ST52E Benzinmotor 52ccm Welke motor is dit?

Hoe dan ook; vooralsnog heeft voor zover ik kan nazien, niemand in dit draadje daadwerkelijke praktijkervaring met deze motor. Gezien de prijsstelling ervan, de ervaringen met veel andere goedkope chinaklonen, acht ik de kans best groot dat het ding kwalitatief niet te vergelijken zal zijn met een 'merk motor', maar vooralsnog weet niemand dat zeker bij gebrek aan ervaring.
;)

@Hezik jij verwoord perfect het punt dat ik in dit topic probeer te maken.

We wachten nu je ervaring af en dan moet er iemand zijn mening gaan veranderen . :D

Die kans is groot ja:)

En dan nog weet je niet wat de "uitkomst" is; een tijdje geleden had iemand op dit forum een 26cc chineesje gekocht voor enkele dollars bij HC geloof ik. Gemonteerd en al, en een filmpje van gemaakt en hier geplaatst. Commentaar was; hij doet het G E W E L D I G !!!! Ik dat filmpje kijken en luisteren; motor draaide bar slecht, in alle gebieden niet om aan te horen, maar ja, hij was blij en vond dat ie een goede motor had. Het is maar net wat je gewend bent:)

Als het ding doet wat diegene die 'm gekocht heeft ervan verwacht, is het goed. Of jij dan vind dat het niet lekker loopt, doet daar weinig aan af.

Bij ons vliegen bv. wel mensen met magnum motoren. Die doen gewoon wat ze moeten doen, maar het klinkt niet zo lekker als een OS, veel rauwer.. loopt ook vaak onregelmatiger.

Toch.. ze doen het wel en die mensen vliegen ermee.. dus als zij daar gelukkig mee zijn, wie ben ik dan om te zeggen dat het niet goed is? :)

Zelfs ik verwacht dat het naar alle waarschijnlijkheid zo is dat Johan en Alex gelijk hebben. Maar wat ik bedoel te zeggen, is dat je dat pas kunt weten door in de praktijk ervaring op te doen met deze motor. Verder moet je je ook afvragen wat je moet verwachten voor 120 euro. Maw. Als de motor gewoon betrouwbaar loopt is het prima. Dat hij vermogenverlies heeft bovenin kun je ook verwachten. Nogmaals deze kost 120 euro en een zenoah ergens rond de 330 euro. Dus prijs kwaliteit moet je ook zeker mee nemen. Voor 120 euro mag deze motor ook minder vermogen leveren en wat rauwer loper dan de 3x zo dure zenoah.

Ik zit er overigens ook sterk aan te denken om deze motor dadelijk via marktplaats weer voor 120 euro te verkopen om de simpele reden dat het een impuls aankoop was (en ik nooit verwacht had de hoogste bieder via ebay te zijn :) ) en ik niet eens een toestel heb waar deze motor op zou passen :)

Ik zit er overigens ook sterk aan te denken om deze motor dadelijk via marktplaats weer voor 120 euro te verkopen om de simpele reden dat het een impuls aankoop was en ik niet eens een toesel heb waar deze motor op zou passen :)

Dat kun je ons nu niet gaan aandoen .

Krijgen we nooit iemand die een ervaring opdoet met zo,n motor .

Een 230er PAF trainer zit in 2 weken in elkaar .

Mvg Johan

@johan

Toevallig wat meer info over die paf trainer? Eens kijken hoe moeilijk die te bouwen is. Want inderdaad nu moeten we het weten ook :)

Ja, ik zou het ook teleurstellend vinden als je het ding nu zomaar doorverkocht, na zoveel discussie.. nu willen we ook iemand hier schoorvoetend z'n ongelijk zien toegeven, dat OF die motor toch wel heel erg goed was, of dat het een brol van het 1e uur was.. ;)

@hezik,
Ik heb dus nooit beweed dat deze motor goed of slecht was. Alleen dat je dat pas kunt zeggen zodra je getest hebt.

@all
Hmm is wel veel geld om alleen voor een test te gaan gebruiken. Iemand toevallig nog een aftandse oude kist staan die voor dit doeleinde misbruikt kan worden?

Schroef het ding nu eerst eens op een bok en laat hem eens 10 liter benzine opdrinken, dan weet je in ieder geval wat je gekocht hebt.
(niet achter in de tuin, vinden de buren niet leuk)

Ja, ik zou het ook teleurstellend vinden als je het ding nu zomaar doorverkocht, na zoveel discussie.. nu willen we ook iemand hier schoorvoetend z'n ongelijk zien toegeven, dat OF die motor toch wel heel erg goed was, of dat het een brol van het 1e uur was.. ;)
geen paniek, ik heb hetzelfde motortje op de plank liggen, inderdaad ook een impulskoop, maar zelfs voor minder dan 100 euries, en wat ik me afvraag mensen in china doen ook aan modelvliegen, en gegarandeerd zullen er bij zijn met een beperkt budget, geheid dat die de zelfde motortjes gebruiken.

dit vindt ik nu jammer om te lezen!!!! jullie kennen deze motor toch?
bij mij heeft ie nu 4 uur gelopen op de bok!!! en nergens problemen mee!!!

Dat kun je ons nu niet gaan aandoen .

Krijgen we nooit iemand die een ervaring opdoet met zo,n motor .

Een 230er PAF trainer zit in 2 weken in elkaar .

Mvg Johan

dit vindt ik nu jammer om te lezen!!!! jullie kennen deze motor toch?
bij mij heeft ie nu 4 uur gelopen op de bok!!! en nergens problemen mee!!!

Grapjas, je wist niet hoe snel je hem te koop moest zetten:mrgreen:

Daarnaast; 4 uur is niks voor een benzinemotor, ze beginnen zelfs pas een beetje in te lopen bij 20 tot 40 uur;)

moet je daar weer op terug komen...:sleepy: ik vraag toch ook niet aan jou hoe jouw eerste f3ax wedstrijd vorig jaar verliep:mrgreen::mrgreen:;)

voor het geld wat ik er aan betaald heb ga ik er in mijn verkoop draadje geen energie in steken.. dat kunnen we hier doen in een discussie!!!:mrgreen:
Grapjas, je wist niet hoe snel je hem te koop moest zetten:mrgreen:

Daarnaast; 4 uur is niks voor een benzinemotor, ze beginnen zelfs pas een beetje in te lopen bij 20 tot 40 uur;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Back