Star-Ranger Graupner met Heim mechaniek

Hey Frans,

van harte proficiat met je maiden... hij hovert... en goed stabiel.
Hiep hiep hiep hoeraaaa...
Geniet nu maar zo lang mogelijk na van het heerlijke gevoel dat zo'n maiden je geeft.
Nu voorzichtig rondvliegen.

Heligroeten en ik wens je hééél veel mooie vluchten,

Nick

Whoehooeeee

Mooi ding man! Kan me voorstellen dat het heeeeel erg spannend was zo'n maiden waar zo veel werk in zit.

Maarten

Applausje bij deze Frans!
Erg mooi om te zien dat hij nu vliegt! Veel mooie vluchten gewenst, en :proost:

Gr, Roy

Dank

Allemaal bedankt voor de complimenten en de felicitaties ;-)

Jongens, ik had het zonder jullie niet kunnen doen, alle enthousiaste reacties keer op keer, hebben de creatiemachine op volle kracht laten draaien.

Iedere keer na het plaatsen van enige vooruitgang was het gewoon weer zo leuk om alle berichtjes te zien die daarop geplaatst werden, ik denk dat sommige van jullie het gevoel wel herkennen, he Nick ? ;-) , het motiveert enorm,

Nogmaals, iedereen bedankt dat we dit samen voor elkaar gekregen hebben ;-)

Met vriendelijke bouwgroeten,

Frans

Hardstikke leuk om die heli weer in ere hersteld te zien. Doet me terugdenken aan de tijd dat vrijwel iedereen zo'n ding vloog. Ik heb er ook nog 1tje staan. Hmm...

Allemaal bedankt voor de complimenten en de felicitaties ;-)

Jongens, ik had het zonder jullie niet kunnen doen, alle enthousiaste reacties keer op keer, hebben de creatiemachine op volle kracht laten draaien.

Iedere keer na het plaatsen van enige vooruitgang was het gewoon weer zo leuk om alle berichtjes te zien die daarop geplaatst werden, ik denk dat sommige van jullie het gevoel wel herkennen, he Nick ? ;-) , het motiveert enorm,

Nogmaals, iedereen bedankt dat we dit samen voor elkaar gekregen hebben ;-)

Met vriendelijke bouwgroeten,

Frans

Ik herken het gevoel zeker en vast Frans.
De vele reacties in een forumbouwverslag motiveren en stimuleren om ermee door te gaan enne wat nog toffer is als je dan achteraf enkele van die toffe kerels live leert kennen...

Heligroeten,

Nick

wat een geweldig verslag met een mooi eind als resultaat! toevallig ben ik ook in het bezit gekomen van deze heli (blijt achteraf ik dacht dat het een vario was) maar dit werdt door een paar helikenners even gecorrigeerd!
heb u mischien nog wat info waar ik echt even op moet letten?
hier de link naar mijn topic:vario-heli

bvd robert

Laatst bewerkt door een moderator:
2k blanke lak in spuitbus hoogglans & mat

Ik heb een geweldige ervaring met de SPRAYMAX 2K Blanke Lak van AUTO-K. Deze heb ik besteld op de website van CROP car Repair Online Products www.nonpaints.com in een hoogglans en zelf ook in een zijdeglans en matte kwaliteit. Eerst even met de verkoop binnendienst gebeld en kreeg een top-advies.

De volgende dag had ik de spuitbussen is huis en ben gelijk aan de slag gegaan. In één woord geweldig. Kortom, een echte aanrader!

Groetjes,

Joost Damen

Nogmaals bedankt allemaal, het nadeel van een mooi toestel is dat ik de kriebels krijg als ik er weer mee vliegen ga (bang voor crash), heb wel wat dingen aangepast, stroomverzorging is nu volledig lipo, er is een heuse RD-uitlaat gemonteerd en ik heb de gyro vervangen door een gy401, hopelijk word het snel weer mooi weer om alles af te stellen, ben iig van plan om in juni en september bij de meetings te zijn en het toestel voor te vliegen.

gr,

Frans

Hey Frans,

ik kijk er al naar uit om jou en je mooie toestel opnieuw live te mogen ontmoeten op één van de meetings dit seizoen.

Heligroeten en hopelijk tot gauw,

Nick

Eindelijk wat rondvluchten

Het heeft even geduurd maar na ruim 7 maanden eindelijk lekker vliegen:

Laatst bewerkt door een moderator:
Sow!

Frans, dat gaat lekker. Klinkt goed.
En... weinig rook uit de pijp...
Hoeveel % olie zit er in je brandstof?

Grt,
Eric.

Geen idee hoeveel % olie, is gewoon tornado standaard 0% helisap, staat niet op de kan iig, maar start goed en loopt keurig koel, flink vermogen.
Ben alleen nog niet zeker over het toerental, m'n maatje meette 1670 rpm, weet niet wat normaal is voor zo'n toestel, met houten bladen btw (TT's)

gr,

Frans

Laatst bewerkt:
Mooi werk Frans, dat gaat lekker!

Met "de kriebels" ging het volgens mij wel goed ;-)
Zal hem in Hulten eens van dichtbij bewonderen,

Gr, Roy

Mooi werk Frans, dat gaat lekker!

Met "de kriebels" ging het volgens mij wel goed ;-)
Zal hem in Hulten eens van dichtbij bewonderen,

Gr, Roy

Nou, stond gerust wel te schudden aan de sticks hoor :D .....en terecht :( , kort na deze opname raakte een hekrotorblad een dikke steel van een plant oid en de hekrotorbladen stonden helaas te strak dus hij begon te tollen en ik moest de heli wat vlot neerzetten, landingsgestel is geplet :) ,wist toch wel dat die 6mm alubuis te slap was, binnenkort even een nieuwe fabrieken van wat steviger spul, toestel is verder in orde, en heb weer wat geleerd ; (hekrotorblaadjes niet te strak vastzetten ;) )

gr, Frans

Laatst bewerkt:
Dat was zeker schrikken Frans!
Gelukkig redelijk goed afgelopen, bladas niet krom door de smak?

Gr, Roy

Back