Eventueel een andere vleugel.
Waar je die het beste kunt plakken is niet eenduidig te zeggen. Allereerst: aan de bovenzijde als het gaat om het beïnvloeden van de langzamere vlucht, en bij sommige profielen juist aan de onderkant voor hoge snelheden.
Vervolgens heb je nog de keuze meer naar voren of achteren. Ook dat is niet eenduidig. En eigenlijk helpt alleen exerimenteren.
Je zou eens kunnen proberen te beginnen met:
- bovenop : vlak na het dikste punt
- onderop: niet, tenzij het profiel een hol deel kent, dan iets daarvoor.
Gr. Dirk.
Een eventuele optie om een vleugel verdikking te positioneren is aan de voorkant bovenaan.
Dit op de eerste 50cm vanaf de wortel.
Ik heb recent die vleugel nog eens goed bekeken en mijn inzien's is er iets niet logisch met de profielenkueze.
Aan de wortel een E193 derivaat (koorde 25cm) genaamt Antares 9.5% en aan de tip een E205 derivaat 10% (koorde 20mm).
Een relatieve Philips entry toename naar de tippen toe.
Dus, volledig tegen overgestelde van mijn logika (sorry voor terug die P.E problematiek te belichten).
Die tipstal bij lage snelheid kan onmogelijk te wijten zijn door te smalle koorde.
Ik speel dan ook met de gedachte om in de toekomst eens een andere vleugel te bouwen voor die kist.
Ik denk dat dit een betere piste is dan dit experimenteren met turbulatoren.
Deze nieuw vleugel zal een Elina 9.5% aan de wortel en een S7055 9.5% aan de tippen hebben.
Ik heb die vleugel al even uitgetekend met Profili en dit blijkt naar mijn zin.
Blijkt dit een succes dan volgt een nieuwe electro romp.
Deze toekomstplannen kunnen plots geconcretiseerd worden.
Hangt af van beschikbare tijd.