Spitfire 1500mm elektro prototype RBCKits

Wouter,

Heb geen idee welk profiel dat zou moeten zijn :? heb je enig idee op welke kist zo'n profiel zou zitten.

Heb ooit een lijst van kisten met bijbehorend profiel gedownload en misschien staat tie erbij.

Is overigens wel grappig die lijst, want had niet verwacht een Clark-YH tegen te komen bij de Mig-3, Yak 3-11 en de Miles Magister met Clark-YH mod.

De Clark-YH lijkt ook aardig op de HL81.

Clark-YH http://www.profili2.com/eng/dett_profilo.asp?Id=171

Clark-YH mod http://www.profili2.com/eng/dett_profilo.asp?Id=170

Ton
 
Ik bedoelde dat het (veel) gebruikt wordt voor schaalmodellen, vanwege de goede (of slechte :? ) stall-eigenschappen.

btw nu we toch bezig zijn: Welk profiel heb je gebruikt op de Yak 23?
 
Wouter,

Het profiel of de YAK23, Ja dat zou je wel willen weten he :P

Maakt toch niet uit wat erop zit 8) de YAK vliegt super dus kopen, bouwen en vliegen.

Hans,

Zal nog wel even gaan duren voordat er een Spit met spanw 1800 komt maar hij komt wel.

Ton
 
De Yak 23 heb ik al bijna ruwbouw klaarliggen. :P
Het gaat mij meer om het leertraject: welke profiel is geschikt voor welke toepassing? En als je de vliegeigenschappen kent van een kist en weet welk profiel daaraan (mede) ten grondslag ligt, kun je denk ik een hoop leren voor nieuwe (eigen ontwerp/bouw) projecten.
 
Geen concrete plannen, gewoon om het 'weten'.
Moest voor m'n werk pas een vragenlijst invullen, waaruit je sterke punten naar voren komen. Eén van die punten was "leergierig", misschien verklaart dat mijn nieuwsgierigheid een beetje. :wink:
 
Wouter!


Kijk, hier kun je je hart ophalen. :wink:

Model Aircraft Aerodynamics - Martin Simons

Basics of R/C Model Aircraft Design - Andy Lennon

Allebei via BOL.com, loopt gesmeerd.


jan.
 
Soms duurt het even en in dit geval meer dan 10 jaar voordat een model een kitje wordt.
Maar uiteindelijk gaat het dan toch gebeuren de Spitfire wordt de nieuwe RBC kit.
Helaas zijn in dit draadje alle plaatjes verdwenen van het bouwverslag maar hier staan ze nog.

Ton

SH105301.JPG
 
Een mooi model. Maar is het na 10 jaar ook naar de huidige technieken aangepast?

10 jaar geleden waren het nog hoofdzakelijk NiCD of NiMH cellen. Als je ziet dat je alle accu's in de neus hebt geduwd voor het juiste zwaartepunt. Hoe gaat dat met lipo's? Ook de zware borstelmotor zal niet iedereen gebruiken.
a267432-32-S325.JPG


En passen er ook electrische retracts in. Bij het originele design is er gebruik gemaakt van mechanische retracts
a267419-214-S292.JPG
 
Ja de accu en motor is aangepast vlieg zelf al heel wat jaartjes met een 4S 4000ma pakket, heb dan nog wel nicad voor de ontvanger en retracts.
Met alleen een Lipo en een esc met bec ga je het niet redden, dat is nou eenmaal het nadeel van een Spit Mark 1-5 met de korte neus.
Maar gaan uiteraard wel kijken wat de opties zijn en wat eenvoudig en goed te doen is.
Het model op de foto weegt volgens zeggen 3000gr dat heel netjes is, voor een model met 1500mm spanw
Mijn eigen Spit net ook even gewogen zit op 2675gr maar zal wel wt zwaarder worden met andere retracts.
Het nieuwe protomodel dat Rob heeft gebouwd voor de kit te testen heeft uiteraard andere retracts, zal vragen wat erin zit.

Ton
 
Leuk! Ik was juist weer eens aan het fantaseren over een nieuw projectje.

btw Hoe is het met de Fiat?
 
Sorry Wouter heb je reactie gemist maar beter laat dan nooit:bye:.

Nieuw project is altijd leuk, maar voor mij erg lastig lukt mij niet om bij een te blijven wil te veel, het is ook allemaal zo leuk spul.
Net weer een RedEagle zwever gebouwd en was al met 3 Tomboy's , 2 nieuwe Microwarbirds , Amateur van Graupner aan het restaureren en nog een paar bezig.
636240.jpg

Dus de FIAT staat zoals je kunt zien op de foto alweer meer dan een jaar in de grondverf, maar ben weer wat verder heb net nieuwe scharnieren binnen voor de flaps.
Die waren namelijk afgebroken (schroefje) met loshalen van de flaps voor afwerken, wat even schrikken was schroefjes vastgeroest had zomaar einde FIAT kunnen betekenen.

Door de nieuwe kit van de Spitfire die ook al weer geleverd wordt en de nieuwe Tempest op komst, toch weer wat motivatie voor de FIAT gekregen dus wie weet volgend jaar !!!

http://www.rbckits.com/shop/ Toch leuk dat mijn Spitfire op de voorpagina staat blijft een heerlijke kist en best trots dat het na zoveel jaar toch een kit is geworden.

En ja nu de FIAT nog :koud:

Ton
 
Back
Top