Spitfire's e/o Hurricane's gezocht!

• Topicstarter Topicstarter Goldfish
  • Startdatum Startdatum
Hoi Jan,

Ze hadden mijn vrienden moeten vragen om die dingen te besturen. ;)
Ton & Ger er wacht jullie een job bij RoboSwift... :p

Elk testproject gaat met vallen en opstaan Jan, kijk maar naar het eerste vliegtuig, de eerst auto's...goed dat ze zoiets testen, vroeg of laat zal er een perfect toestel gemaakt worden.....

Tom

Echt zalig om kunnen lachen!

Zal de gevleugelde uitspraak zijn dit voorjaar: "Hij houdt um niet!"
En dan iedereen "wat een klappertje he"
Smullen!

Ingezonden brief naar De Volkskrant :mad: over de berichtgeving over de Roboswift is onderweg. :p

;)

jan.

Laatst bewerkt:
post-modelbouw-stress, Jan..

Zeg maar dat je klaar bent met bouwen maar dan moet gaan vliegen..

Wat mij opvalt is dat niemand zich vragen stelt bij (het gebrek aan) verdiensten van de bouwers/vliegers en dat die mensen dat allemaal doen voor de promotie van de sport.
Intussen staat dat bedrijfsleven (waarvan ik ook commercieel deel uitmaak) met zijn miljoenenbudgetten die onnozele modelbouwers een beetje uit te lachen.
Reken even uit wat het aantal werkuren van deze vrijwilligers kost voor een échte werkgever.

(deze post gebaseerd op een uitspraak van een van de deelnemers vroeg in dit topic over dat het allemaal om liefdegeld ging... ik hoop dat ik mis ben...)

Jongens, volgens mij nemen jullie het veel te serieus allemaal. Het is een reclamespotje voor koekjes en het is overduidelijk 'grappig bedoeld'.

Ik heb met deze commercial niet zo heel veel te maken gehad, anders dan dat ik het wel leuk vond en vind dat hij bij MVC-MN gemaakt is. Voor zover ik contact heb gehad met wie dan ook, en ook als je leest wat de direct betrokkenen hier vertellen, is er van onnozele mensen uitlachen geen sprake geweest, althans, zeker niet in de mate waarin hier geschetst wordt.

Het enige wat jammer was, was dat door de weersomstandigheden de opnames zo geschoven zijn dat het eerste goede weer precies in het weekend viel, maar daar viel verder weinig meer aan te doen en was ook niet het oorspronkelijke plan.

Voor de rest ben ik bij een deel van de opnames geweest en vond ik het best leuk om eens te zien allemaal. De commercial kan ik de humor wel van inzien, hoewel het niet helemaal mijn humor is, kan ik er wel om lachen. De kreun vlak voor het inslaan, het inslaan en het sadistische lachje van de helipiloot vind ik wel grappig.

Het er met een ontploffing uitrukken van je stick en het 'en masse' 'hij houdt 'm niet' gaan roepen, ach.. ik weet zeker dat er mensen zijn die die humor wel waarderen.

Er vliegen wel 2 mooie spits, een mooie heli en er staan veel heli's/vlliegtuigen.. mensen die toch al iets met modelbouw hebben, zullen dat echt wel waarderen.

Denk dat veel mensen er iets teveel vanuit het donker tegenaan kijken. Misschien moeten die mensen eens een koffieleutje bij de koffie overwegen, lekker licht! ;)

Ik kan me wel vinden in de woorden van Hezik. Als men eens weet hoeveel beeldmateriaal er doorgaans geschoten wordt tijdends een scene voor een stukje film van 5 min? Daar ga je van schrikken hoor ;)

Maar goed, buiten dat mag het wel duidelijk zijn dat daar ontezettend veel effort in is gestoken door beide kampen dus petje af dames en heren :lol: Ik heb me een breuk zitten lachen om het filmpje dus de bedoeling van het filmpje heeft z'n werk gedaan. Niet dat ik nou meteen een toekomst verwacht waarin ik een onbeheersbare verslaving bezig om Peijnenburg koekies te gaan rammen maar dat terzijde :D
Ik denk alleen wel dat als er teveel wordt ingegaan op enig detail van de modelvliegsport of een van die (moet het steeds zeggen, schitterende) kisten dit dan al snel z'n doel voorbijschiet wat deze reclame betreft.

Voor diegenen die zich niet echt kunnen vereenzelvigen met de manier waarop onze sport in beeld is gebracht hoeven zich niet druk te maken hoor. Het moet het mogelijk blijven iets te ridiculiseren want als dat niet meer mogelijk zou zijn dan gebeuren er rare dingen maar ik denk dat je niet eens vreemd hoeft op te kijken dat enkele clubs in Nederland hiemee weer enkele leden mag bijschrijven :mrgreen:.

Anyways, toppie gedaan allemaal!!!

spits/hurricanes gezocht

hallo ik kan me herinneren dat ik op de scale meeting,bij blc in tilburg iemand heb gezien met een electro spit mk1 en ook nog iemand met een hurricane mk2 trpical version dus misschien heb je er wat aan

groetjes pascal

Welkom op dit wonderschone forum Pascal :D

Mhhh, denk een beetje laat, in het vervolg misschien even de draad doorlezen vanaf het begin :roll: ;-)

Ik vindt het jammer dat er een aantal mensen met een grote presteerdrang kritiek levert alsof ze het 100% beter kunnen.
Laat ze hun grote mond maar is waarmaken.
Hulde aan de bouwers en vliegers.

Mvgr hans

Ach Hans, ik ben maar gestopt met me te irriteren aan de "betweters".
De beste modelvliegers zie je niet op het veld (naar vertaling van "de beste scheepslui..).

Vindt het wel jammer dat diegene die zich er zo voor ingezet hebben nu zo worden afgekraakt, het lijkt wel of het nooit goed is.
Ik denk dat zijzelf het beste weten hoe het is gegaan die dag en hoe alles tot stand is gekomen.

Het gaat hier om de reclame en niet om hun capaciteiten of een promotie voor het modelvliegen.

Gezien de beschikbare tijd hebben zij al het mogelijke gedaan wat binnen de gestelde voorwaarden viel van de filmploeg.
Meer kun je dan soms ook niet doen.

Voor mij zijn hun toppers :thumbsup: :worship:

Juist! Je kunt een mening hebben en dan even rustig bedenken of je die moet ventileren.

Wat nou als een buitenstaander of nog-geen-modelvlieger deze topic leest? Of als die persoon van dat reclameburo die deze topic gestart heeft, het nog eens na leest? Wat bezorgt onze hobby dan een slechter imago? ... die reclame of het getwist tussen die modelvliegers?

Ik ben nou even de draad kwijt wie wat vindt en wie bij welk 'kamp' hoort. :-?

De toon die dit ondertussen begint aan te nemen bevalt me helemaal niet. :nooo:

Ik heb het niet zo op Peijnenburg en hun reclamebureau, maar daar gaat het hier niet om; nu worden er mensen (onze mensen), die part noch deel hebben aan de inhoud van het spotje, toch wel een beetje beschadigd.

Maar! :p

Mag ik een suggestie doen? :oops:

Als we het nou eens als volgt bekijken. :)

Tom, Ton en Ger hebben hun nek uitgestoken, en niet zo'n klein beetje ook!!!

Naar beste eer en geweten hebben ze invulling gegeven aan de klus. :thumbsup:

Daar zijn dingen goed gegaan, en daar is hier en daar vast ook wel ruimte voor verbetering. :yes:

Als we vanaf nu nou eens alleen bijdragen posten, die er toe bijdragen dat we maximaal van deze eerste ervaring leren?

Kortom, positieve, opbouwende kritiek, de casus zelf analyserend, conclusies en lessen trekkend die ons allemaal verder kan helpen (bij wijze van spreken), en dus los van de persoon, zonder met het vingertje te wijzen. :teacher:

Achteraf vertellen hoe het allemaal wel gemoeten had, zonder exact de ins en outs te kennen, is wel een beetje erg makkelijk. :teacher:

En daar wilde ik het voor deze keer maar weer even bij laten! :bye:

jan.

Back