H
hezik
Guest
Hoho, als je op die toer gaat beginnen moet je ook de verloren energie bij het raffineren van ruwe olie in de rekensom gaan meenemen he 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
De vleugelbelasting van de 3w17 is ongeveer gelijk aan die in mijn eigen Spit, dus hij is eerder licht te noemen, dan te zwaar. Grotere modellen kunnen een steeds hogere vleugelbelasting hebben, omdat de vleugeldraagkracht efficienter wordt, en de vliegsnelheid hoger.
Grotere modellen kunnen een steeds hogere vleugelbelasting hebben, omdat de vleugeldraagkracht efficienter wordt, en de vliegsnelheid hoger.
jan brilman zei:gunstiger Reynolds-getal
ps. ik dacht dat je je abonnement had opgeheven??
Oa. door de snelheid, en een veel gunstiger Reynolds-getal.
dat het verschil in snelheid (en dus verschil in Rn) dermate klein is
een lichtere en een zwaarderejan brilman zei:welke twee kisten worden hier nu met elkaar vergeleken?
ah, ik dacht dat je het had over hoe zwaarder hoe beter het reynolds getal en dus meer lift. je zei namelijk:jan brilman zei:Hoe groter, hoe gunstiger het Reynolds-getal
Ik denk dat de vleugeldraagkracht om een aantal redenen gewoon toeneemt.
Ik ben geen kenner, maar ik vermoed dat je weinig mensen zult vinden die 11kg voor een kist van die span als ideaal gewicht zullen omschrijven..
ah, ik dacht dat je het had over hoe zwaarder hoe beter het reynolds getal en dus meer lift. je zei namelijk:
Citaat:
Ik denk dat de vleugeldraagkracht om een aantal redenen gewoon toeneemt.
dit heb ik dus opgevat (in de lijn van dit draadje waar we het hebben over 2 meter kisten die 10 kg wegen) alszijnde dat zwaardere, grotere kisten een beter lift gedrag vertonen
Om een stevige berekening voor schaalsnelheid en massa van het vliegtuig even wat eenvoudig weer te geven:
Om echt op schaalsnelheid te kunnen vliegen moet de massa van het model zich omgekeerd evenredig verhouden met de 4e macht van de schaalverhouding.
Groet Huib
Overigens, Huib!, kun je daarvan een voorbeeld geven?
jan.