Star-Ranger Graupner met Heim mechaniek

Inderdaad erg mooi gedaan Frans, goed te weten dat het zo dus ook kan!
Worden de ramen nu gelijmt in de romp?

... de bestaande lelijke bevestigings-gaatjes hebben, ...
Nu deze goed gelukt zijn ga je ze voor de andere zijde ook nieuw maken vanwege de gaatjes?

Gr, Roy

Ik heb er maar twee van de 4 gefotografeerd, ze krijgt nu dus aan allebei de kanten nieuwe ruitjes, ik bevestig ze met kleine schroefjes (1,2x6mm) staat erg technisch :)

Maak uiteraard weer een plaatje als het werkje erop zit, het grote raam links moet nog open kunnen om te tanken en te gloeien dus daar komen kleine scharnieren op, moet nog even een systeem uitdokteren.

gr,

Frans

Hoi !

Prachtig man !! :D Ik krijg heimwee naar mijn oude vertrouwde Jet ranger.

Ik herken het geluid van je motor, heb je er soms veel nitro in ?
Een vliegmaat stookte laatst Optifuel 12 % en het leek n et alsof de uitlaat lekte, heel vreemd :confused:

De heli vastzetten op de workmate moet je niet doen, de heli kan zijn krachten niet kwijt. Daardoor kunnen servo`s of andere zaken kapot gaan.

Succes !

Hoi !

Prachtig man !! :D Ik krijg heimwee naar mijn oude vertrouwde Jet ranger.

Ik herken het geluid van je motor, heb je er soms veel nitro in ?
Een vliegmaat stookte laatst Optifuel 12 % en het leek n et alsof de uitlaat lekte, heel vreemd :confused:

Ben zo blij dat je dit even met me deelt ! :D , ik heb inderdaad even de brandstof gebruikt van de caliber met 10 % nitro en heb ook met vertwijfelde blik naar het spruitstuk gekeken of dat lekte, zal misschien iets met ontstekings-tijdstip te maken hebben ? Die oude 61 SF zal geen nitro nodig hebben om goed te draaien ;-)

Ik heb een grote plaat die omhoog en draaien kan waar de heli op bevestigd word, ik wil dit beslist even doen om iig te controleren of de staart en de gyro goed werken, niet om de motor af te stellen onder vollast hoor :)

gr,

Frans

Met 5 % of zelfs zonder nitro zal hij prima lopen, idd handig om te gyro te testen, voor de draairichting zet je de heli met de neus naar je toe, stuur links (rudder) en de slider op het asje moet dan naar links gaan.

Met 5 % of zelfs zonder nitro zal hij prima lopen, idd handig om te gyro te testen, voor de draairichting zet je de heli met de neus naar je toe, stuur links (rudder) en de slider op het asje moet dan naar links gaan.

Hallo,

Niet om vervelend te doen, want deze aanwijzingen zullen ongetwijfeld kloppen, maar uitspraken als: "de slider moet die-en-die kant uit gaan" zijn afhankelijk van het type heli en de aansturing van de hekrotor, en dus nooit universeel.

Beter is het om te stellen (bijvoorbeeld): als je achter de heli staat, moet de trailing edge (de scherpe kant :) ) van de hekrotorbladen dezelfde kant uit gaan als je stick. Deze uitspraak is universeel, en geld voor iedere heli, ongeacht de draairichting van hoofd of hekrotor. Dan zit je altijd goed (tenzij je zo dom bent je hekrotorbladen verkeerd om te monteren ;) )

Volgens mij scheelt dat in de verwarring.

Groet, Bert

Ramen gereed

160_6080.jpg

160_6081.jpg

160_6083.jpg

160_6084.jpg

gr,

Frans

Ook wat mooie transfers bijgeplaatst:

Nieuwe 'danger' stickers, nog bedankt John voor het mooie ontwerp ;-)
P9070044.jpg

P9070042.jpg

Inclusief leesbaar typeplaatje, lang leve computers :-D

P9070041.jpg

Ook de 'servicedeur' werkend en afsluitbaar gemaakt :-)

P9070047.jpg

P9070049-1.jpg

Gr, Frans

Wat mij betreft is dit de leukste periode van het bouwen, de details maken, zoals de t-stukken van het landingsgestel :

P9100052.jpg

Heerlijk om zoiets te kneden uit wat koperen pijp, epoxy, verf en wat kleine kopspijkertjes ;-)
P9100051.jpg

P9100054.jpg

tot zondag ;-)

gr,

Frans

Hmmmm, ben wel een beetje verwend hoor, vind het prettiger met, heb erna met de caliber (gy401) gevlogen en dat gaf wel meer rust, dus ga weer een beetje sparen voor zo'n ding.

gr,

Frans

Back