fraaie aanzichten tekening en heb natuurlijk ook weer even je lijst bekenen, jawel daar zitten hele mooie bij en kom daar zeker nog op terug 8) .

Ga nu eerst een nieuwe post openen van de F100.

Ton
 
Is die spit in 1,50m als kit verkrijgbaar inmiddels? Of een andere electro warbirdkit? Ik kan nergens een dergelijke kit vinden....
Mijn eisen:

Rond de 1,40 m spanwijdte, warbird, complete kit, grondstart mogelijk.....
De enige kit die hier aan tegemoet komt is de birddog van RBC....maar ik heb liever een spit of en me 109.. :?
 
Awol,

Van de Spit gaan we geen kit maken omdat de neus te kort is en het model daardoor als kit problemen zal geven.

Hebben wel plannen voor een nieuwe Mark9 Spit maar die gaat dan groter worden en krijgt een spanw van 1800 mm.

Zou ook niet echt een leuk alternatief weten.

Ton
 
ontwerp die 1m80 dan alsjealsje alsjeblieft als een brandstofversie, toe?

heb verder geen problemas met elektro, maar word zo duur met aanschaf, of maak hem net als de magister, zowel brandstof als elektro te bouwen :wink:
 
Ton,

Kun je iets meer vertellen over het profiel dat je hebt gebruikt (hl-61??).
 
Danny,

Ga niets beloven maar hou het wel in gedachten.


WV,

Wat valt er te vertellen over het profiel, lastige vraag ben namelijk niet zo'n profielen specialist.
Heb de tip van Rob omdat veel van zijn modellen met de HL81 vliegen.

Het is een profiel dat een beetje tussen de Naca 2415 en de Clark-Y in zit, maar meer snelheid toelaat dan de Clark-Y en daarbij ook veel meer lift geeft dan de Naca 2415.

Vind em super stabiel en heeft prima langzaam vliegeigenschappen, je moet dus echt heel langzaam vliegen wil je stollen.

Rugvlucht is niet echt super je moet wat meer down geven dan bij de Naca, hoewel dat altijd nog een stuk minder is dan bij de Clark-Y.

Voor relax vliegen echt super maar wijkt flink af van de profielen op de echte toestellen en dat maakt het weer lastig als je het model schaal wil maken.

Heb em op Profili even opgezocht en ook de andere erbij gezet voor de verschillen.

HL 81 http://www.profili2.com/eng/dett_profilo.asp?Id=994

NACA 2415 http://www.profili2.com/eng/dett_profilo.asp?Id=1318

Voor wat de instelhoeken betreft hou ik die voor de vleugel 0 tot een 1/2 gr, het stabilo 0 gr en de motor komt daarmee ook op 0 gr domping dat houd het vlieggedrag lekker neutraal.

De vleugel geeft voldoende lift voor de vlucht bij 0 graden instelhoek en ook wat betreft de snelheid hoef je daardoor weinig in te leveren.

Althans dat vind ik gevoelsmatig.

Ton
 
Bedankt Ton!

Ik herken meteen het profiel dat ook op m'n Beaufighter zit.
Had er al eens eerder naar gezocht, maar nu dan eindelijk gevonden. :)

Heb ook wel eens iets gehoord van een zg "warbird-profiel". Een profiel dat veel lift levert bij lage snelheid ondanks een relatief hoge vleugelbelasting. Of is dit hetzelfde?
 
Back
Top